Warhammer svět 2008
wh.png

Kdy: 27. - 31. 8. 2008
Kde: lesy poblíž vesničky Kozašice
Pořádá: Maoren, Newman, Ryan
Počet hráčů: 50
Vlastní stránky: http://warhammer.mysteria.cz
Účast: volná na přihlášku
Kontakt: zekr(a)centrum.cz


Legenda

Bitva byla dobojována, válka skončila a v Říši znovu zavládl mír a blahobyt. Císař Alexandr, obávaje se o svůj život, skryl se v jedné z nejsprostších čtvrtí nového hlavního města Altdorfu. Stranou od mocenských machinací a smrtící sítě intrik Velkého teogona měl panovník dost času přeskupit své síly a spojit se se svými věrnými. Když se pak Teogon pokusil převzít veškerou moc v Říši, byl víc než překvapen odporem, na který narazil téměř na všech frontách. Zahnán do kouta zvolil Velký Teogon zoufalý krok – vstoupit do brány, otevřené na předměstí Altdorfu v troskách starého hřbitova, a přivést odtud posilu pro své záměry. Krátce po jeho odchodu se brána zhroutila, pozřená množstvím moci, které do sebe vtáhla. Velkého Teogona a jeho muže už nikdy nikdo neviděl a ve znovuobnovením císařství zavládl po období radikální víry Věk rozumu. Věk, který trvá dodnes, již více než sto let.
A cože je za rok? Píše se rok 2505 Od založení Říše a císařem je již třetím rokem všemi obdivovaný svrchovaný vladař Karl Franz. Jeho vojenské, taktické i válečnické schopnosti již prověřila nejedna bitva, jeho diplomatický um dokázal vybojovat pro Říši vítězství na polích, na která se dosud bála proniknout. Zbývá už jen jediné. Zcela ovládnout vlastní zemi.
Jak toho ale dosáhnout? Jak získat pod kontrolu i místa již staletí neobydlená, nebo natolik odlehlá, že žijí svým vlastním právem a o své pány se nestarají? Jak uspět i na poli kde mnozí vladaři před ním ztroskotali?
I zde prokázal Karl Franz nezměrné schopnosti, když přišel s tahem, který v historii dosud neměl obdoby. Centrálním ediktem zrušil na začátku tohoto roku práva kurfiřtů na území odumřelá a dlouhodobě neužívaná, přičemž pro tuto příležitost i napříště stanovil kurfiřtům po vyjednávání náhradu ve formě slevy na daních dle hodnoty císařem zabrané půdy. Následně tuto zabranou půdu jakožto císařské državy rozdělil a dalším ediktem udělil v léno baronům, nově povýšeným za zásluhy ve službách Říše. Novopečení šlechtici se nadšeně chopili nových držav a privilegií. Že z toho poplyne víc starostí než užitku, zjistili mnozí z nich velmi záhy, avšak přesto příliš pozdě, aby mohli svěřenou půdu odmítnout.
Jedním z takových lenníků je i baron Ottmar Burghoffer. Původem jízdní důstojník a druhorozený syn malého, nemajetného zemanského rodu dostal do držení léno, jehož hodnota jen co do ceny půdy obsáhla všechen rodinný majetek desetkrát. Jako jediný žijící potomek svého rodu tedy neváhal a veškerý svůj majetek odprodal svému dosavadnímu seniorovi, kurfiřtovi z Hochlandu, aby se vzápětí vydal se všemi svými poddanými na dlouhou strastiplnou pouť až do hloubi sylvánské pustiny.
Území, ač očividně úrodné, s přístupem k vodě a velkou pravděpodobností nerostných zdrojů, našel baron zjevně člověkem nedotčené. Stopy po pradávném osídlení byly až na hřbitov téměř smazány, po většině staveb nezůstala až na polorozpadlý kostelík ani známka. To si baron alespoň myslel, než nalezl nedaleko trpasličích hor časem nedotčenou stavbu zjevně nelidského původu. Poté, co byla na západní hranici území – u Ghůlích vrchů – objevena vylidněná vesnice podle všeho ani ne století stará, začaly v hlavě nových osadníků vyvstávat otázky.
Šestý týden osídlování. Baronova tvrz je vystavěna, nedaleko ní stojí cosi jako hospoda, rychta a obchodní stanice v jednom. Kolem ní jsou roztroušené chatrče a improvizované stavby všech tvarů a rozměrů. A z ostatních koutů oblasti přicházejí zprávy. Nad starým hřbitovem je v noci vidět podivná záře. Vojáci, kteří strávili noc na stráži neznámé tvrze zmizeli beze stopy. A nové obyvatele opuštěné vesnice obchází podivná choroba. Starý kostinoš, putující s osadníky, prorokuje zkázu a lidé v obavě o své životy a duše znovu nalézají cestu k víře.
Proč tedy byla tato končina neosídlena? Může za to její odlehlá poloha, nebo kletba, spočívající na něm od pradávných časů? Kdo vystavěl opuštěnou tvrz na dohled Hor konce světa, proč jí opustil a co se stalo s vojáky, kteří tam přenocovali? Jaké tajemství čeká na odhalení starém hřbitově? A kam zmizeli všichni původní obyvatelé opuštěné vesnice a proč si s sebou téměř nic neodnesli?
Staňte se jedním z osadníků, vysloužilým žoldnéřem, lovcem, tesařem nebo farmářem a zkuste s námi odkrýt tajemství Kraje pod horami! Usaďte se zde a najděte v něm obživu, nebo smrt!


O hře

Warhammer 2008 je LARP odehrávající se ve světě, který vznikl pro potřeby stejnojmenné figurkové bitvy – Warhammer. I když jsou v tomto světě prezentovány hlavně bitvy, snažíme se na této akci představit i jiné aspekty tohoto rozmanitého světa. Už čtvrtý rok také píšeme ve Warhammeru vlastní příběh, takže pokud znáte oficiální svět, v našem určitě najdete několik zajímavých odchylek.


Dojmologie

Videa:

Sourozenecká hádka mezi Řádem a Chaosem
Několik bojůvek
Rituál pro spoutání démona
Testování Herdovy palice

Galerie

{"module":"wiki\/image\/FlickrGalleryModule","params":{"photosetId":"72157631425381718"}}

Plná fotogalerie:

Darien: http://darien.rajce.idnes.cz/Warhammer_LARP_2008/
Mors: http://bloodymors.rajce.idnes.cz/Warhammer_2008/


Zápisky ze hry Tristana D'undena

Tristan D'unden da Tarta

Chtěl bych poděkovat všem orgům za výborný larp, kouzelnou atmosféru a možnost vyblbnout se. Podle mého se vám to povedlo na výbornou. Taktéž bych chtěl poděkovat všem ostatním hráčům za dobrou hru. Dokonce i lanýžovci byli celkem fajn. Dále bych chtěl poděkovat všem bohům s nimiž sem měl tu čest se setkat za podmětné rozhovory:-). Pokud bude další ročník počítejte s elfí přítomností…Smrt lanýžovi a všem jeho natvrdlým slouhům:-d Namarie

Raven Wintermoon

Fak mrtě jsem se bavil, skvělej Slaanesh, skvělej bestiář, skvělí lidé… Jo a pro všechny, ti černí chaosáci nebyli členové bestiáře ale normální hráči XD

Eridor Blackrook

Parádní akce, těším se na příště.
P.S. Tete, díky za skvělýho Slaaneshe, Ada se ti za ten pásek, třeba omluví…doufám, že nepráskne, že to byl můj nápad

Alber "Seyk" Schwarz

Bylo to fakt uzasny moc sem se bavil … dik za libovou akcicku… A hlavne moc fajn prijemny lidi

Darien

Za moji hospodskou…
bylo příliš hezké počasí na to, aby se hospoda využívala tolik co loni. Dokonce se k nám doneslo jen málo drbů, ale poctivě jsme se snažily ty, co jsme slyšeli, posílat do oběhu. Pobavilo mě, že já největší xenofob, co poštvává všechny proti lykanům a upírům, byl tak málo podezřelý skrze modrou barvu svých špičatých uší… ale nebojte, byla jsem celkem nevinná a hodná vodní exvíla.
Děkuji za pomoc děvčatům, hospa se v jednom člověku v době náporu nedá zvládnout. Sice jsem se takřka nedostala do terénu (jen jednou na procházce s jedním upírem - a kdyby si stěžoval, že jsem ho snad naprášila, že je upír, tak to bylo až poté, co mi to dva jiní hodní lidé s Diagnózou šetrně vysvětlili; přece bych si nenechala ujít tak pěknou zápletku nějakým bugem). Několik scén, co jsem měla možnost vidět, pro mě měly velký atmosférický a příběhový náboj, že by jeden napsal povídku či složil nějaký ten verš. Děkuji zúčastněným.
Ano, bylo to temnější než loni, ale nějaké to odlehčení se taky našlo.
Děkuji bardům, že hráli a zpívali, obchodníkům, že obchodovali, válečníkům že chránili město, kněžím, že dělali působivé bohoslužby (to bylo něco!), zlodějům, že kradli, mágům, že smažili, orgům, že to ukočírovali (těm tleskám obzvlášť, protože jak jsem před hrou trošku nahlédla do procesu, udělali velký kus práce).
Strhávám bod Tetemu, že rozbil ty celé náhrobky - neví, co práce s nimi bylo a my je budeme muset dělat znovu…
A jeden bod dolů Tristanovi, Aleoin a Dárečkovi za tu lesní chajdu, kterou nezbořili a kterou jsme pak sami museli debordelizovat po hře (i když zase mají bod za to, že ji postavili…)
Bod dolů Orkům za ještě horké ohniště, co po nich zbylo a taktéž se muselo zahrabat.
Píšu bod klukům Maovi, Herdovi, Ryanovi, Švecovi, Šokimu, Newmanovi za velký kus manuální práce při stavění a boření stanů, latríny a podobně - a za jejich jedinečné stravování a legraci s nimi - je-li to možné..
Jmenovitě pak připomenu Ulrikovce (to, že se při bohoslužbě podřezali i reálně, radši nebudu psát), skaveny (ti byli fakt super), Pogia (bylo s ním milo), Mors s foťákem a Maorena, na jehož nervy jsem téměř vyhrála sázku.

Krinara

Mně se to líbilo - nebylo to tak jednoznačné jako loni, těch vnitřních frakcí a třenic bylo rozhodně více, což celé věci dost prospělo. Člověk (nebo něco jiného) si nemohl být nikým jistý. Loni skoro všichni tak trochu nepřirozeně táhli za jeden provaz, což letos rozhodně neplatilo.

Šoki

Za obchod můžu říct, že bylo fajn, že téměř všichni se drželi svých rolí, nezneužívali obchodní skilly a obecne to bylo atmosferictější….
- jako dobrý nápad mně připada i hangár, i když bych řekl ze na svoji velikost by šel využít mnohem lépe (nebo sehnat menší, který se lépe staví ;) )
- co mi tenhle rok chybělo, bylo větší množství lokací, které se dají prolézt, vlézt do nich a tak, které by byly pro kohokoli, ne součástí nějakeho soukromého questu..i když tento dojem mám možná proto, že jsem nic na lokacích nezkoušel herně ničit, nic jsem neboural a tak..
- práce bestiáře byla z mého pohledu výborná a třeba úkol s hrobkou elfího krále by myslim většinu účastníků nominovala na post divadelních rolí.
- co se týče dějove linie obecně, jsem v zásadě proti přímému zapojování legendárních postav do přímeho děje a naopak i to, že ty postavy jsou přemoženy malou skupinkou osob, které ještě předevčírem ani nevěděly, jak se drží meč.. nicméně i přes drobné komplikace způsobené jistou obchodnicí jste to (vy orgové) zmákli zamotat dobře.

Reakce organizátorů:

Newman

Warhammer 2008 hodnotím - kladně.
Začněme od toho nejdůležitějšího:
Finance - původně jsem stál před trochu nepříjemným rozhodnutím - nechat vlezné 150 či ne? Nakonec jsem to risknul a zůstal na této ceně. S miniaturním rozpočtem se nám povedlo sehnat ten mega stan, udělat nějaký masky a další blbosti jako nějaké trofeje, hřbitov a další rekvizity. A nakonec jsme v mínusu asi 1000. Samotná hospoda si vydělala pouze na to co utratila. Možná se to zdá to divné, ale je to tak, opravdu jste jedli a pili v podstatě za cenu zvýšenou pouze o ostatní náklady hospody.
Účast - byla. Z nahlášených 55 lidí přijelo 35. Celkem to tedy dalo něco k šedesáti lidem ve hře (orgové, cps, orkové). Opět, stejně jako v minulých ročnících se opakovala situace, kdy přijeli lidé z různých částí ČR, ale ti co to mají za prdelí, se neukázali (hodně skupin z Pardubic, Hradce a okolí).
Organizační tým - na přípravu hry jsme byli v podstatě dva, s tím, že Maoren má na starosti ještě jiné věci než Warhammer. Často s malou kontrolou někdy i s žádnou si myslím, že se mi na hru povedlo připravit vše včas a v pořádku (výjimkou budiž nemoci a nějaký nedodělky v obchodu). Tady chci poděkovat Azrikovi. Poslal mi asi dvakrát k pravidlům komentáře a já mohl na jejich základě změnit některé nevhodné věci v pravidlech. Na místě vše šlo docela plynule, vím pouze o nějakých prodlevách u expování a u těžeb. Nakonec zmíním Teteho. Byl to v podstatě jeho první organizační počin. Nějaké chyby udělal (jako každý), ale děkuji mu za pomoc stejně, jako všem ostatním.
Bestie a cps - tímto myšleno asi 15 lidí, kteří se vámi nechávali zabíjet nebo vám jinak komplikovali život. Děkuji za krásné kostýmy, které se objevily. Někde sice byly nedostatky, ale to určitě víte sami. Celkový dojem ale byl velmi dobrý. Ať už rp scény, tak bojové se vesměs povedly.
Hráči - dojem je takový rozpačitý. Kostýmy byly pěkné u většiny. Nějaké další věci ale už byly silně individuální. Určitě se tam až moc objevovalo "neherně". Lidé, kteří chodili s rukou na hlavě byli všudypřítomní. Na druhou stranu, neherní řeči jsem moc neslyšel. Samozřejmě se objevily i další věci - že někdo nechce umřít a podobně. Shrnu to takto - děkuji hráčům, kteří si hráli, kteří záměrně nekazili hru ostatním, kteří nevypadávali z role a když už se náhodou kvůli něčemu naštvali, tak to nepředávali ostatním. Sami si určete co jste dělali a co ne. Jako zvláštní kategorii bych ještě přidal věrnost reáliím světa - bylo fajn, když k nám někdo přinesl kus Warhammeru s sebou.

Tete

Musím obdivovat Newmana, protože veškerá příprava byla v podstatě na něm, já jsem třeba z organizačního hlediska, co se týká přípravy, udělal naprosté houby. Jak psal Newman, jako organizátor jsem fungoval prvním rokem a bylo to dosti poučné, aspoň vím, co příští rok dělat jinak, samozřejmě chyby byly, z mé strany rozhodně a jsem si jich vědom, a pokud má snad někdo pocit, že jsem ho během hry svou nepřítomností nebo zdržováním významně omezil (my budeme vědět, o koho se jedná) tak se omlouvám, ale nevěděl jsem, kde mi hlava stojí, natož jiné části těla. Zároveň musím zmínit i hospodu, kdy Darien v podsatě obětovala většinu herního vyžití, aby tam byla pro hráče, což je oběť, kterou nelze dostatečně ocenit.
Co se samotné hry a příběhových linií týká, bylo to hezké, já sám jsem si prožil spoutu naprosto famózních scén a úplně rozkošných výstupů. Jmenovitě - rituál vzývání Slaaneshe. Děkuji všem aktérům, vhnali jste mně i strejdovi Slaaneshovi slzy radosti do očí, byl to skutečně pohled hodný boha. Nejlepší byl začátek, kdy se tak kolem proplížili templáři koukli, co se děje, a když viděli, že se tam provozují nemravnosti, tak si asi řekli, že nebudou rušit a šli zase pryč. (Tedy má teorie je, že šli asi zburcovat město, možná taky ne, nevim, ale v tu chvíli to působilo opravdu vesele). Další zábavná scéna bylo boření a ničení hřbitova. Tady si trochu rýpnu, když jsem tam chodil okolo a 15 minut řval, CHAOS CHAOS CHAOS, tak jsem si vyčítal, že řvu asi málo, když sem nikdo nejde. Potom jsem ovšem zjistil, že můj řev byl slyšet až k hospodě a nikoho to zas tak moc nezajímalo. Nevadí, vzývání bohů chaosu byla prča. Poslední hezká scéna byl ehm vtipný souboj s Maorenem aliasem Králem Kostí aneb Dědečkem Hříbečkem otevírající souboj dvou megamančkinoberhustodémonů slovy "Kdo mi to tu loupe perníček!" Trošku fraška, ale myslím si, že to všichni strávili. (Jinak ano, tyto postavy sloužily také pouze k zaléčení některých menších komplexů jejich představitelů) A pokud to někdo snad nestrávil a zkazilo mu to atmosféru tak je mi to líto, ale nedá se svítit. Slovy klasika "Je to můj LARP a na mým LARPU prostě bude nějaká vtipná vložka, vy jste mi nevěřili, že to fakt udělám a já jsem vám chtěl ukázat, že to fakt udělám, abyste mě příště brali vážně."
Závěr byl krásně Warhammerovsky epický a hezký. Byl jsem potěšen, že se hráči odhodlali k takovémuto kroku a v podstatě obětovali své postavy, aby zachránili ostatní. Možná si řeknete, že to nic není, protože LARP se chýlil ke konci, ale já si myslím, že tento krok umožnil všem odejít se ctí a grácií a jsem za to vděčen. Zlo bylo poraženo a zahnáno a dobro zvítězilo. Hrdinové pijí medovinu v Ulrikových síních a venku začalo sněžit. Uprostřed léta? No a co… Předtím pršel chaotit, takže sníh není nic až tak divného.
Na závěr jedna věc k zamyšlení. Svět má daná pravidla a zákonitosti, nějakým způsobem funguje a některé věci jsou tak jak jsou a dopadají tak jak dopadají. Některé věci dopadnou a jiné ne. A mluvil jsem o tom s jednou osobou po LARPU, že organizátoři by možná měli upravovat situace tak, aby věci vycházeli. Ale skutečně si myslíte, že organizátoři můžou svět znásilnit beze zbytku a donutit ho k tomu, aby dělal to, co chtějí hráči? Tímto narážím především na situaci, která mě zarazila na konci, kdy se jedna skupina rozezlila, že při průchodu Stezkami Prastarých neboli Webwayí dostala šanci 5:1 že projdou. (Tedy jenom pro ilustraci To by možná i šlo svést na neznalost světa, kdyby jim předtím nebyla vysvětlena rizika tohoto průchodu. Tím chci pouze říct, že když vás něco naštve, zkuste si to nejdřív nechat vysvětlit.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License