Šifrovačka
matrix.png

Kdy: sobota 16. 10. 2010 od 12:00 do cca 17:00
Kde: V Pardubicích ve městě, začátek na Wernerově nábřeží
Pořádá: Newman, Darien
Počet hráčů: cca 20-30
Účast: volná na přihlášku
Vstupné: 20 Kč
Kontakt: zc.murtnec|ecp.xirtam#zc.murtnec|ecp.xirtam


Legenda

Popisujeme svět v Matrixu, rozsáhlém počítačovém systému, na který jsou připojeni lidé žijící v něm svůj virtuální život. Tito lidé, jejichž mozek je napojen do Matrixu, si neuvědomují, že nežijí skutečný život a že je jim pouštěna do mozku virtuální realita. Jsou takto nevědomky využíváni stroji s umělou inteligencí, které převzaly dominanci na planetě. Tyto stroje efektivně chovají a pěstují lidstvo jen pro energii z lidských těl, díky níž přežívají.
Někteří lidé si ale uvědomili stav věcí a z Matrixu se osvobodili. Nyní působí v posádkách lodí a snaží se proti robotům bojovat. Těmto lidem se říká také hackeři (čti: hekři; lidé schopní nabourávat, přepisovat a vytvářet programy).
Stroje ovládají povrch planety. Chystají se znovu uspořádat hon na svobodné lidi, hackery operující v prostředí Matrixu. Jejich postup je možné zpomalit odpojením středoevropského serveru. Ale informace k tomuto činu jsou zakódovány v Matrixu.
Kdo přijme tuto výzvu, kdo se postaví strojům?


Co je to?

Pokud jste nikdy neslyšeli o šifrovacích hrách, pokusím se je stručně charakterizovat. Jedná se o obdobu orientačního běhu po městě, kdy tým prochází sérii stanovišť a plní zadané úkoly v podobě zašifrovaných zpráv. Cílem týmu je projít všechna stanoviště. Na každém stanovišti se nachází zašiforovaná zpráva, která po rozluštění odkáže na místo dalšího stanoviště (proto je důležité navštívit všechna). Jedním z kritérii je tedy bystrost v luštění, druhým jsou pak rychlé nohy - hodnotí se totiž i doba, během které dokážete trasu projít.
Nicméně tato šifrovačka se od těch ostatních trošku liší. V první řadě není jednoznačně určen úkryt příští zprávy: na stanovišti bude třeba někdy chvilku hledat.
A pak jsou tu Agenti - hlídači systému. Protože v této hře představujete hrozbu pro Matrix, budou vás Agenti pronásledovat. Musíte se jim tedy za každou cenu vyhnout nebo jim utéct.
Šifry nebudou nijak obtížné, předpokládá se, že hru budou hrát začátečníci. Nebojte se tedy: hru si užije každý, nejen matematický génius.
Hra bude celá probíhat ve městě a délka trasy bude jistě do 10 km.


Pravidla

Pohyb po městě

Tým musí držet spolu. Pokud se rozdělí kvůli nějaké události (Agent), musí se co nejrychleji zase sejít. Je zakázáno dělit tým záměrně zejména za cílem řešení několika stanovišť zároveň.

Stopy a šifry

Tam kde je šifra ve více vyhotoveních, můžete si ji odnést, v opačném případě si ji můžete opsat nebo ji musíte řešit na místě. Ničení herních pomůcek je samozřejmě zakázáno.
V rámci několika šifer jsme použili bílé stuhy.
U jednotlivých stanovišť se nezdržujte. Stopu si opište a běžte ji řešit někam dál. V opačném případě jen ulehčujete práci ostatním týmům.
Šifry jsou zřetelně označeny logem hry Matrix.

Ostatní týmy

Považujte ostatní týmy za lidi od Matrixu neodpojené. Představují pro vás tedy potenciální hrozbu. V žádném případě jiné týmy nesledujte, ale nenechte se jimi ani omezovat. Pokud přijdete na stanoviště, kde je jiný tým, nevšímejte si ho.

Agenti v ulicích

Představují hrozbu. Jsou jasně poznat. Pokud se vás agent dotkne, znamená to trestné body pro váš tým.

Bodování

Nejdůležitější je projít trasu celou, správně a bez nápovědy.
Pokud jste byli dostiženi Agentem nebo zažádali o nápovědu, obdrží váš tým určitý počet trestných bodů. Ty samozřejmě zmenšují vaše šance na přední umístění, nicméně vás nediskvalifikují.
Řešení šifer a materiály, které dostanete během hry, nevyhazujte! Slouží ke kontrole projití všech stanovišť (bude provedeno poté, co dorazíte do cíle).

Nápovědy

Pokud nebudete vědět, jak dál, nebudete moci něco najít nebo bude nějaká šifra nad vaše síly, zavoláte na telefonní číslo, které zveřejníme před hrou. Bude vám sdělena nápověda.


Přihlášení na hru

  • Pokud se chcete hry zúčastnit, napište e-mail na adresu zc.murtnec|ecp.xirtam#zc.murtnec|ecp.xirtam.
  • Do Předmětu uveďte heslo "šifrovačka".
  • Napište své celé jméno
  • Napište jméno vašeho týmu (který má 3-5 lidí)
  • Napište kategorii (12-15 let/16 let a více).
  • Napište na sebe funkční kontakt, pokud je jiný než odesílací e-mailová adresa.

Co s sebou

Vezměte si tužku, papír a dobré boty, aby se vám dobře běhalo.
Vstupné činí 20 Kč.
Nezapomeňte mít v týmu aspoň jeden mobil.


Publikováno 23. 9. 2010

Diskuze

Add a New Comment
or Sign in as Wikidot user
(will not be published)
- +
Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License