Příběhy Ledu a Ohně
hvelgerm.png
logo%20kopie.png

Kdy: 7.-10. 7. 2016
Kde: Nasavrky
Pořádá: Jan Newman Novák, Michal Ryan Kubišta, tým vypravěčů
Počet účastníků: 80
Účast: na přihlášku
Vstupné: 350 Kč
Odkaz: http://pribehy.larpard.cz/
Kontakt: zc.drapral|yhebirp#zc.drapral|yhebirp
Sdílet: Facebook


Legenda

Může se zdát, že Zeď, chránící vyspělé království od hrozby divochů, je tak daleko na severu, že se jí problémy a politické třenice v jižních krajinách nemohou téměř dotknout, ale opak je pravdou. Noční hlídka, která na Zdi hlídá, se již delší dobu potýkala s nedostatkem schopných mužů, kteří by po složení slibu pomáhali chránit zemi před hrozbami zpoza Zdi a se sílícími nepokoji v království bude situace ještě horší.
Byly totiž doby, kdy se do služby Noční hlídky hlásili urození i prostí muži dobrovolně, protože podobná služba byla ctí, ale ty doby jsou již dávno pryč. Dnes si černou oblékají téměř výhradně zločinci, či odsouzenci, kteří raději zvolili doživotní stráž na severu, než-li smrt. Už před útokem na krále samotného bylo jisté, že na Zeď teď dlouho nedorazí žádné další posily. S královým zmizením se vše jen potvrdilo. Hlídce nastávají těžké časy a jako by to Divocí vycítili.
S první zmínkou o králově zmizení přišly i první zprávy od průzkumníků, že za Zdí byl zaznamenán četnější pohyb Divokých, dokonce byly spatřeny dosud neznámé kmeny, které míří směr Zeď. Někteří to přisuzují dlouhému létu, které uvolnilo daleké severní průsmyky a umožnilo to tak volný průchod těmto kmenům.
Tyto zvěsti znepokojily nejednu Vránu, ale ve vesnici Kamenná pole to vyvolalo vyloženě paniku. Kamenná pole jsou totiž jedinou vesnicí, která je tak blízko Zdi a tudíž trpí vším čím Noční hlídka. Nejednou museli čelit útoku Divokých, kterým se nějakým způsobem podařilo překonat obranu Vran. Dříve se mohli alespoň spolehnout na pomoc ze strany nejbližší posádky černých bratří, ale dnes to již tak jisté není. Vesnice totiž leží natolik blízko Zdi, že by měla být zpravována muži Noční hlídky, ale hranice zde nejsou pevně dané a tudíž si na ni dělá nárok zdejší nový mladý lord. Proslýchá se, že v nejbližších dnech by měl Kamenná pole i navštívit, tak možná se k celé věci budou moct vyjádřit i zástupci vesnice a vše se v dobré obrátí. Však je dlouhé léto, kdy i muži Noční hlídky odkládají na noc teplé kožešiny a pláště, to nemůže znamenat přeci nic zlého.


O Příbězích

Příběhy jsou hra tvořená více hráči než organizátory. Nečekejte zábavu, kterou dostanete bez práce až pod nos. Oproti jiným hrám přenášíme určitá práva a povinnosti z organizátorů na hráče. Jak to uděláme?

Primární zaměření hry je na skupiny

Hráči se přihlašují jako celé skupiny a je s nimi tak jednáno. Jeden hráč z každé skupiny na sebe ale bere více práce a zodpovědnosti než ostatní, říkejme mu třeba "vypravěč". Ten komunikuje s ostatními vypravěči a organizátory. Také je na něm provázání jednotlivých příběhů, které přesahují hranice vaší skupiny. Stejně tak do vaší skupiny může přinést nové příběhy, právě od ostatních vypravěčů.

Děj v rámci vaší skupiny

Postup vymýšlení příběhů a rolí uvnitř skupiny není určen a je zcela ponechán na vás, hráčích. Můžete se rozhodnout všechnu práci nechat na jednom členovi vaší skupiny a nechat si role i příběhy napsat nebo naopak každý napsat svoji část. Otevřenost příběhů je také ponechána na vás. Máte ve hře rádi tajemství a překvapení? Prozraďte před hrou jen to nejdůležitější. Máte rádi, když se váš příběh odehraje přesně, jak si představujete? Dohodněte se s ostatními, aby se zachovali tak, jak si přejete.
Další informace k tvorbě děje uvnitř vaší skupiny najdete na stránce Vaše příběhy.

Děj přesahující vaši skupinu

Ať už kdokoliv z vaší skupiny vymyslel příběh, který sahá mezi jiné skupiny ve hře, je na Vypravěčovi, aby toto dohodl. Potřebujete umístit ztraceného bratra do jiné skupiny? Váš vypravěč najde skupinu, ve které by měl být a dohodne to se svým protějškem od nich. Líbila by se vám znepřátelená skupina, se kterou již dlouho soutěžíte o slávu? Třeba váš vypravěč najde vhodnou družinu, ke které to sedí. Chcete aby vás někdo přepadl při páchání temného rituálu, kde po krutém boji odrazíte útočníky, ale zjistíte, že jeden z vás byl unesen? I to váš Vypravěč možná umí dohodnout.
Další informace k tomuto naleznete na stránce Pro vypravěče.

Hlavní příběhová linka

Tu nechceme slíbit. Je možné, že se vypravěči dohodou na nějakém příběhu, který zasáhne každého a bude se prolínat celou hrou. Je možné, že se takto dohodnou jen někteří vypravěči. A také je možné, že půjde o uzavřenou hru několika jednotlivých skupin (což se snad nestane).

Budete mít na hře co dělat?

To nikdo nemůže zaručit. Neexistuje organizátor, který by vám psal děj nebo i jen kontroloval, jestli ho máte dost. Můžete si takového člověka určit mezi sebou.

Jaké je téma hry? Jaké role a příběhy máme psát?

Půjde o fantasy s důležitými příběhy, kde se budeme povětšinou držet "běžných lidí". Není problém s napřirozenými bytostmi či důležitými postavami z knih, ale nechceme ve hře něco co nedokážeme pořádně ztvárnit či nedává smysl.
Příběhy a zápletky by měly být vážné. I když se může tu a tam objevit humorná zápletka, nikdy by hra neměla sklouznout ke komedii.
Je na vás, jestli chcete psát složité příběhy, řešit detektivní příběh či prožít rodinné drama. Můžete i jen tak žít. Chcete být pošťák, nositel špatných zpráv? Potulný lovec putující od tábora k táboru a nabízející své úlovky a znalosti o okolí? Vesničan pracující na své zahrádce, jablkama bombardující všechny ty rádobyhrdiny co jdou kolem?

Co když nemám žádnou skupinu a chci jet?

Dostanete prostor, kde budete moct shánět skupiny, ke kterým se půjde přidat (a naopak).

Co teda dělají organizátoři

Před hrou poskytují prostor pro komunikaci hráčů a vypravěčů. Určují základní pravidla hry. Zajistí dostatek hráčů. Poskytnou informace o herním světě.
Dále koukají vypravěčům přes rameno, pomáhají jim s příběhy, umí zajistit některé rekvizity. Zajišťují vhodné rozmístění táborů na herním území a poskytují další rady spojené s terénem.
Při hře budou organizátoři hrát jako ostatní hráči. Jsou zde ale pro řešení vážných problémů, které si hráči nedokáží vyřešit mezi sebou.
Zajistí místo kde budeme hrát, dovoz vody, odvoz odpadků, možnost objednání rozumného nákupu, zdravotníka a v neposlední řadě na sebe berou odpovědnost za pořádání akce.


Dojmologie

Zevla

Genevieve

Daniela

Larras

Patrik

Eridor

Šuhinka

Eliška

Darien


Galerie

Autor: Hana Maturová

{"module":"wiki\/image\/FlickrGalleryModule","params":{"photosetId":"72157673159066526"}}

Plné fotogalerie:

https://www.facebook.com/hanamaturovaphotography/photos/?tab=album&album_id=1887650784795931
Tomáš Bazala: https://www.facebook.com/tomas.bazala/media_set?set=a.10209792509360150.1073741834.1554300632&type=3&uploaded=67


Diskuze

Add a New Comment
or Sign in as Wikidot user
(will not be published)
- +
Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License