Kdy: 27. - 31. 7. 2008
Kde: Poblíž města Třemošnice na Chrudimsku, v příjemném a co do terénu aktraktivním prostředí údolí řeky Doubravy.
Pořádá: Elfin, Allegor, Valandil, Sallah, Drake.
Počet hráčů: 30-40
Vlastní stránky: http://norgath.novotnovi.net.
Účast: volná na přihlášku
Kontakt: zc.manzes|htagroN#zc.manzes|htagroN
O hře
Norgath II. je larpem typu svět a odehrává se v Larlattu, hlavním městě království Norgath. Po prohrané výbojné válce panuje ve městě napjatá politická situace, která dospěla do stavu naprosté krize a chaosu vinou záhadné smrti téměř celé královské rodiny a většiny královských místodržících. Ze zhoubné sítě palácových intrik prozatím unikla pouze nejmladší králova dcera, která se však nemůže sama ujmout vlády.
V hlavním městě se střetává řada vlivných osob a skupin v boji o moc, či aspoň o co největší podíl na moci při správě země. A všechny zároveň spojuje atmosféra strachu a nejistoty, neboť nikdo si nemůže být jist, nedojde-li již za několik okamžiků k dalšímu úkladnému zločinu. Partie, v níž se hraje nejen o trůn, ale dokonce o obecné schéma uspořádání státu, může naplno vypuknout a snad je bohové vědí, komu přinesou plameny tohoto boje štěstí a komu zkázu….
Zázemí: Larp využívá táborové základy poskytované skautským oddílem z Ronova nad Doubravou. Základna obsahuje cisternu s pitnou vodou, WC, polní kuchyni a také zatím blíže neurčený počet stanů s podsadou, pro jistotu však doporučujeme dovézt si stan vlastní. Účastnický poplatek činí 150 Kč + zhruba 50 Kč (ještě bude upřesněno) k nákupu materiálu pro hru samotnou.
Doslov
Norgath má krále! Nicméně, nebylo jednoduché dostat ho ve zdraví na trůn. Tedy, od začátku. Princezna si vybrala muže z lidu, Iriquindaeho, neznámého povolání, nezdolného a nezkrotného (což prokázal, když vzdoroval gardě). První pokus o svatbu (…den po pohřbu krále…) byl přerušen tím nejdrsnějším způsobem – školený vrah Iriquindaeho zabil. Naštěstí jeho nejbližší přátelé sloužili v Řádu, a za podpory Bohů, města Larlattu a zesnulé velekněžky Elfin ho oživili. Večer toho dne byla unesena princezna, zcela beze stop či svědků. Naštěstí ji garda druhý den nalezla v lese uprostřed mrtvých banditů. Záhada. Avšak, během jednání o královi, v lese se rozrůstaly hordy Strážce, mocného nekromanta pod velením Gortha. Sallah byl omilostněn, znovu vypovězen (za vyvolání démona) a znovu omilostněn. Místní elita začala jaksi vymírat… Mistr druid Thulingar byl zabit hned po pohřbu krále, Allegor, mág z Rady, se odhalil jako démon Char a povolávač bytostí z jakési nové sféry, a utekl. Drym Raven, velmistr Cechu řemeslnického, byl nahrazen schopnějším Neiskenem krátce po započetí stavby nové monumentální katedrály. Představený Řádu Valandil odešel, po jen zpola úspěšném pokusu banky přivolat a zabít Strážce, dokončit jejich dílo. Opět ne zcela úspěšně. Teprve třetí útok na Strážce byl úspěšný a garda tak zbavila město nemrtvých. Princezna zatím řešila problémy s údajným dědicem trůnu, který ji chtěl zabránit ve svatbě s Iriquindaem. Přes tyto problémy, a mnoho dalších (nechuť Valandila k obřadům) byla svatba nakonec provedena. Princezna znovu zmizela. Ovšem objevilo se několik démonů. Začalo se šeptat o spojení démona Allegora(Chara) s lichem Gorthem. Magickou univerzitu někdo vyhodil do vzduchu, garda opět zavřela Sallaha. Princeznu našli mrtvou. Ovšem Bohové mají norgathskou královskou rodinu opravdu rádi, a princezna teď smí přebývat v nehmotném těle (šeptá se, že tato milost souvisí se štědrým darem na stavbu chrámu…). Iriquindae byl tedy korunován (přes nepřítomnost představeného Řádu) králem Norgathu, celým titulem Iriquindae I. „Vyvolený (princeznou),“ král norgathský, pán země, vody a vzduchu. Již samotná autorita královského titulu pomohla uklidnit okolí Larlattu a zlepšení nastalo i ve zbytku Norgathu. Nicméně, nikdo neví, kdy se vrátí Gorthos nebo Char, a ani válka s Ghornem zatím není vyřešená. I teď mají někteří hradní páni tendenci odtrhnout se od Norgathu…
Pokud Vás napadá, co na stránkách doplnit, popř. zjistíte, že chybí nějaká zásadní informace, napište prosím do guestbooku nebo nám pošlete mail, abychom mohli vše potřebně upravit.
Dojmologie
Miranda
Takže za prvé, užila jsem si to víc jak loni, přeci jenom, letos jsem hrála extrémnější charaktery, hlavně ty vesničanky (díky, že jste nás nezabili, abychom už byli zticha ) A užívala jsem si to náramně.
Deranius
Moc moc vyvoněná akce. Dík všem lidem za to, že si umí hrát. Dík orgům za to, že sme neměli čas na kopr. Že hra povytuhla po obědě, kdy bylo 100 stupňů je pochopitelné, v tu chvíli bych nechtěl nikoho dávat do vězení. (Pojem zavřít někoho do chládku získal na Norgathu zajímavý rozměr:-) Večerní akce—-o kolik se mi život zkrátil užitím zabijáků mozkvých buněk o to mi ho prodloužily záchvaty smíchu. Nepodceňujte Lorda Mifuneho, on se vrátí…..
Kedar
Tak píšu od Đarka. Cesta je dlouhá a bohužel se dostanu domů až zítra a jsem totálně KO z dnešního uklízení. Ale to není vůbec důležité, protože všechno převyšuje dojem z akce. Bylo to super. Dlouho jsem si tak skvěle nezahrál. Prakticky neustále se něco dělo a nezaznamenal jsem žádné velké nedostatky mezi hráči. Docela mě i překvapila kostýmová úroveň, čekal jsem to trochu horší. Každopádně orgové odvedli kus práce a bylo to fakt dobré. Klobouk dolů. Takže nakonec jen děkování: Všem členům gardy a hlavně veliteli, organizátorům, všem zatčeným a mučeným, všem CP, kuchařům, paní Novotnové za skvělý oběd, kněžce, která byla vždy tam, kde byla třeba ;) a v neposlední řadě Šedé gildě! A vůbec, dík všem! :)
Darien
Questy: Pestrá záležitost, není jim co vytknout, byly velmi dobré přípravy i provedení, nevšimla jsem si žádného vážného zaškobrtnutí; zápletky byly logické a pokud jde o osobní questy, líbilo se mi, že nebyly zanedbány (hráče potěší, když je jeho historie čtena a je na ni brán zřetel).
Rekvizity: Nadprůměrné. Od peněz přes kameny v lese či hřbitůvek, stan nebo knihy v knihovně šlo o samé milé překvapení. Rozhodně to zvedlo kvalitu hry.
Kostýmy: Jak už někdo psal, očekával nižší úroveň, i zde čekalo milé překvapení. Na poměrně nízký věkový průměr hráčů byly kostýmy vydařené. Chválím všechny, kdo v nich vydržel i přes polední peklo.
Předherní příprava: První a druhý mail jsou fajn věc. Nebývá to zvykem, i když by mělo, že se to hráčům posílá. Drby a další doplňující předherní informace pomohly v orientaci. Platí totéž co pro questy - pečlivá příprava se zde vyplatila a oceňuji to.
RP: Nemohu si na nikoho stěžovat. Nevšimla jsem si zásadnějšího vypadávání z role, jen jsem občas narazila na víc bílých pásek, než by bylo zdrávo. JSem ráda, že hráči rozlišovali mezi hráčem a postavou (aspoň co jsem si já mohla všimnout).
CPčka: Někdy nebylo zřetelné, co jsou v danou chvíli zač a občas se ulila, když neměla bílou pásku (opět nebylo jasné, jaký je jejich status). Jinak s nimi nebyl problém a snad se bavila také.
Pravidla: Ono už to zaznělo: kdo si je přečetl dobře, mohl z nich velmi těžit. Zkorigovat je po vytvoření jedním člověkem, aby bylo jasné, co se dá blokovat a co ne a za jakých podmínek (skilly a antiskilly), na jaké bázi to funguje a aby byla cena u dovedností vyvážená (podobné dovednosti by měly stát podobně). Dá se vytvořit funkční postava, chválím bohatost výběru dovedností, určitě však nělteré věci dejte vědět těm, kdo si dané schopnosti vyberou, dopředu (zloději například nevěděli, že si mají přivézt kolíčky na prádlo kvůli okrádání, já jsem vzdala bylinkářství, i když jsem ho původně měla psané, protože bych si nezapamatovala přehršli bylinek na místě apod.) A určitě udělejte více výtisků pravidel, ty jedny byly už druhý den úplně všude. :-) Zfunkčnit ekonomiku a doladit třeba to, že kdo ignoruje bohy, podpory se od nich nedočká.
Support: Další milé překvapení. Děkuji mnohokrát za jídlo a za zázemí skautského tábora. Na komfortu to hodně přidalo.
Shrnuto: mezi larpy, kde jsem se jako hráč vyskytla, je tento na předním místě. Tleskám.
Newman
I když jsem jeden den proležel v křečích, zbylé dva jsem si užil.
Herní území sice bylo trošku divně protáhlé, ale kvůli výběru místa s tím bohužel nešlo nic moc udělat… A místo bych určitě neměnil, to zázemí bylo naprosto dokonalý!
Bylo pěkné vidět fungující gardu.
Bylo fajn vidět pěkné rekvizity.
A ti lidé… ti byli taky skvělí. S nějakými se uvidím na Warhammeru, s ostatními příští rok.
Iriquindae
Chci se připojit k všeobecné chvále, Norgath II: Bezvládí byl dokonce možná larpem, který se mi líbil ponejvíce.
Takhle živé postavy jsem už dlouho neviděl. Možná jsem se znal jen s několika málo lidmi, ale o to to asi bylo intenzivnější.
Zefv
Inu… Ta hra mě místy vskutku brala!
-Hodně rád jsme byl za vstřícné orgy, kteří mi v podstatě vždycky rozumně vyhověli(možnost dělání CP, další dějové zvraty).
- Jsem rád za RP lidí, když se zrovna nekopřilo… byla to hlína. Škoda, že se nikdo nechtěl poprat :o( . Velice se mi líbila lidová bohoslužba, výslechy s Gardou,spolupráce s Chřupavkama a moje otrava Inzionem.
-MEGAHUSTÝ KRUTOPŘÍSNÝ zázemí! Nemusel jsme si brát stan, jídlo, pití… Nejlepší co jsem kdy zažil. A k tomu koupáníčko hned za stanama! Děkuju moc za servis!!
- Kulisa hradu, hřbitov… nááádhera!
-Pro příště by to chtělo trochu lepší ekonomiku… měl jsme peněz strašně moc moc moc a rozumně pořídit za ně moc nešlo ( ano, mohl jsem si koupit 15 granátů a 10 amuletů, ale to by bylo trochu zcestný ). Alchymisté takřka nebyli, a ostatní(mágové,řemeslníci…) si říkali o směšné ceny.
-Nejsem zrovna pro věkový limit na akci, třeba ti malí gnómíci z banky byli OK…. ale trochu jsme nepochopil maliličké alchymistky… a jedna z nich prý dokonce něco měla vést. Totálně jsme nevěděl, jak se k nim mám chovat.Autorita nulová( až na vílu Zubničku) Můžu je podřezat? Můžu je manipulovat? Dost jsem se bál, že sami příjdou k úrazu…
- Jak se mohlo stratit několik piv chápu, ale dere mě to. Na akci byl nadstandartní servis a takhle se tomu odvděčit.
-Trochu mě zamrzelo večerní kopření (NEmyslím noční kopření s Laudonem)…. hnedle jak padla tma bylo převelice obtížný narazit na někoho a uřezat mu uši. Škoda
-Víc CP prosím! A lepší rozlišení. Zabili jsme náhodou dřevorubce místo nekromanta( stejný člověk a stejný kostým, jiná role)
-Noční zábava byla vskutku také luxusní! Ať už Laudon, u ohně s kytárou, ovečky, Hikidži & Mafune, Šedá gilda…. dostával jsem křeče do bránice.
Celkově velice, velice příjemná akce, kde se rád znovu objevím i s Martelem
Mu
1. zázemí - nejlepší.
2. Hra - abnormálně dobrá. Ps: akorát první půlden jsem se trochu nudil. Pak mi princezna dělala takové kraviny, že už to nešlo (dvakrát se nechat unést - to prostě nepchopim - Wel, dělala jsi mi to vážně složitý - Iri ty taky).
3. CP - tak tady to pokulhává. Resp. jsem spíše na vážkách. Bylo to buď hodně dobré nebo hodně špatné. (Ti co mě znají vědí o kom mluvím)
4. Garda (teď nemyslím sebe) - Prostě super. Nejvíc se mi líbil Dark a Kedar (ale zase mě štvalo, že jsem si připadal, jak jejich chudý příbuzný…).
5. Večery - epesní (jen asi jako jeden z mála bych zrušil 24 hodin denně - je fakt těžký předstírat, když někdo přijde k princezně a řekne jí: "Wel jsi tady herně." To pak mám chuť si sundat pásku a být neustále u ní - navíc občas je to na vážkách, jestli ten člověk hraje nebo ne. Ale protože jsem asi jediný, komu 24 hodinový systém nesedl, tak se to nemusí vůbec řešit).
6. Hráči - 50 % - 99 % - asi tak se pohybovali. Někteří mě fakt srali svoji přítomností a hraním a některé jsem žral (Menelion, Deranius, Wel, Elfin, Já (vůbec nejsem egocentrický - to se vám jen zdá) a škola.
Galerie
{"module":"wiki\/image\/FlickrGalleryModule","params":{"photosetId":"72157631424335054\/"}}
Plné fotogalerie
Elfin: http://norgath.novotnovi.net/galerie/Norgath2-Elfin/index.html
Riana: http://riana.rajce.idnes.cz/Norgath_2008/
Iriquindae: http://norgath.novotnovi.net/galerie/Norgath2-Iri/index.html