Dojmologie

Khelben

Nekroskop byl velice povedený larp, který jsme si fakt užil. Neměl
propracovaná pravidla, neměl přehršel schopností a spoustu věcí
bych třeba já dělal jinak, ale to nic nemení na tom, že to fungovalo
a bylo zábavné.
Jediná věc, která se mi fakt nelíbila, byla finální přestřelka v absolutní tmě. To byl přesně okamžik, kde jsme měli udělat organizovaný přesun někam na osvětlené místo; takhle jediný, kdo viděl, kam střílí, bylo těch pár lidi s čelovkama.
Tedy dík orgům, že to dali dohromady, a hráčům, že chtěli hrát a hráli.

Darien

Larp si vzal upírské téma, které, jak hodně lidí možná podvědomě cítilo, nemůže tak docela překvapit. Zkušenosti
všech předešlých wod larpů s podobnou tematikou také naznačovalo, že se to může velmi snadno zvrhnout v bezduchou střílečku nebo hru brutálních CPček proti několika hráčům.
Počet lidí taky nebyl nijak závratný, i když nakonec se, myslím, ke dvacítce vyšplhal. Herní území bylo celkem malé a každý soudný člověk odhadl, kde se bude dít převážná část hry.
Tedy do hry jsem vstupovala s tím, že pravděpodobně nepůjde o žádný zázrak, trochu si zaběháme, budeme se tvářit drsňácky a víc budeme bojovat na nože než na pistole.
Pak jsme začali hrát. Rozhodli jsme se, že jako správná britská jednotka budeme mluvit anglicky a češtinu bude zvládat jen jeden z nás. Fascinující bylo sledovat, jak se do angličtiny postupně vnořila asi polovina hráčů. Tento detail (angličtina) zážitek ze hry dost vylepšila.
První
průzkum území znamenal obejít pár míst, kde by něco mohlo být. Bubeníkovy sady rozpoutaly debatu o cikánských dětech. Naprosto nezávisle na tom, že jsme později našli opileckou maringotku. Nebo že cikáni jsou s upíry spřaženi. Takže špičkování na toto téma bylo také povzbuzující.
(Zavolejte záchranku! Nejsou! Všechny záchranky ukradly cikánské děti!…)
Lokace se mi líbily. Bylo na nich co najít a byly to fyzické věci. Také se některé během hry měnily a to je plus.
Potíž byla s tmou, jak už Khelben zmínil, ať už v boji, v hledání čehokoli nebo prostě v bezpečnosti. Velké procento nehrajících podezřelých osob způsobily, že v době, kdy jsem se potloukala sama, jsem měla obavy z nějakého konfliktu s veřejností (ono temné průchody…).
Těžko říct, jak by se hra vyvíjela, kdybych nezupírovatěla - co by Britové vymýšleli. Takhle mě hledali, já mohla sabotovat likvidaci vampýrů a hrát na všechny strany. Nezažila jsem mrtvou chvilku a i posledních 45 minut v podobě zakolíkované bezhlavé mrtvoly uprostřed pythonovské závěrečné scény měla dost co do sebe.
Škoda, že jsme neměli jediný konflikt nebo i jen debatu s Rusy.
Tedy jsem spokojená, dobře jsem si zahrála, zažila nějaké to morální dilema, zaběhala si, procvičila angličtinu
a mohla se tvářit drsňácky. A to je přesně to, co jsem od městského larpu chtěla.


Fotogalerie

{"module":"wiki\/image\/FlickrGalleryModule","params":{"photosetId":"72157628318051049"}}

Darien: http://darien.rajce.idnes.cz/Nekroskop/

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License