Budeme se těšit na vaše postřehy, vzpomínky, historky, fotografie a jiné pamětiny!
Organizátoři Matrixu nabízí zájemcům pohled pod pokličku příprav larpu. Tedy kdo máte zájem, napište na mail zc.murtnec|ecp.xirtam#zc.murtnec|ecp.xirtam a zažádejte si o přístupové heslo.
Eridor
Matrix organizovali Darien a Newman, což samo o sobě znamená, že se larp přinejmenším povede. Těžiště hry stálo na hackerech, takže já jako program jsem byl mírně mimo hlavní dění(žádná výtka, počítal jsem s tím), ale na hackerech bylo vidět, že mají pořád co řešit a když jsem se v sobotu kolem poledne objevil Na Paletě, měl jsem na půl hodiny o pracovní vytížení postaráno.
Hra tedy postupovala velice dobře bez hluchých míst a agenti jí dokázali dodat i slušnou dávku napětí - samotnému se mi stalo, že jsem se klidil z CineStaru(kde byli hackeři, kteří na mě měli pifku) jen proto, abych narazil na agenta a když jsem mu utekl, potkal jsem za rohem další dva agenty, kterým jsem už málem utéct nestačil a kteří po mě navíc začali
střílet - že zrovna pro paranoidního Strýčka tohle byl silný zážitek asi netřeba dodávat :)
Schvaluji relativně krátkou herní dobu, předchozí matrix byl přece jen poněkud roztahanější a vypětí této hry by hackeři asi neuběhali :)
Programy byly už před hrou jasně varováni, že se pro ně ve hře objeví prázdná místa - a objevila se. Počítal jsem s tím a osobně jsem měl postavu, která se realizovala jen tím, že existovala a hrála, dějovou linii jsem sledoval jen velice zběžně; navíc se mi podařilo přidat se k vědmě(program, ke kterému si strýček vytvořil značnou důvěru - a který se očividně bavil strýčkovou přítomností : ) ), takže já jsem se nenudil. Nevím ale jak jiní, do budoucna by stálo za úvahu zapojit programy více do hry(i když se to nejspíš netýkalo všech, měl jsem pocit, že některé byly téměř výhradně určené na pomoc hackerům). Neberu to jako zápor, před hrou to bylo zmíněno a každý věděl, do čeho jde, ale je to trochu škoda.
Závěr dobře svedl všechny hráče dohromady, což je v podstatě hlavní podmínka pro dobrý závěr hry; celkově se, myslím, vydařil, ačkoli jsem se ho přímo neúčastnil(těsně před koncem hry byl strýček obnoven z původní zálohy a připojil se zpět k architektovi).
Celkově vzato, hra se vydařila, hráče bavila, pro některé byl akční páteční večer vrcholem larpových zážitků letošní sezóny, což je rozhodně slušný výkon :) Uvítal bych výraznější zapojení programů do hry, ale programy byly před hrou varovány, takže jediné, na co si mohou stěžovat je vlastně jen neschopnost číst stránky
. Děkuji organizátorům, že si dali se hrou práci, děkuji hráčům, že hráli a děkuji všem, kteří se bavili při interakcích se strýčkem, protože pak strýček splnil svůj cíl. V neposlední řadě děkuji errikovu týmu za delissu a khelbenovu týmu za voskovky :) Jen by to chtělo zapracovat na tom ohýbání lžiček, pořád mi to nějak nejde…. :)
Za paranoidního Strýčka, Eridor
P.S.: Klíčem k úspěšnému jednání se Strýčkem bylo obejít jeho paranoiu, z velké části se toho dalo dosáhnout prostým sundáním černých brýlí, ze kterých měl Strýček příšerný strach, protože mu připomínaly agenty.
Fountain za tým lodi Daedalus
V pátek někdy kolem 14:40 jsme vyráželi za asistence ČESKÝCH DRAH a.s. z Mechova plni očekávání a zvědavosti. Larp dle webových stránek a dodaných materiálů sliboval propracovaný příběh, roleplay, přestřelky šifry a spoustu dalších věcí, inu nabízel toho mnoho.
Dnes po akci mohu za sebe říct že akci byla skutečně VELMI kvalitní a rozhodně nadmíru splnila to co očekávala. Klobouk dolů a velký obdiv patří organizátorům kteří toto všecko vymysleli ve 2 lidech…Na akci bylo jasně vidět že organizace není žádná béčková ale lidé, kteří už s LARPY zkušenosti mají. Pro mne jako pro účastníka je velmi důležitá informovanost a organizovaná akce.
Po příjezdu a vyhledání oné čajovny Na paletě jsme tedy dorazili o něco dříve než začali registrace, sedli si, odpočívali a konzumovali svačinu. Postupem času se začali scházet lidi a mi zkoumali prostředí a okolí. Když jsme si všichni sešli počal brífink vysvětlení a pravidel a tak podobně. Při registraci bylo možné vylosovat si za pomocí kostky nějaký bonus, každý si tedy hodil. Hodil jsem si i já a padla mi šestka. Za tuto nejvyšší možnou možnost hodu jsem očekával tak minimálně auto s řidičem ale přišlo rozčarování v podobě informace že jsem nic nevyhrál a ještě po mě bylo vyžadováno 50 korun (*vtip* 50kč bylo vstupné – za které to rozhodně stálo ). Nicméně pak začala hra a my navázali na svoji dějovou linii a to najít pana Nuta který nás prásknul a díky němu zemřelo pár členů naší lodi + pan Nut znal heslo k počítači který navazoval na náš hlavní úkol hackerů a to zajistit server který hlídal to že se nemohli samovolně odpojovat lidé. Začali jsme proto hledat první informační uzle a programy a úkoly. Potkávali spřátelené týmy a taky agenty kteří bylo vskutku stylový jak bojem, oblečením ,komunikací a přístupem. U první šifry která byla stylově v binární kódu jsme ovšem narazil na jednu věc a to „smrti“ agentů. Stal se nám totiž jeden herní bug že se najednou před námi objevili 4 agenti kteří né a né zemřít. Aha oni se vlastně umí uhýbat kulkám, aha ale brokovnicí z 1metru už ne. To byla první věc kterou bych pro příště vylepšil a to vysvětlením vše,m pravidla všech. To by značilo říci že agent se dá zabít tak a tak a nebo vyřadit tak a tak a když vás agent zasáhne sem a sem tak vám to vezme tolik a tolik životů. Když jsme u agentů chtěl bych zde vyzdvihnout agenta teď nevím jméno, dlouhé vlasy a nepodávající AEP glock (Raven ..) neb dle mne vlastně agenstvu a jak jsme měli v závěru možnost zjistit udržoval s nimi telefonické spojení 24/7. Dále agentku MITH s kterou byly naprosto skvělé chladné souboje, stylové pohyby a gesta podporující role play dostával mé zážitky z akce na úplně jinou úroveň. které mi dali za ponaučení že katana a neprůstřelná vesta mě neochrání od toho aby mě dostala holka :o). (Jo nemá někdo kontakt na agentku Mith ???). Ještě bych chtěl vlastně vyzdvihnout všechny lidi kteří se dostali do kontaktu s našimi brokovnicemi tří rannými. Omlouváme se za kropenaté části těla, síla pružin těchto brokovnic je „podstandardní“ nicméně na blízko…..Ono mi i chybělo trochu víc těch chladných způsobů boje ale pokud nemá agent čas je jasné že použije pistol aby uvrhl nepřítele do agonie a šel se věnovat svému úkolu. Doslechl jsem se že o nás byly kolovány zvěsti jako „agentobijci“ atp. Rozhodně nás to těší a pevně doufám že to bylo myšleno v rámci hry a že to nebylo myšleno tak že si chceme jít zastřílet. Přijeli jsme si sem ZALARPOVAT :o). Náročná byla snad jen ta neustálá chůze což mě pro příště poučí že boty bez vložen už ne-e neb ty tovární firmy STEEL jsou na dlouhé chození nepoužitelné. Nicméně za ty puchýře to stálo. Hodně se mi líbily aktualizace info uzlů a jejich umístění. Informace se dali najít jak v hospodě tak třeba ve vyschlém potoce. Výborná věc komunikace přes telefon mobilní. Geniální a funkční. Nevím tak si zavolám, jak prosté organizace po telefonu ale fungovalo to na jedničku. Zrovna si vybavuj scénu s programem strýček a obdivuji jeho schopnost RP když ležel na kamenné zdi metr od ledové řeky se sekáčkem u krku a brokovnicí u hlavy. Ano a takovéto scénky tuhle hru skvělé dotvářely zkrátka se to vydařilo. Prošli jsme si také pár podniků v některých na nás byly milý jinde ne.To že lidi blbě koukali a povídali hele matrix je zanedbatelný detail neb ti lidé ještě nebyli odpojeni :o) . Jako další velké pozitivum vidím že každému lidskému týmu byl připraven příběh který jsme buď mohli dořešit a nebo zvolit jinou cestu. Milé bylo také využití automobilu.
Vyvrcholením celé akce a vlastně zvrat za který si myslím může z velké části naše skupina (loď Deadalus) bylo když se programy zavřeli v čajovně a zakódovali vstup. Inu náš velitel pro změnu zakódoval výstup. To se ale nelíbilo lidem kolem které taky měli své úkoly a chtěli v klidu a míru jednat s programy. My jsme chtěli programu strýček udělat velmi zlé věci za mylné informace a program GEX (který na nás bohužel několikrát možná herně možná neherně zapomněl ve smyslu podání informací) nám mohl pomoct při řešení NAŠEHO úkolu. Ano zahráli jsme si na lidské vlastnosti. A tak když byl náš velitel nucen odkódovat východ a umožnit programům výstup mne napadlo že bychom mohli se hrou ještě trochu zamíchat a od operátora jsme si vyžádali poslední věc a to číslo na agenty….
Následovala hezky sehraná RP scénka kdy jsme práskli pozici naší lodi, řekli vše co věděli a vydali se již za stranu agentů (nicméně maskováni za hackery – neb nikdo netušil co se nám v hlavách zrodilo). Při poslední scéně mělo jít o program MYSTRA. Všichni jsme byly rozestavěni na obraných pozicích , lidé plni očekávaní že se ubrání a možná někteří spoléhali na naše brokovnice. To ovšem nevěděli že jsme zrádci. Poslední pokyn v telefonu zněl Deadalos útok. Pak jen následoval „masakr“ našich bývalých přátel kteří najednou netušil proč je vlastní lidé rozsekávají sekáčkem, katanou či do nich střílí brokovnicí. No po tomto útoku zůstalo spousta mrtvých lidí a agentstvo proniklo do Mystry, udělalo cvak a hotovo. Jo vyhráli jsme. Teďka jsme v Matrixu. Někdo jako slavný herec a někdo třeba agentem…
Za mě to byl skutečně bezvadný víkend a už teď se velmi těším na pokračování a v hlavě se mi rodí nápady jak vše udělat ještě lepší. Pevně věřím že další matrix larp nebude až za dva roky…Poděkování patří všem účastníkům LARPu za skvělé herecké výkony , čajovníkovi za skvěle připravenou vodnici a organizátorům za bezva akci.
Z Mechova zdraví Absinth alias Andrew Ryan „Fountain“, loď Deadalus
Sew
Matrix 2: Restarted aneb intenzivní prožitek je nejlepší prožitek!
Na matrix, pro mě poslední akci letošní sezony, jsem se opravdu těšil. RP linky v posádce jsme si poctivě piplali na poslední chvíli před deadline odevzdání přihlášek a vůbec jsme naši přípravu vedli stylem pořád času dost. Inu i tady se ukázala jistá intenzivita, kdy jsem pročítal pravidla, info o CP a vůbec o larpu v pátek po obědě.
Co mi zážitek z larpu pokazilo ještě před samotnou hrou, byl nečekaná zpráva od rodičovsta o sobotní sešlosti, kde musím být za každou cenu, jinak na mě prý bude uvalena klatba. Ano ale i v tom se dá hledat jistá intezivnost, když se tohle člověk dozví den před larpem.
Do hry jsem tedy nastupoval s tím, že mám k dispozici "pouze" pátek večer a noc k tomu. Rozhodl jsem se tedy, že si už tak intenzivitami nabitý larp udělám ještě intenzivnější. A tak se stalo! Po registraci a vysvětlování pravidel jsme byli uveženi do netrpělivého čekání, kdy nás operátor připojí do Matrixu. Trochu mi zde chyběla nějaká úvodní scéna, ale během hry jsem na nějaké to chybící intro do hry úplně zapomněl.
A pak kapitánovi posádky zazvonil telefon. A nastoupila intenzivita s velkým I. Od začátku larpu jsem se až do své smrti prakticky nezastavil. Pořád bylo o čem přemýšlet a pořád jsem měl co dělat. Velmi na mě zapůsobilo i několik scén jak vystřižených z filmové předlohy! Hospoda u sv. Patrika se jistojistě zapíše do mého zlatého fondu larpových scének . Nakonec jsem si začal myslet, že té intenzivity je najednou až moc! To bylo pořád:
"Musíme najít Mystru!"
"Ale co Krepák, nemůžeme ho nechat v zajetí agentů!"
"Kur*a agenti!"
"Kapitán lodi Phoenix se s námi chce sejít!"
"Kde je te zku***ná kapsle?!"
"Musíme za Strýčkem a pak taky za vědmou!"
A tohle všechno se na nás valila jako obrovská zeleno černá tsunami. Opravdu zážitek! Matrix pro mě sice nebyl herním zážitkem roku, rozhodně byl ale nejintenzivnějším a já si ho užil do mrtě! Díky tedy Newmanovi a Darien za skvěle připravenou hru a vůbec díky posádce lodi Verum za skvělý tým, díky všem hráčům za více či méně povedené scény (každá měla něco do sebe! )!
"A to jsem měl jenom následovat bílýho králíka…"
Daysir
Připravil jsem si na vás lehce strukturovaný příspěvek.
Herní území:
Matrix se mimo město a nějaké hard core industriální prostory asi hraje dost těžko, takže v pohodě. Akorát z toho vyplývala spousta problémů, ale to je nutná cena. Herní území mohlo být i o kousek menší a o kus víc směrovaný na prázdnější místa než centrum imho.
Kostýmy a role play hráči:
BEz problémů, buď nevadil nebo naopak výrazně zvedal.
Kostýmy a role play CP:
Prakticky nebyly, takže bez problémů:)))
Chování hráčů při hře:
Tady mám zásadní zásek. Prostě střílet ve městě je úplně špatně, nedělá se to, vyserte se na to. Jako chápu, že adrenalin je mocná čarodějka, ale snad není hra důležitější než reálnej život a následky…bylo mi třeba fakt hodně nepříjemný, když jsem bězel celkem rušnou ulicí a od DObrý čajovny na mě kucí stříleli. Celou dobu jsem myslel na to, že ty lidi kolem nejenom že jsou hrozně obtěžováni, ale ještě že nemají brýle. Tam jsem imho taky selhal, měl jsem vypadnou ze hry a vyřešit to rovnou.
Organizátoři všechno tohle zmínili, nemohli s tím udělat nic víc a stejně se problémy děli…nesnesl bych, že by Newmana zavřeli a já musel s Darien vychovat rodinu
Informace před hrou:
Mohly být o dost dřív. Přece jenom, první zásadní balík byl vlastně v úterý před hrou…nakonec to ale nic příliš neovlivnilo, takže pohoda.
Přišla vám dostačující a efektivní komunikace s organizátory před hrou?
Ano, ale popravdě tam mělo asi velký vliv to, že jeden z organizátorů je můj kamarád a druhého platonicky miluji.
Mělo obsazení organizačního týmu nějaký vliv na vaší účast?
Ano, ale popravdě tam mělo asi velký vliv to, že jeden z organizátorů je můj kamarád a druhého platonicky miluji.
Pomohlo vám pozadí hry a nastavení světa pro lepší zážitek ze hry, RP atp. Jak?
Jo, Matrix se ukázal být hodně pěkným a tvárným prostředím. Přesazení do Čech a snížení úrovně přísnosti hře HODNĚ prospělo.
Byly pro vás zápletky smysluplné?
Já jsem si je nastavil z velké části přímo dohodou, takže np np:))
Byli jste herně vytíženi pravidelně, nárazově nebo vůbec?
Bylo to dost jak jsem čekal. Většina hry byla slušně nabitá (byť často ve stylu někam s týmem jdu a tam dva lidé ze šesti něco řeší, ale to nevidím jako problém), obrovský oser byl začátek (po dvou a půl hodině marnosti ve špatně značených Pardubicích a setkání se se třemi prázdnými lokacemi jsem docela zvažoval, že si dám pauzičku), pátek se pak hodně příjemně rozjel a rozvíjel, sobota dopoledne opět zlá zívačka (ale trochu si za to můžu sám, šel jsem spát moc brzo a byl jsem přespalý a malátný), od dvou do nějakých pěti super…a pak přišel problém se skalpelem, kdy se z tisíce různých důvodů čekalo na Gexe, který jako jediný uměl posunout můj problém dál. Tam dost vyšuměla hra, přišel ještě slušný moment s rodinkou "hodných" programů a slušné moralizování s vědmou a pak to nějak najednou skončilo. Poslední tři hodinky byly dost antiklimatické, ale to se prostě tak sešlo. Chybu tam vidím jenom v cílení spousty linek na Programy (viz dále).
Splnila akce moje očekávání? (bodové ohodnocení na 1-5 + slovní ohodnocení)
2+
Zahrál jsem si co jsem chtěl, s těmi chybami které jsem trochu čekal a bál se jich a stálo to určitě za to.
Organizační srandy:
a) cílení velké části zápletek na jeden program by imho mohlo být řešeno výrazně lépe. Z mého pohledu spousta linek končila v jednom z úzkých hrdel programů - pokud by na těchto rozcestích byly vždycky dvě až tři možnosti (přes lokace/ jiný program/ sebeobětování/ whatever), vnímal bych to jako zajímavější.
b) Sentinelové kteří neví, že jsou Sentinelové jsou zvláštní. Hlavně proto, že to kromě nejistoty (na to tam ale nemusely bejt vůbec), možného odhalení (jedním detekčním přístrojem, který o mě Ryan rozbil) a možného antiklimatického konce ("tak jste se dostali tam, kam jste celou hru cedili krev. Ale hovno z toho kluci! A nešlo s tím nic dělat, nářez co?") zas tak moc nepřinesly. Zrádce, který se chce vrátit do Matrixu a HROZBA sentinelů samotná stačila
c) některý čísla a principy v pravidlech by imho šly poladit trochu líp, ale to je na dost delší sezení a takhle to vlastně stačilo.
d) zdá se mi u hry, která má nutné reálné náklady dost vysoko (nijak jsem moc nevysedával a cesta plus hospody plus mobil - plus minus 1 000, kostým neřeším, ten většina mohla mít zdarma) trochu divný chtít 50,- a plácnout se za to…imho vybrat 100,- a dát peníze Paletě (formou rundy pro všechny třeba), na svoje telefony, na svoje jídlo, do náhodné rekvizity nebo klidně pro sichr se mi zdá jako účelnější.
e) dělejte hry.
f) jsou dobrý
g) díky
KoRH
Report na jejich stránkách.
Galerie
(Fothy Darien)
Světluška: http://www.facebook.com/album.php?aid=46526&id=1849725675&l=cc74daa0aa
Darien: http://darien.rajce.net/MatrixPce2010
Krinara: http://krinara.rajce.idnes.cz/Matrix_2010/
Riwi: http://riwik.rajce.idnes.cz/MATRIX_2_-_LARP/