Kdy: 3. - 8. 9. 2002
Kde: Pustá Rybná
Pořádá: Zip a Azrik
Počet hráčů: 150-200
Vlastní stránky: http://lakarie.misto.cz
Účast: na pozvánku
Kontakt: zc.manzes|eirakal#zc.manzes|eirakal
Legenda
Je nekonečně mnoho různých světů fatasy, fantasie a pohádek. Z každého z nich lze za příhodných podmínek vstoupit do záhadné mlhy a pokud máte štěstí, můžete jí projít do bájné Lakárie. Mlhy věků jsou jednou ze zvláštností tohoto světa. Mlhou věků prošli různí hrdinové, zvláštní bestie, výjimečné osobnosti a silné individuality. Jedni hledají bohatství, jiní moc či slávu, někteří šíří víru, další jsou na útěku, občas zasáhne náhoda, … Kdo může projít mlhou a kdo ne, to nikdo neví. Po eony let jí nikdo nepronikl a teprve nedávno se do Lakárie vevalilo panoptikum podivuhodných cizinců.
Proč?
Největším bohatstvím Lakárie je Tauran. Prastarý artefakt vytvořený na počátku světa. Tauran je život - je jeho původem, zdrojem a podmínkou. Patří mezi nejmocnější artefakty všech dob. Během věků se informace o Tauranu vytratily a jen matná vzpomínka na jeho neuvěřitelnou moc a sílu hnaly zástupy dobrodruhů do Mlhy věků. Nyní uspěli.
Proč?
Tauran najdete v Lakárii v kraji Květ jako malý hezký stromek. Není příliš nápadný a dobrodruhům dlouho trvalo, než zjistili, co je vlastně zač. Tauran je nezničitelný a nepohnutě setrvává na svém místě. Na nic nereaguje. Dobrodruzi se ho opakovaně pokouší aktivovat, ale on jim neodpovídá.
Proč?
Další zvláštností Lakárie je domorodé obyvatelstvo. Spokojeně hospodaří, loví a doluje. Ničeho si nevšímá a na nic si nestěžuje. Nechalo se dobrodruhy pokojně zorganizovat do krajů a odevzdává jim plody své práce.
Proč?
V Lakárii došlo k mnoha divokým a záhadným jevům: propukaly epidemie i přírodní katastrofy, povstal Antikrist se čtyřmi jezdci apokalypsy, z nebe se zřítil Tunguzský meteorit, kněží Chaosu ničili kraje fialovou mlhou, démon Yrael šířil teror a smrt, záhadný Soulstone lákal živé do pekla a další a další události a katastrofy najednou zmítají touto kdysi poklidnou zemí.
Proč?
Jak je to na Lakárii s projevy bohů se příliš neví. Domorodci žádné náboženství nevyznávají, ale mezi dobrodruhy se již některá náboženství částečně rozšířila. Ve větším to byl Sketismus a uctívání Šekltona, Herma nebo Bryana, v menším pak mnoho jiných bohů a věr. Z bohů se zde osobně zjevil jen neznámý a záhadný Trogan - s postavou barbara, drsný ale poctivý. Co tu chce? Mlhami věků prošel jen on.
Proč?
A magie v Lakárii? Kouzelníkům jdou kouzla jen těžko přes zaklínáním vyschlá hrdla a každý zde pozná limity své magické moci. Nedávno se zde objevila celá Neviditelná univerzita a ihned započala ve své práci. Nikdo neví, o co se snaží.
Proč?
S mocí světských vládců je to ještě záhadnější. Diktátor Gelefier, oligarcha Yarpen Zygrin, dračí patriarcha Goran, král Artuš, hrabě Mordred, kníže Ignor a mnozí jiní zorganizovali skvělá království, aby posléze bez výjimky všichni zahynuli.
Proč?
Kdo může odpovědět na všechna tato Proč?
VY !
O hře
Lakárie je vícedenní dobrodružná hra v přírodě. Stylově se řadí do Fantasy, tj. vypadá jako středověk doplněný o magii, alchymii a různé mýtické a fantastické tvory. Lakárie je neskutečnou smíchaninou všemožných světů a příběhů (viz legenda). Není zcela vážná, patří k ní tak trochu Pratchetovský humor.
Lakárie patří mezi tzv. dřevárny - boje se hrají reálným bojem dřevěnými meči a podobnými bezpečnými zbraněmi. Lakárie ale není určena jen pro "dřevaře", uplatní se v ní každý, kdo si umí dobře hrát. Na rozdíl od podobných her totiž není hlavním smyslem hry dosažení nějakého velkého cíle, záchrana světa, vítězství ve válce či získání mocného artefaktu, ale jde o hraní si. O věrné a do detailu dotažené ztvárnění zvolené postavy, ke kterému dává pestrý svět Lakárie nepřeberně možností.
Zážitky ze hry, na které se vzpomíná nejvíc a nejdéle, nejsou okamžiky, kdy armáda jednoho království dobude království jiné, či okamžik, kdy se člověk po sérii promyšlených vražd dostane k moci, ale veselé a úsměvné detaily jako když armáda knížete Ignora použila při dobývání místo beranidla Stoupu, druid postavil Stonehenge z živých dobrodruhů a nechal je na čas zkamenět Medůzou, andělé vyplavili peklo svěcenou vodou a podobně. Podobných pestrých příhod a zážitků kolují mezi lidmi stovky.
Samozřejmě že vaše postava může mít velké a důležité cíle. Takové ctižádostivé postavy jsou naopak velmi vítané. Ale touha po moci a po penězích by vás neměla zaslepit a měli byste pamatovat na to, že cíl vaší postavy není to úplně nejhlavnější. Tím je dobře si zahrát a dobře se bavit (a to nejen vy, ale i celé vaše okolí !). Na Lakárii potkáte spoustu skvělých lidiček, využijte toho. Pokud vám brání vaše role, seznamujte se a navazujte přátelství večer po hře.
Lakárie je svět, ale narozdíl od drtivé většiny podobných her, oganizátoři nezajišťují bestie s kterými byste mohli bojovat ani cizí postavy (tzv. CéPéčka) s kterými byste mohli vyjednávat. Všechny tyto role hrají hráči sami. Máte unikátní možnost zahrát si třeba draka, minotaura, mumii, vílu a desítky jiných jedinečných rolí. Hráč má v rámci pravidel a základní charakteristiky své postavy naprostou svobodu jednání. Může dělat co chce, libovolně (a za libovolnou částku) prodávat a kupovat předměty, cennosti a služby jiných hráčů, tvořit koalice a zrazovat je, chodit sám i ve větší skupině, vládnout ostatním a sám být verbován, vést války i poklidně obchodovat, zřídit společenské zřízení od demokracie až po totalitu, zavést daně, stavět hrady, propagovat libovolné náboženství, půjčovat peníze, pořádat turnaje, najímat vrahy, konat hrdinské skutky, okrádat a obelhávat ostatní, studovat magii, lovit zvěř, opíjet se v hospodě, létat, loupit, vydírat, podnikat, užívat si s kurtizánami, … Může zkrátka téměř všechno.
Lakárie nemá nějaký silný, předem připravený děj, kterého byste se museli držet a který by řídil vaše kroky. Hráči nejsou hrou vedeni a je na nich, zda a jakou aktivitu vyvíjí. Pasivní hráči se dost nudí, proto je třeba, aby hry účastnili převážně aktivní, tvořiví, nápadití a hraví lidé. Kromě toho počet zájemců značně převyšuje možnosti Lakárie a hráče je bohužel třeba vybírat. Snažili jsme se proto zavést co nejspravedlivější přihlašovací systém, který ale nechává dosti široké pole i pro nové hráče.
Vládci jednotlivých stran, království a tajných organizací nejsou určeni organizátory. Je zde volné pole pro schopné lidi s vůdčím potenciálem a přirozenou autoritou. Tito lidé jsou pro hru klíčoví, protože zorganizováním ostatních výrazně oživují hru. Potencionální vladaři, jste vítáni. Ukažte se.
Věk většiny účastníků Lakárie se pohybuje mezi 20 a 25 lety, ale rádi uvítáme mladší (současný rekord je 14 let) i starší (současný rekord je kolem 60 let). Pokud máte dostatečně praštěné rodiče, vezměte je sebou. Lidé jsou tak staří, jak se cítí :o).
Lakárie trvá od úterního večera do nedělního poledne. Hraje se celou dobu, ale přes noc se nebojuje. Během hry všichni bydlí na louce ve vlastních stanech a stravují se z vlastních zásob. Hra je připravována pro zhruba 120 hráčů. Hrací území má rozlohu do 1km2 a je v mírném svahu. Hru samu spravují a koordinují organizátoři, ale jejich funkce je spíše poradní. Spočívá převážně ve vysvětlování pravidel, sbírání informací a provádění "neherních" mechanismů. Celá hra je založena na fair-play. Nepodvádí se.
Tradicí Lakárie je také nebývalé vysoká úroveň kostýmů, masek a vybavení. Každý se snaží připravit si doma co nejlépe svoji roli. Výsledky jsou pak často ohromující a skvěle přispívají k atmosféře hry.
Dojmologie
Vyprávění ze hry v komprimovaném balíčku k získání zde.
Darionovo vyprávění zde