Hznm Con 2017
cons.png

http://hznmcon.tntsystems.cz/

HZNM con je malý východočeský festival komorních larpů, který se koná každoročně na začátku července v Letohradě ve skautské klubovně. Proběhne 3.-6. července 2017.
Akce je otevřená pro všechny lidi, kteří chtějí hrát komorní larpy, bez rozdílu věku, rasy, larpových zkušeností, původu a příslušnosti k larpové skupině. Vítáme i lidi, kteří nepřijedou hrát komorní larpy, ale jenom chtějí strávit čas s kamarády, případně poznat nové lidi, hrát na kytaru u táboráku a cokoliv dalšího si vymyslí.

HZNM con je primárně určen těm, kteří chtějí přijet na celou dobu. Pokud se chcete pouze účastnit larpů, tato akce pro vás není vhodná, protože neexistuje dopředu rozpis běhů a her. V přihlášce totiž vyplníte preference, podle kterých rozpis vytvoříme, takže nelze přijet jen na vybrané hry. A navíc, je to v Letohradě, podívejte se na mapu a pak si naplánujte tam jet kvůli jednomu komoráku.

Pokud chcete uvést svůj larp nebo jinou aktivitu pro ostatní, prosím, napište nám na moc.liamg|kniliric#moc.liamg|kniliric. HZNM con je vhodný i pro testování vašich nových larpů. Filosofie festivalu je “larpeři larperům”, všichni se podílíme na jeho vytváření. S tím souvisí taky to, že negarantujeme proplácení nákladů spojených s uváděním. Nicméně každý larp má kasičku, do které mohou hráči dobrovolně přispět, což v naprosté většině pokryje náklady uvaděčů. Rádi vám pomůžeme zajistit základní vybavení typu nábytek, nádobí a reproduktory, specifičtější rekvizity a vybavení necháváme na uvaděčích. Vše je na domluvě.


Larpy

V přihlašovacím formuláři u každého z nich zvolíte, jestli ho hrát chcete, nebo ne. Na základě toho pak pro vás sestavíme program.

Žijeme jen třikrát

Autoři: Petra “Thalata” Chvojková, Jiří “Akres” Kantor, Aestas, Pavlína “Cissia” Vernarová, Roman Vizváry (vznik na larpworkshopu 2017)

Anotace: Hra je rozdělena na tři dějství. V každém hrajete inkarnaci téže duše v jiném těle a v jiném čase. Žijeme jen třikrát pracuje s tématy bezmoci, loajality, pravidel a rodiny. Je zaměřené na krátký a intenzivní zážitek, budete odehrávat vyhrocené situace ze života postav. Hráči si podrží poměrně velkou kontrolu nad hrou - LARP se soustředí hlavně na improvizaci hráčů a minimalizuje množství vstupu uvaděče na naprosté minimum včetně vstupních materiálů. Vzhledem k tomu, že jsou postavy univerzální, může se stát, že budete hrát romantickou linku s postavou stejného pohlaví.

Smečka

Autoři: Jan “Zoro” Zeman, Lenka “Cemi” Zavadilová, Isabella Růžičková, David “Wolfling” Dirga (vznik na larpworkshopu 2016)

Anotace: Po zničujícím lesním požáru, který spálil její loviště, putuje krajinou smečka vlků. Budou schopni nalézt ztracený ráj, kam je hodlá zavést toulavý pes? Nebo je legenda o bezpečném místě přivede do záhuby? Kdo zanechal v krajině podivné předměty, kterým žádné ze zvířat nerozumí? Dočkají se ti, kteří jdou za Smaragdovou hvězdou spasení?

Smečka je hrou, ve které se vývoj příběhu vlčí smečky prolíná se silně scénovanými prostřihy a hráči ztvárňují zvířecí a lidskou dvojroli. Larp je kontaktní akční hrou pro hráče, kteří se nebojí hrát si se zvířecí rolí a s jednoduše definovanými archetypy postav. Zápletka hry v sobě nese tajemství, které není dobré vyzrazovat budoucím hráčům.

Sultánova volba

Autoři: Vojta “Jarik” Jurečka, Geffrey, Pavlína “Dráče” Zvěřinová, Tomáš “Narax” Slavík

Anotace: Na dálném východě se rozprostírá velká a mocná říše, které vládne sultán Solimán. Po desetiletích vlády je třeba rozhodnout, který ze synů stárnoucího Solimána v jeho úřadě nahradí. Volba to však není snadná - postaví se bratři proti sobě? A jak ovlivní sultánova volba osud dalších členů královské rodiny?
Žánr/styl: diskuzní, vztahový, politický, drama.
Setting: orientální, blízký východ, rodinná sešlost.

Čí sny sníš

Autoři: Jakub “Balda” Balhar, Tereza “Ciri” Staňková, Martin “Godric” Hanzl, Jana “Yuffie” Killianová (vznik na larpworkshopu 2016)

Anotace: Jedná se o velmi experimentální hru na hranici toho, co nazýváme larpem. Vůbec se v ní nemluví, mnohem více poslouchá a vyjadřuje jinak, než jsme zvyklí. Je postavený na vnímání hudby a neverbální komunikaci. Nemusíte umět tančit, existuje mnoho jiných způsobů vyjádření – postoj, pohled, dotek, pohyb. Hra je poetická, silně prožitková a do určité míry abstraktní. Provede vás příběhem a nechá vám velkou volnost v jeho ztvárnění a interpretaci.

Larp pracuje se závažnými tématy – vyrovnávání se se ztrátou blízkého člověka, hledání smyslu, osamocení, sebevražda, osudovost lásky. Prosíme zodpovědně zvažte, zda o těchto tématech chcete hrát, přemýšlet, prožívat je. Výrazným tématem jsou partnerské vztahy, součástí hry je fyzický kontakt zhruba na úrovni objetí a držení za ruku

Konečná, vystupovat!

Autoři: Isabella Růžičková, Tereza “Ciri” Staňková, Tom Tychtl, Jakub “Bubák” Maruš, Petr “Zorin” Bača (vznik na larpworkshopu 2017)

Anotace: Larp se odehrává ve skutečném vlaku po cestě z Brna do Ústí (1. běh) a z Letohradu do Prahy (2. běh). Hráči prožívají své příběhy mezi ostatními cestujícími, s kterými můžou, ale nemusí interagovat. Hra předpokládá civilní hraní bez dramatických scén, klade důraz na vnitřní prožitek a na nepřímou komunikaci prostřednictvím náznaků a významů, které jsou skryté za slovy.

Příběh se odehrává v reálném čase i místě v pozměněné, alternativní současnosti hlubokého socialismu. Známí a sousedi z jedné brněnské bytovky se potkávají ve vlaku, každý na vlastní cestě. Znají se více, či méně, jsou to lidé různých generací, názorů i osudů, které se navzájem proplétají. Každý si žije po svém, někdo má klidný, spokojený život, někdo ne. Někdo měl štěstí víc, někdo míň, stejně musí každý nakonec volit, jakou cenu je ochoten za svou spokojenost zaplatit.

Figurky

Autor: Roman “RoSzomak” Szomolai

Anotace: Každý sme figúrkami na šachovnici osudu, o tom ako sa môžme hýbať často nerozhodujeme sami. LARP figúrky je scénovaná hra zameraná na emócie a vlastnú invenciu ktorú sú hráči ochotný vložiť do hry. To kde ani kedy sa príbeh odohráva vôbec nie je dôležité, môže to byť USA alebo staroveký rím. Pripravte sa na zážitok hojne využívajúci prvky improvizačného divadla na hraniciach žánru larp

Kittens!

Autoři: Martin “Šedý” Honek, Kateřina Eva “Diké” Andrysová

Anotace: Co je domov? Je to teplé místo, kam se můžeme vracet. Je to maminka, která nás tam vždy ráda uvidí. Jsou to sestřičky a bráškové, se kterými si můžeme hrát. A olizovat jim tlapky. A tahat je z pelíšku. Za ouška.
Kittens! je odpočinková hra o starostlivé kočce, čerstvých koťatech a jejich člověku Domácím. Ten se je rozhodl přesunout z útulné hromady dřeva v kůlně do sterilního moderního pelíšku v kuchyni. Jak se vypořádají ze změnou? Vezmou to s klidem? Budou se v novém prostředí bát? Nebo se mu dokonce budou chtít pomstít loužičkou u dveří?
Hra vznikla za pár jarních odpolední roku 2016. Byla inspirována málomluvnými larpy Kateřiny "Morgain" Holendové (a kolektiv) a Terezy "Ciri" Staňkové (a kolektiv), stejně jako dotazníkem Michala "Maníka" Havelky o fyzickém kontaktu ve hře a podnětnými komentáři Davida Františka Wagnera o tomtéž. Všem vědomým i nevědomým zdrojům autor upřímně děkuje. V průběhu tvorby nebylo ublíženo žádnému zvířeti.

Šváb

(betatest)
Autor: Roman “RoSzomak” Szomolai
Anotace: Toto je tvoj príbeh. Si jeho autor? Možno. Možno naopak nie. Hra rozprava o živote niekoľkých postav a o autoroch ich života. Zaoberá sa vzťahom autora a jeho diela pričom úlohu autora a zároveň postav príbehu preberajú na svoje bedrá hráči. Ide o prvý test hry.

Rodinná pouta

Autor: Sabina “Triss” Žilková, Vojta "Jarik" Jurečka, Jakub "Smaydy" Švarc", Jakub "Geoffrey" Jurečka

Anotace: Píše se rok 1940. Světem právě zmítá druhá světová válka. Jak Osa, tak Spojenci se snaží obrátit její průběh na svou stranu. Náš příběh se odehrává za jednoho chladného zimního dne v honosném domě bohatého továrníka Roberta Dicksona. Nejen z něj, ale i ze všech ostatních domů jde na míle cítit atmosféra strachu a obav o život, posílená nedávným bombardováním Londýna. Ale v tomto domě se odehrává ještě něco jiného. Něco, co ovlivní životy nejen jeho obyvatel, ale i zbytku světa.
A píše se rok 2016. Skupina archeologů objevuje tajemství minulosti, která měla zůstat zapečetěna navěky…

Den bez trifidů

Autor: Nekro, Isa, Tari

Anotace: Příběh pro příznivce sci-fi, záhad, nebezpečí. Svět na pokraji zkázy. Hodiny ukazují za pět minut dvanáct. Skupina osobností na misi klíčového významu, kde není vše tak, jak se zprvu zdá. Podaří se splnit poslání? Překoná posádka veškeré překážky? Zapíší se postavy do historie? To je to, oč tu běží.

Soud bez soudce

Autoři: Tari, Ferda, Flexka

Anotace: Jste po smrti. Možná jste čekali konec, černotu, po níž už není nic. Možná jste třeba i očekávali nějakou jinou formu existence. Přesto pro vás bylo překvapením, že není úplně pravda, když se říká: „Do hrobu si nic nevezmeš.“ Vždy si totiž s sebou nesete odpovědnost za své činy. Světlo na konci tunelu se přibližuje…
Soud bez soudce je čistě argumentační, dramatický a vážně laděný komorní LARP. Hráči se částečně sami podílejí na tvorbě postav a mají relativně volné pole působnosti pro dotváření detailů. Zosobňují zesnulé, kteří odešli z tohoto světa se zatíženým svědomím. Zatímco se v omezeném čase snaží ostatní přesvědčit o tom, že jich vina není tak těžká, musí rozhodnout, který z nich se dopustil největšího provinění.

Vesnice

Autoři: Hana Řádová, Michaela “Eriu” Schwarzová, Kateřina Veselá (vznik na Škoolu 2017)

Anotace: Larp se odehrává ve fiktivním světe v době před nástupem civilizace. Lid vesnice žije uprostřed nebezpečného území a jeho jediná naděje spočívá ve vzájemné důvěře a pomoci. Společenství je prvořadé, každý jedinec nepostradatelný. Cestou k jednotě jsou rituály, tance a zvyky.

Vesnice je hra o jedincích a pospolitosti, tradicích a změně, jednotě a individualitě. Vtáhne vás do vztahů rodičů a dětí, sourozenců i blízkých přátel. Půjde v ní především o vaše prožívání a jeho dramatické ztvárnění, hra nejde prohrát nebo vyhrát.

Skupina a prostor, slova a gesta, mimika a pohyb, to všechno je součástí podstaty světa Vesnice a s tím vším se budete před hrou i v průběhu hry učit pracovat. Co se ale stane, když něco z toho zmizí?

Ve hře můžete být vedeni mimo svou komfortní zónu. Součástí jsou vzájemné doteky, tanec, malování na tělo, užívání masek. V průběhu budete mít během kratších časových úseků zavřené oči a po čas samotného larpu budete bosí.

Mobilizace 1938

Autoři: Vladana “Maggie “ Bačová, Ondřej “Talon” Vaculík, Jiří “El-Nor” Trávníček, Alžběta “Isa” Žilková

Anotace: Píše se rok 1938. Adolf Hitler připravuje plán, jak vojensky obsadit Československo. Nacistické Německo podporuje národnostní a rasovou nesnášenlivost prostřednictvím sudetoněmeckých stran a spolků. Adolf Hitler na sjezdu v Norimberku slovně zaútočí proti Československu, a to podnítí sudetské Němce k vyvolání povstání. Dochází k pohraničním útokům a je zavražděno několik desítek úředníků a vojáků, na což vláda reaguje posláním vojska do pohraničí. V obavě, že potlačení povstání poslouží jako záminka k útoku na Československo, se posiluje ostraha Sudet, Severních Čech, Jižní Moravy a Jihozápadního Slovenska. O několik dní později je podpořena i ostraha hranic s Německem, Maďarskem a také s Polskem na Těšínsku. Vzápětí následuje vyhlášení úplné bojové pohotovosti v opevnění a na hlavním obranném postavení. K obraně státu je připraveno zhruba půl milionu mužů.

Vy jste posádkou bránící opevnění u německých hranic. Dokážete překonat vše, co tato doba přináší, a bojovat proti německé agresi?

"Plán připravený československými generály byl hrozivý. Pochopil jsem, proč mne moji vlastní generálové tehdy žádali, abych se mírnil."
Adolf Hitler, Gdaňsk, 11. 8. 1939

Prokrindáčka, asi nám vypršel čas!

Autor: Larp ze sbírky Larps from the factory přeložila Dagmar Wiesnerová a Martina Jindřiška Drabinová

Anotace: Kdysi dávno v budoucnosti, lidstvo konečně ovládlo umění cestování v čase. Nová éra lidstva plná míru, lásky, harmonie a slávy… bohužel nenastala, protože se svět chýlí ke konci. Tento larp se odehrává na setkání Královské společnosti pro velevážené dámy a pány cestující časoprostorem (KSVDPCČP), na kterém je potřeba zjistit, kteří její členové stojí za paradoxem, který odsoudil celý vesmír k zániku. Zápletka spočívá samozřejmě v tom, že VŠICHNI členové jsou zodpovědni za nějaký časový paradox. Ale který z nich je ten pravý? A hodiny tikají…

Čekejte absurdní, legrační, oddechový larp.

Ryby

Autoři: Markéta Karpecká, Petr Konečný, Tereza Menšíková (vznik na Škoolu 2017)

Anotace: Zachraň se, kdo můžeš! Rybí společnost Velkého útesu u břehů Austrálie ohrožuje predátor. Jeho příchod je zcela nevyhnutelný a rybí společností otřásají obavy i smělé návrhy na odvrácení hrozícího nebezpečí. Kdo bude obětován? Kdo přežije? Vládnoucí třídy žijí v luxusu Velkého útesu a početná rybí spodina živoří na okraji. Mezi těžce pracující dělnickou třídou tuňáků i přetěžovanými hejny sardinek již bublají zárodky podvodní revoluce s touhou vymanit se prastarým nespravedlivým pořádkům. Už mají po hřbetní ploutve vykořisťování rybami z vyšší společnosti a jsou odhodlané začít něco dělat. Tohle bude velké. Bude to revoluce. Jak se ale podvodní společnost zmítaná sociálními rozdíly postaví ke smrtelné hrozbě?

Každé rozhodnutí má své následky, které musíš nést, ať už jsi sardinka nebo tuňák…

Podvodní drama slibující moře emocí a oceán legrace. Slibujeme vám dvouhodinový zážitek vhodný i pro neplavce. V tomto konverzačním larpu se vžijete do kůží a šupin všemožných obyvatel korálového útesu. Hra je určena pro 9 postav, není potřeba plavek ani neoprénů, postačí vlastní fantazie a dobrá vůle hrát. Larp je vhodný pro začínající potěr i protřelé štiky larpových vod. Věnuje se tématům lásky, zrady, povinnosti a hodnoty jedince ve společnosti.

Malé věci

Autor: Markéta Karpecká

Anotace: Jedna tmavá místnost, sedm osob. Neví jak se tam dostali, neví proč. Jediné co mají společného jsou vzpomínky na dívku Janu. Kdo je Jana? Proč si ji pamatují? A kdo jsou vlastně oni? Dostanou se ven nebo zůstanou uvnitř? Cesta ven nebude jednoduchá… Bude potřeba potrápit mysl i svědomí a kdoví, jestli to bude stačit. Budete bojovat nebo se vzdáte? Kudy povede vaše cesta?

Kooperativní larp pro sedm hráčů s prvky únikové hry. Účast organizátora je minimální, tempo hry si určují hráči. Hra se odehrává v současnosti a je nasměrována na psychologii mezilidský vztahů, viny a problémy v rodině. Hra je vhodná spíše pro zkušenější hráče.

Piková pětka

Autoři: Eliška Applová, Filip “Drirr” Appl, Vanda Sára Staňková, Tereza Staňková, Tomáš “Flankey” Felcman

Anotace: Pět lidí a svět zmenšený do šedivých ulic uniformní Paříže. Pět lidí s obyčejnými životy, ale s neobyčejným osudem, který se blíží rychleji než poslední zatáčka horské dráhy… Příběh tak trochu o totalitě, tak trochu o politice, tak trochu o bezmocnosti. A tak trochu víc o vás samotných.

Piková pětka je komorní příběhový a diskusní larp, ve kterém se prolínají postavy s hráči víc, než je obvyklé. Odehrává se v nepříliš blízké a v ne zas tak vzdálené budoucnosti a je určený pro ty, kteří se nebojí svých vlastních názorů a názorů ostatních.

Kdo, když ne my? Kdy, když ne teď?

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License