Denní hlídka
Ideály Temných spočívají ve svobodě jednotlivce. Každý z nich myslí primárně sám na sebe a řídí se vlastními zákony. Pokud to jde, nenechají se nikým a ničím omezovat. Temní jiní dostávají energii z negativních emocí. Poslušnost Temného se většinou získává metodou „cukr a bič“.
Co denní hlídka potřebuje: Skupinu několika hráčů, kteří se dobře znají a zvládají hrát spolu, ale zároveň při tom vytvářet napětí. Temní jsou individualisté, nicméně velitele v Pardubicích mít budete. Každý člen Denní hlídky bude Denní hlídka o jednom muži, prosazujícím své zájmy. Na straně druhé nesmí nikdy zapomenout na to, že on sám své zájmy prosadí jen stěží. Jiní poslaní sem mají obvykle "škraloup", v minulosti spáchali (a neututlali) nějaký přečin proti Jiným nebo Dohodě, a byli posláni sem. Nebo jsou jednoduše líní a problémoví.
Jak hrát:
Postava Temného Jiného by měla mít vlastní pravidla, podle kterých se řídí.
Měla by upřednostňovat své zájmy před ostatními.
Temný jiný většinou neodolává pokušením, spíše se jim oddává.
Temní mohou navenek vystupovat přátelsky, ale minimálně vnitřně většinou ostatními opovrhují.
Vedle operativců se uplatní 1-2 analytici. Ti také budou v terénu, ale měli by počítat s potřebou počítače (nejlépe s internetovým připojením), neboť jejich možnosti získávání dat z databází mohou týmu výrazně pomoci.
Kapacita: 7-8 hráčů. V tuto chvíli je kapacita naplněna.
Noční hlídka
Ideály světlých se dost podobají ideálům komunismu. Světlí chtějí dosáhnout rovnovážné společnosti kde se má každý dobře a nebojí se k tomuto účelu použít jakýchkoliv způsobů. Jejich organizační struktura je pevná a podřízený poslouchá nadřízeného. Hlavně mladší světlí bývají idealisti. Získávají energii z pozitivních lidských emocí.
Pro jaké hráče je tato role určena: Členové Noční Hlídky jsou posláni do Pardubic na základní výcvik. Jejich kategorie je zatím velmi nízká, ale mnozí z nich mají v Osudu předurčeno dosáhnout vyšších cílů. Hráči by měli počítat s několika výcvikovými bloky, kde se naučí mnoho o práci Hlídek od vyšetřování v terénu po sepisování hlášení po večerech.
K noční Hlídce se počítají i Bratři Šauškinové (viz dále).
Jak hrát:
Postava světlého se obětovává pro celek.
Respektuje autority.
Záleží jí na ostatních (často víc než na sobě).
Jsou přátelští a otevření.
Vedle operativců se uplatní 1-2 analytici. Ti také budou v terénu, ale měli by počítat s potřebou počítače (nejlépe s internetovým připojením), neboť jejich možnosti získávání dat z databází mohou týmu výrazně pomoci.
Kapacita: 11-12 hráčů. Kapacita obsazena.
Bratři Šauškinové
Spolek upírů, kteří se z nejrůznějších důvodů rozhodli trénovat sání lidí, tak aby je nezabili, a všeobecně se snaží o nápravu upíří reputace.
Jste civilisti, nicméně vaše snaha napravit reputaci upírů vás vede k tomu že máte blíže k noční hlídce jako k vašim strážcům než k denní hlídce. Jste Temní, ale chápete, že věci se musí změnit, a že je třeba začít od vás.
Pro jaké hráče je role zamýšlena: Role je velice náročná na chápání postavení upírů ve světě hlídek, a především by se měla líbit hráčům, který jsou schopni si vnitřně prožít rozpor upíra, temného, který bojuje se svojí přirozeností, i když je to pro něj boj předem prohraný. Aby se toto vydařilo, hráči bratrů Šauškinů potřebují hrát tak, že pro světlé z Noční Hlídky budou vytvářet morální dilema. Není špatný nápad skupinu přátel, co si důvěřují, rozdělit mezi Noční Hlídku a Bratry Šauškinovy, získáte tak neuvěřitelné napětí mezi sebou.
Kapacita: 2-3 hráči. V tuto chvíli je kapacita naplněna.
Kotle a košťata s.r.o.
Hlídky spolu vedou neustálý boj, a v boji je potřeba artefaktová výbava. Smíšená skupina Jiných si zde našla možnost pohodlného živobytí.
V lidském světě, byste to nazvali dealeři zbraní. Nezají má je, jestli své amulety a hůlku budou prodávat Noční nebo Denní Hlídce, je zajímá jen zisk a vlastní prosperita. A protože konkurence je naprosto zbytečná, ve chvílích kdy trh je naprosto nenasycen zbožím, vznikla společnost s ručením omezeným Kotle a košťata. Má jednoduchá pravidla: kdokoliv, kdo patří k nám, si zaslouží milost místo smrti, pokud dojde na smrtelný souboj. Budeme spolupracovat s kýmkoliv, kdo má co nabídnout, ale nezradíme zdravého ducha společnosti.
Nutno dodat, že společnost už není jen záležitostí vědem, ale i několika málo mágů a dalších Jiných.
Pro koho je tato role určena: Oportunisté a obchodníci, hráči, kteří mají sice své úkoly, ale také se zapojí do čehokoliv, co se jim namane a co bude slibovat zisk. Rozhodně ale nebudou vraždit. Nicméně tyto role nebudou časově vytížené a hodí se spíše pro ty, kdo se chtějí zapojit jen na několik hodin. Určitě nebudou ve středu zájmu a spíše se jedná o podpůrnou frakci.
Kapacita: cca 2-3 hráči
Nadace Naděje
v Pardubicích sídlí i pobočka Nadace Naděje, organizace Světlých, kteří zasvětili svůj život výzkumu a pomoci druhým. Organizace provádí výzkum léků pro smrtelníky i Jiné.
Nadace je organizací, která má své poslání a snaží se ho naplnit, zatímco pro smrtelníky je to farmakologická laboratoř, pro Jiné je to naděje, neboť zkoumají léky, které by potlačily hlad, daly upírům a dlakům větší kontrolu nad svou přirozeností a nebo pomohly smrtelníkům v případě, že byli vysáti.
Pro jaké hráče je role zamýšlena: Role je zamýšlena pro zapřísáhlé světlé, kteří rádi pomáhají. Počítejte s tím, že budete zastupovat ideje Nadace a jednat s ostatními. Nadace je o tom vyzkoušet si život takového obyčejného Světlého Jiného.
Kapacita: max 3 hráči
Archetypy
Světlý mág
Jedná se o mága studující širokou škálu magických umění. Jejich heslem je „vždy a na vše připraven“. V boji jen stěží obstojí proti rozzuřenému vlkodlakovi, nebo skvěle vycvičenému bojovému mágovi, ale díky jeho podpůrným kouzlům ho má každý rád na své straně.
Zvládá pokročilá ochranná kouzla a základy útočných kouzel, předvídání a očarování.
Čaroděj
Oproti mágovi mu vše déle trvá. Spousta jeho postupů vyžaduje delší přípravu. Jedná se o očarovávání míst, předmětů a osob, které v následném kouzle udělají část práce za čaroděje. Je to jedna z nejnebezpečnějších postaviček na šachovnici. Nejlépe se hodí pro roli analytika.
Zvládá základní ochranná kouzla. Je expertem v očarování a předvídání. Také zvládá vytvořit magické předměty.
Bojový mág
Představují elitní vojáky Jiných. Oproti mágům mají posílené bojové možnosti, avšak mimo boj mají možnosti omezené. K boji používají různé chladné zbraně, které jsou posíleny jejich magií. Často u sebe mají i střelnou či několik vrhacích zbraní, aby mohli zasáhnouti z dálky.
Zvládá základní ochranná kouzla. Vyniká svou znalostí útočné magie a zvládá základy předvídání.
Mág obrateň
Specializovaný bojový mág, který vyniká ve střetech nablízko. Svou magii používá hlavně ke svojí proměně na nějaké zvíře. Zvládá proměny ve více zvířat, ale jednu, svoji oblíbenou (zároveň i bojovou) formu preferuje. V hlídkách se samozřejmě upřednostňují šelmy.
Temný mág
Mágové jsou velmi flexibilní ve svých nadáních a dokáží se vypořádat s různými výzvami. Není dobré je provokovat, není vyjímečné, že si na misi dokáží vystačit i sami. Nicméně na nic se doopravdy nespecializují. Zvládají obrannou magii, předvídání i základy očarování, velmi schopní jsou v útoku.
Vědma
Uplatní se jak v terénu, tak jako analytická podpora bojověji laděných kolegů. Je velmi zdatná v očarovávání a předvídání a pokud dojde na vyjednávání nebo konfkikty řešené jinak než přímým střetem, je takřka nepostradatelná. Její talent manipulace s šerem jí také umožňuje jeho efektivnější využívání.
Upír
Upíři jsou bytosti sající energii z druhých. Dokáží být velmi nebezpeční a velmi rychle se přizpůsobují novým podmínkám. Jejich síla a schopnosti mohou být tak ohrožující, že jsou v označováni Cejchem. Nezřídka mají totiž upíři sklony ke zločinům proti lidské společnosti či Dohodě. Jsou silní v útoku, ale dokáží se efektivně bránit a předvídat.
Vlkodlak
Oproti obrateňům mají vlkodlaci (někdy šířeji nazývaní Dlaci) jen jednu podobu, do které se dokáží proměnit. Také oni svoji proměnu využívají zejména v boji, ale jejich citlivé smysly nabízejí i jiná využití. Mívají agresivnější, syrovější chování, ale jejich živelnost je vyvažována upřímností a akceschopností. Jeho výdrž jej často předurčuje k obraně ostatních, v čemž také vyniká.