Dojmologie

Daysir

Já jsem se pobavil, takže asi dobrý.

Jinak to vnímám jako spoustu potenciálu a hrozně vyplýtvanýho. Pro začátek se pojdme bavit třeba o tom, proč ty zápletky vždycky musí vést k celosvětovým hustárnám a proč se nemůže marnost, korupce, násilí a kdesi cosi co k Hlídkám patří ukázat na záležitostech kolem sedmý kategorie - vloupání, vraždy, přepadení, vydírání…tohle všechno tam jakože možná trochu bylo, ale tím, jak to bylo virtuální a hrozně mimo nás tak to bylo hrozně nezajímavý.

Co bylo fajn - všechny reálně prováděné činnosti. Ohledávání míst, srovnávání aur (!) a tak. Trochu méně rituálů a jinak provedený stopovačky a pohoda.

Jo, a asi měli hrát víc řadový hlídkaři než šéfové, ale to nebyla ani tak vina těch šéfů jako toho, že MY na ty události neměli a nikdy mít nemohli.

Jdu na maty.

Dojmy organizátorů

Darien

Hra se začala připravovat už před rokem a hlavní organizátorka tak chtěla navázat na Hlídky konané jak v Pardubicích v předešlých letech, tak i na brněnské cykly. Rozhodla jsem se projektu pomoci, aby se tak mohl uskutečnit její sen.
V průběhu řady schůzek vyplynulo, že spolupráce s Brnem je problematická a Hlídky se raději zcela osamostatnily. Martyrium pokračovalo, když v květnu scházeli hráči a hra rozhodně nebyla v hratelné fázi. Došlo k jejímu zrušení a k důkladné změně formátu i organizátorů; hlavní organizátorka z časových a osobních důvodů od projektu odstoupila.
Nechtěli jsme ale hru tak jednoduše smést ze stolu a rozhodli se přivést ji k životu na podzim. Hráčské odhlašování jsme pocítili hodně silně, neboť se skutečně takřka polovina hráčů proměnila během posledních čtrnácti dní před hrou. Jakékoli osobní zápletky a práci s postavami to hodně ztížilo a odsoudilo k jisté povrchnosti.
Zmiňovaly se reálné lokace a technické řešení detektivní části hry. Chtěla jsem vyzkoušet některé nové postupy s využitím moderních technologií, jako je indexování herních údajů rozmístěných na internetu, videonahrávky a z Matrixu odzkoušené šifry nebo dělení území na kvadranty, možnost procházet herní lokace a získávat konkrétní údaje. Systém aur (jednoznačných osobních barevných skvrn pro každou postavu) byl také pokusem, který měl svá pozitiva, nicméně je náchylný na chybovost například ve chvíli, kdy se situace ve hře neočekávaně mění, jsou potřeba jiné postavy s jinými aurami apod., které nejsou v již hotové databázi.
Představa před hrou se od reálného průběhu hodně odchýlila někdy v průběhu soboty a veškeré pokusy o navrácení do kolejí celou situaci jen zhoršovaly. Hledat konkrétní příčiny je velmi obtížné, zřejmě selhal odhad na hráčské reakce, scházelo štěstí. Docházelo sice k legitimním, ale pro hru destruktivním interpretacím, přílišné polarizaci stanovisek a hraní pobídek do outu.
Na hře se podepsalo, jak dlouho a nekonzistentně byla připravována, jak k ní mnoho hráčů přistupovalo (a zde hrála roli i jejich nezkušenost) a také organizační chyby, ze kterých se v budoucnu poučíme.
Děkuji všem hráčům i organizátorům, kteří do hry vstoupili a užili si ji i přes její chyby.

Khelben

Z pohledu organizátora mi přišlo, že Hlídky byli fajn i přesto, že se nám hodně věcí prostě kazilo, jak mohlo. Dostavil typický syndrom odpadlých hráčů. Z 25 hráčů a asi tak 10 CP, která hrála, je nutné uvést dalších tak 20 hráčů, kteří v různé fázi cukli zpět, nedodali přihlášky, neozvali se etc. S tím se pojí třeba to, že oproti původnímu plánu proste nebyly pevné báze (lidi s kontakty odpadli, a tak je neměl je kdo zařídit). Pozdní příhlašování je morem tohoto stylu larpů, které se snaží dát prostor hráčské invenci.
Nakonec jsme ale dali dohromady vše, co šlo, a hra odstartovala, jak měla. Pokud někomu přišlo, že neměl informace, které chtěl, měl se ozývat častěji; všichni, kteří se ozvali, že něco potřebují a či chtějí byli vyslechnuti, bylo jim pomoženo, pokud jejich požadavek dával alespoň trochu smysl. Já sám sem bohužel hru měl spíš z doslechu a z hlášení, která jsme mi volali, takže to bylo trochu útržkovité. Občas mě hráči překvapili, občas dost nemile, když se Hlídky zasekly na výměně rukojmí. Což je i za ideálních podmínek dost komplikovaný proces, kde se může hodně věcí pokazit. Opravdu ji šlo vyměnit a odejít se zdravou kůží, pokud by se situace vyhrotila Marley by tam asi zůstala. Protože von Neuen ji potřeboval živou. Tím, že k výměně nedošlo, si hráči odstřihli zdroj aktuálních informací, Nedělní návštěva Frederika už pak byl jen hřebíček do rakve.
Každopádně ačkoliv celá hra byla takový veliký plán, nikdo nikoho nenutil, každý hráč mohl zkusit odhadnout situaci a jednat podle svého uvážení. To že to nakonec dopadlo trochu méně civilizovaně bylo dáno tím, že nikdo z orgů nevěřil, že se nakonec nekdo rozhoupe a do finále zasáhne (potlesk pro ty co do toho šli). Tušit, že nakonec zkusíte přece jen zasáhnout, připravíme místo líp.

I mě se docela líbily metody typu aur, stop a záznamů (i kdžy google zklamal na celé čáře) a dělat se s tím bylo na odstřel.
Celkové jsem rád, že to hráče snad i bavilo, a třeba příště udeláme nějaký další šílený projekt.


Fotogalerie

(fotila Darien)

{"module":"wiki\/image\/FlickrGalleryModule","params":{"photosetId":"72157627957752999"}}

Kompletní fotogalerie

http://darien.rajce.idnes.cz/HlidkyPce11/

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License