Kdy: 24. - 26. 6. 2011
Kde: Zahájí (nedaleko Ledče nad Sázavou)
Pořádá: Bonhart, Blizzy, Arien, Ytriag a další
Počet účastníků: 200
Účast: volná
Vstupné: 120 Kč předem / 170 Kč na místě / 220 Kč neregistrovaní
Odkaz: http://www.heroes5.cz/
Kontakt: zc.5seoreh|grO#zc.5seoreh|grO
Sdílet:
Legenda
Představte si, že váš život je jen jedním z mnoha. Ne na zemi, ale jen jednou z nespočtu variací sebe sama. Vlastně není tak úplně jen váš. Jako byste uprostřed zrcadlového sálu viděli tisíce obrazů, tisíc různých životů a přece ten samý. A s každým dalším okamžikem, každým nádechem přibývaly další a další. Úžasné, vidět něco takového…a pocítit pýchu, že to všechno je vlastně…vaše. Nebo snad ne? Copak i ti ostatní nestojí v zrcadlovém sále? Nejste i vy jen zrcadlo? Ne, to přece ne…určitě… Mohli byste přemítat desítky let, dokud by vám všem neproplynul život mezi prsty, ale tolik času mít nebudeme. Protože světlo, které dávalo pohlédnout do zrcadel, začne pohasínat. A ona jedno po druhém černat, jako by je spalovaly neviditelné plameny. Uvidíte tisíc smrtí sebe sama a žádná nebude stářím. Až nakonec se zrcadla roztříští a na podlaze zbudou jen zkrvavené střepy. Kolem vás nezbude, než temnota. Oni jsou mrtví, ale vy…vy ne…tedy přinejmenším, ještě ne. A kdo byl ten pravý? Záleží na tom, když jste poslední?
Pozvánka na webu www.larp.cz
O hře
Už počtvrté se nabízí jedinečná příležitost pro všechny milovníky známé serie Heroes, konkrétně jejich 5. dílu, aby jste vy sami mohli vstoupit do tohoto světa a rozhodnout o jeho osudu.
Na letošním navazujícím pokračování se podílí kolektiv autorů z různých koutů republiky, aby každý přispěl svým jedinečným pohledem i zkušenostmi a dohromady jsme pro vás dokázali vytvořit neopakovatelný zážitek.
Organizátoři jsou vedeni nejen snahou o co nejpůsobivější bitvu, ale taktéž úsilím jejího obohacení o LARPové prvky a maximální oživení světa, měnícího se podle (zlo)vůle zúčastněných. Je skutečně zvýrazněna role jedince a to i v rámci řadové armády. Bude možno nejen vybrat si z množství unikátních jednotek, ale může se stát, že i ten poslední voják prožije navíc ve válce svůj jedinečný příběh a kdoví, třeba se vepíše do dějin.
Čím je akce inspirována
Vycházíme z pátého dílu oblíbené počítačové strategické serie Heroes. Můžete se tu tak setkat s jeho národy, hrdiny, sami skutečně prožít jeho legendární příběhy a především rozhodnout o tom, jak skončí.
Ať už úmyslem organizátorů, nebo skutky hráčů v letech předchozích, byly však mnohé reálie předlohy změněny a původní svět do značné míry přetvořen. Z tohoto důvodu, a také protože pro někoho může být vůbec samotný termín „Heroes” něčím zcela neznámým, na stránkách najdete všechny podstatné informace z této oblasti v sekci „Svět”.
Na co se hra zaměřuje
Je kombinací bitvy a LARPu. V čem je tedy rozdíl oproti „klasické” akci?
Posilujeme roli i identifikaci jedince - bojující strany jsou složeny z jednotek různé výzbroje, kostýmů i schopností, navíc i s určitým základním profilem RP. Věnujeme větší pozornost nebojovým prvkům - stavbě měst, hledání grálu, a dalším. Dějový průběh je reálně ovlivnitelný rozhodnutími hráčů a otevřený jejich iniciativě - systém questů popisuje fakta, ale nevnucuje formu řešení; není přesně určeno, jak jednotlivé události mají či nemají bezpodmínečně dopadnout; pokud se rozhodnete do děje jakkoliv zasáhnout, můžete skutečně stvořit svůj vlastní příběh, který se do světa úměrně promítne.
Je třeba říci, že výše zmiňované prvky tvoří především možnost a příležitost, nikoliv povinnost. Mnohdy se obejdete i s obvyklou „jednoduchou” variantou hry coby bitvy, akci si skvěle užijete a je to tak schválně. Ale nezapomínejte, že kdo těchto možností využít chce a dokáže, skutečně je může po právu proměnit v prvek převahy. Zkrátka pero či vlídné slovo může být někdy mocnější než meč, předvídavost či chytrost mít cenu zlata a strategické myšlení překonat hrubou sílu.
Dojmologie
Stanlex
Rád bych pronesl pár slov. Vlastně stačí jedno: "Skvělý!" Nevim jak ostatní, ale myslim, že se mnou budou souhlasit.
Měl jsem v plánu přerušit šňůru vítězství Gryfí říse, ale co, zahráli jsme si, skončilo to skoro remízou (O oficiálním vítězi rozhodl jeden šíp při závěrečcě), byla sranda… Obzvlášť vzájemné provokace obou stran stály za to. (Džinovi: Tys nám zatancoval, já si udělal turbánek, jsme si kvit )
Jinak podlě mě organizátoři vážně skvěle zvládli systém kouzel. Nevim jak/jestli to funguje někde jinde, ale takhle jsme byli dost užiteční, ale zároveň neustále ve střehu a zabít nás mohl prakticky kdokoliv. Krása.
Gavner
Přesně má slova. Prostě BOMBA!!! Musím uznat, že to zatím byla nejlepší akce, kterou jsem navštívil. Pravda, nebylo jich mnoho, ale i tak.
Musím neskutečně moc poděkovat orgům, za skvělou organizaci a pravidla postav.
Dále musím vyzdvihnout zombie, Zjevení a jejich RP. = DOKONALÝ! (nemám slov)
Skvělí byli také Lichové a kostlivci.
A v neposlední řadě z řad soupeřů, bez kterých by to bylo o něco nudnější, bych rád poděkoval hlavně mágyni Kazmě a ektoplazmatickému Džinovi. (Pokud jsem to napsal špatně, ozvěte se. Rád se poučím.)
Olórin
Já tedy souhlasím. Hru jsem si náramně užil i přes všechen chaos a improvizaci, které jsem jako zasvěcený hráč vnímal možná víc, než ostatní. Náměty a připomínky už jsme si s orgama částečně vyříkali a určitě ještě vyříkáme, nemá cenu tím zahlcovat fórum. Každopádně si myslím, že tahle akce má velký potenciál, kterému jsme položili solidní základ.
Děkuju všem spolubojovníkům, se kterými jsme to dotáhli do vítězného konce: Byli jste dobří při úkolech i v boji a nakonec jsme se slušně sehráli. Trochu mě mrzí, že jsem vám neukázal lepší RP, ale se staráním se o město toho na mě bylo trochu moc. Třikrát sláva Elrathovi, Říši a jejím spojencům!
Zvláštní poděkování patří teď-už-ne-tak-temným elfím nájezdníkům, že se pro blaho hry smířili s přeřazením a bojovali s nezmenšeným nasazením i na naší straně. Jo, a budu se modlit k Elrathovi, abyste mi jednou odpustili to přeřeknutí ze Sylanny na Shalassu
A díky samozřejmě patří i nepřátelům, jelikož nám tvořili úctyhodného protivníka a hra tak byla krásně vyrovnaná. Zároveň se omlouvám všem, do kterých mé kladivo narazilo příliš tvrdě nebo nevhodně; krom RP vážně nebylo mým cílem bít vás hlava nehlava.
Azhug
Bitva byla skvělá musím uznat a složit hold organizátorům že i přes všechen binec v rozdělení stran to zvládly. Taktéž děkuji všem mým skvělým spolubojovníkům a i velice houževnatým a dobrým nepřátelům. Též se chci omluvit všem, které sem praštil moc nebo omylem ohrožoval štítem, nebyl úmysl vám se pokusit vyrazit zuby. Olórine, to ti odpustíme.
Žába
I já skládám dík organizátorům, i ve ztenčeném počtu připravili krásnou akci a my si ji řádně užili (sice jsem na ně v jednom kuse prskala, ale já už jsem taková ).
Dále skládám hold své armádě, ač celkově méně zkušená (což se nečekaně týkalo i starších hráčů ), bojovala statečně a náleží jí čest a sláva!
Cítím v kostech, že se Ashe, paní zániku, náš boj a odhodlání zalíbily a příště nám nabídne z kalichu vítězství!
Rinnes
Přidám se i já. Nejprve chci poděkovat organizátorům za perfektní přípravu, železnou výdrž, obrovskou flexibilitu hry, vůli a odvahu vůbec takovou akci uspořádat. Za to vám patří obrovské díky.
Pak chci poděkovat své armádě nemrtvých za to že (skoro) celé dva dny snášeli moje velení (poprvé jsem měl možnost velet armádě, snad bylo snesitelné a alespoň trochu funkční; za několik chyb co jsem ve velení udělal se omlouvám a poznamenávám si pro příště). Stejně jako Olórina i mě mrzí to že jsem nepředvedl hezčí RP na který jsem se připravoval, ale boužel přes správcování citadely a velení se na něj moc nedostalo. Díky patří zjevení, upírovi, duchovi a orkovi, kteří toho naběhali a nabojovali hrozně moc a oprávněně byli výraznými postavami naší strany, kostlivým lučišníkům kteří skvěle stříleli (sledoval jsem vás a vaše přesnost byla úžasná) a kostlivým štítařům kteří byli základními pilíři řady, zombiím za dokonalý RP a samozřejmě lucretii za celkové vedení nás všech .
A určitě nesmím zapomenout na armády protivníků, kteří nám vytvořili mocného protivníka, proti kterému stálo zato bojovat. Věřím že příště už budeme všichni zkušenější a dáme vám víc zabrat :-).
S připomínkami a návrhy budu kontaktovat organizátory přímo, nebudu zbytečně plnit fórum. Díky všem!
Thorin
Tak jsem se už taky odhodlal napsat jsem nějaké hodnocení. Bitva skvělá, fajn questy, dobrý místo. Za naši skupinu se nám až tak moc nelíbila závěrečka, a to ne kvůli prohře, ale kvůli tomu zbytečnému prostoji před ní, to se snad příště zlepší. Jinak děkuji všem orgům za přípravu akce, a taky všem nepřátelům i spojencům. Neměl jsem žádný problém ohledně boje, nikdo moc neřezal, nenavaloval se atd. A nakonec se chci už asi posté omluvit Jeffrymu (trpaslíkovi) za jeho prst, popřípadě i dalším lidem, do kterých jsem praštil přespřísil, či se jim zdálo, že jsem si od nich nezapočítal nějaký ten zásah (ale v tom mám čisté svědomí).
Ruda
Fakt super akce. Reinkarnace kolíčky byla dobrá (ještě sem se sní nesetkal a trochu sem se jí obával). Moc sem si užil RP.Jediný co mně vadilo že se mě zlomil meč. Docela mi vyhovovalo že nás bylo tak málo.
Šibřík
Co dodat? Prostě fajn akce, díky organizátorům i spoluhráčům ( hlavně Kazmě a Chainerovi). Těším se na příští ročník!
Dojmy organizátora Bonharta
I já teď přidám slovo závěrem…teda ono těch slov bude asi víc…
Když se člověk vrátí po akci domů, je rád, že žije. Vzpomíná, jaké to bylo, těší se na fotky (aby pak mohl plakat nad svými dementkami, což u mě se opět děje )… Ale taky, tím spíš, když je to organizátor a akce v podstatě nový projekt, přemýšlí, jestli bude nějaké příště. Dlouze jsem meditoval a učinil rozhodnutí. Akce skutečně bude pokračovat i do dalších let a především příště se sejdeme tedy snad 22. - 24.6. 2012 (opět víkend před koncem školního roku, jen pracuje klasický kalendářový koloběh) na témže místě.
A nyní ke hře samotné, jak letos proběhla. V průběhu příštích dnů bude zveřejněn závěrečný příběh. Vítězství Koalice bylo nakonec dáno bodovým poměrem 20:17, kdy první den zvítězila Úmluva poměrem 13:12, ale den druhý pak Koalice 8:4. Věru, bylo to napínavé až do poslední chvíle a obě strany si vedly víc než dobře.
Rád bych poděkoval všem, co se podíleli na přípravě hry samotné (Blizzy, Arien, Ytriag, Entony,…), těm, co se podíleli značnou měrou na jejím průběhuv podobě přebrání úkolů některých mechanismů, role bestiáře apod. (Racek, Schirri, Ivo, Žába,…) a i těm, kteří nás jistili fyzicky (Tromso a Tiu). Pokud jsem někoho vynechal, neberte to tak, že jsem zapomněl, ale chválím průběžně už několik dnů, textově i mluveným slovem.
Skutečně musím ocenit taky všechny hráče. Za kostýmy, které se přinejmenším vyrovnaly letům minulým a některé je i předčily. Dále za RP i příběhy, které se ve hře začaly vaší vůlí a iniciativou odvíjet, aby příště třeba zase pokračovaly. A i těm nejmladším za to, jak si dokázali poradit na obou polích (kostýmy / RP) i přesto, že třeba jeli poprvé, byli jste skvělí (hlavně zombie ).
Letošní ročník představoval určitou zkoušku ohněm, protože si žádal vlastně přebudování předchozích let a takřka vznik nové akce, s čímž bylo spojeno velké množství práce, času a problémů. Vážím si toho, že účast byla vlastně 99% registrovaných, to se jen tak nevidí. Věnoval jsem pozornost názorům i připomínkám hráčů, jak k pravidlům, tak jsem se poučil i z několika věcí vnitřního charakteru a do příště budou dozajista nedostatky odstraněny (na něco prostě doma od stolu i přes jakékoliv zkušenosti nepřijdete a do let příštích hlavně už skutečně teď máme na čem stavět a o to víc prostoru bude pro tvorbu hry samotné).
A abych ještě nastínil něco k tomu, co nás (nejspíš) do příště čeká nebo na co jsem zaslechnul dotazy, ač to berte s rezervou:
- je pravděpodobné, že Trpaslíci budou dle děje nahrazeni obnoveným Sylvanem (Hvozd)
- model současného rozvržení národů i hrdinů bude jinak +/- zachován
- malé strany příště opět budou začínat s šancí na vlastní městečka (když se naplní)
- registračka, ač organizačně ztrátová, se zvedat nebude
- bitva bude, tak jako doposud, pokračovat po sobotě i v neděli
- pokud to počty dovolí (a já věřím, že ano), začne se do hry promítat větší množství vedlejších příběhů a pokusím se dále pracovat na dějové variabilitě či scénách pro potěchu širokého osazenstva…i letos se obojímu dostalo v duchu akce prostoru, ale především skrze ještě stále tedy trochu křehkou kostru a menší počet lidí bylo třeba být trpělivý a raději mnohé nápady či vypracované věci ještě ušetřit, než jejich potenciál zatratit příliš umělým zpracováním nebo ohrozit fungování celku.
Galerie
(autor: Judit)
{"module":"wiki\/image\/FlickrGalleryModule","params":{"photosetId":"72157628061297441"}}
Plná fotogalerie
http://judit-septuaginta.rajce.idnes.cz/Heroes_V_-_Trinacte_Zatmeni
Video
http://www.youtube.com/watch?v=fTBFnJTUGNs