Heroes V: Třinácté zatmění 2015
Kdy: 19. - 22. 6. 2015
Kde: Luže
Pořádá: Bonhart, Blizzy, Arien, Ytriag a další, za podpory Thilisar, o.s.
Počet účastníků: 200
Účast: volná na registraci
Vstupné: 170 Kč předem / 220 Kč na místě / 270 Kč neregistrovaní
Odkaz: http://www.heroes5.cz/
Kontakt: zc.5seoreh|grO#zc.5seoreh|grO
Sdílet:
O hře
Čím je akce inspirována
Vycházíme z motivů pátého dílu strategické počítačové serie Heroes. Můžete se tu tak setkat s jeho národy, bájnými stvořeními i hrdiny. Na vlastní kůži prožít mnohé z legendárních příběhů, či nesmazatelně vepsat do dějin své vlastní.
Některé reálie předlohy byly však již spolu se vznikem akce změněny a především pak činy hráčů samotných v pozdějších letech svět do značné míry přetvořen. Z toho důvodu, a také proto, že pro někoho může být vůbec i samotný termín „Heroes” něčím zcela neznámým, na stránkách najdete všechny podstatné informace o reáliích v sekci „Svět”.
Herní profil
Akce je pojata jako bitva, s přidanými prvky larpu. Je přístupná hráčům bez ohledu na věk, ale pro mladší 15 let platí přísnější podmínky účasti.
Ony zmiňované přidané prvky jsou zastoupeny například ekonomickou stránkou hry (budování měst, těžba surovin,…), zvýrazněnou rolí hráče jako jednotlivce (jednotky rozdílné výzbroje, schopností i základního RP profilu) a variabilnějším dějem (hra není co do průběhu zcela pevně předurčená).
Boj je veden podle upravených pravidel ASF a využívá životový systém. Kopí, štíty ala jídelní stůl a fyzický kontakt se zde nepoužívají. Setkáte se zato však s netradičními zbraněmi, množstvím kouzel i zvláštních schopností.
Historie akce
Celý projekt Heroes má již sedmiletou historii. První tři ročníky proběhly v letech 2008 - 2010 na Moravě, zpočátku ještě jako jednodenní. V roce 2010 se akce změnila trvale v celovíkendovou a účastnilo se jí již kolem 100 hráčů. Po rozpadu původní organizace absolvovalo Třinácté Zatmění další tři ročníky už jako samostatné v letech 2011 - 2013 na Vysočině. Z důvodu narůstajícího počtu účastníků a nutnosti fyzického i tvůrčího prostoru pro další vývoj došlo pak od roku 2014 k přesunu místa konání do Luže v Pardubickém kraji a celkové rekonstrukci stránek. Akce se začala také aktivně ucházet o grantové tituly a získala oficiálně podporu francouzské společnosti Ubisoft - tvůrců právě stejnojmenné počítačové série.
Fotodokumentaci a veškeré další materiály k jednotlivým ročníkům naleznete pak k nahlédnutí na stránkách akce.
Dojmologie
Lored
Plusy:
+ značení ve vesnici
+ hospoda a jídlo
+ voda na místě boje
+ pěkné hradby, brány, bludiště…
A minusy:
- kněží opět nejdražší budova ve hře, asi se čtyřmi použitelnými kouzly a zbytek za to ani nestojí
- omezení 60 cm dýku u kneží, kdy i druid může mít normální jednoručku je nepřijatelné (s tyčí se nesmí pro změnu útočit)
- elfové mi připadají přeslabení, nejspíše kvůli složení jednotek kdy neměli moc útvarů pro čelní střet a téměř všechno prohráli
- v případě sníženého počtu kněží, bych se vůbec nebránil představě dvojnásobné many.
Tirius
Hra, která jako kdyby přicestovala z dob dávno minulých, se všemi příslušnými designovými vadami, ale zároveň atmosférou vyvolávající docela příjemnou nostalgii. :-)
Co se mi nelíbilo:
- Nevyladěný bojový systém, který vedl k zdlouhavým, pro některé frustrujícím a následně konfliktním bojům.
- Dobývání, dobývání, dobývání, protože když spousta lidí bojuje v řadě mezi dvěma stromy půl hodiny, je to přece strašná zábava.
Co se mi líbilo:
- Technické zázemí, absence (přespříliš) vystresovaných orgů pobíhajících nešťastně kolem, že se něco nepovedlo.
- Nadšení většiny účastníků, kteří tuhle akci mají očividně rádi. :-)
Celkově to nebyl promarněný víkend, ale přece jen asi nepatřím do cílové skupiny hráčů. I tak dík!
Leszi
Hodně archaická bitva. ;) Se všemi z toho vyplývajícími klady i zápory.
Má nějakou strategickou a ekonomickou část, kterou není třeba se z pozice hráče zatěžovat, ale která přidává nějaké prvky, o něž je možné zápasit vedle plnění questů, a vše se to odehrává "na jedné mapě" - je možné zasahovat i do situací, které zrovna nejsou úkolem vaší armády. (Takže s dobrým velením je to zábava, ale špatné by to celé armádě potopilo - což se snad nestalo.) Užijí si hráči, kteří se rádi nejen bijí, ale také spolupracují ve skupině, pracují s prostorem, zkoušejí přelstít soupeře, nevadí jim občas popoběhnout či překonat únavu a jít z boje do boje bez přestávky… Celkově je to hodně akční až zběsilé a fyzicky náročné (2x6 hodin boje je už docela výzva). Výtečná zábava pro ty, kdo mají rádi variabilitu boje malých jednotek, obzvláště pokud přijedou s podobně naladěnými přáteli. (Strategicko-taktickému dojmu ze hry příliš nepomohli piráti, vlastně CP, kteří, nemaje viditelných zájmů ani zničitelné základny, měli být asi jakousi divokou kartou, ale stali se spíš setrvalou náhodnou prudou. Hra je i tak zběsilá až trošku zmatená. Dále se asi dá vytknout herní plocha s brody a labyrintem - myslím, že kdyby byly překážky v pohybu vojsk o něco děravější, bylo by to zajímavější, zde se v mnoha situacích nedalo vyhnout řadovce v průchodu, jež je spíše ohraná než nostalgická. ;)
Kontinuální pojetí hry nahrává pěstování atmosféry a "hraní si na armádu". Ale vážný roleplaying do světa počítačové hry asi moc nesedí, spíš přehrávání než hraní, nadsázka a trocha humoru. Spíš příjemné odreagování, než silný hráčský zážitek. Všechny ty postavičky více či méně vkusně ztvárněné podle počítačové předlohy jsou vlastně docela dobré a zábavné, tak trošku v béčkovém žánru - kdyby bitva byla filmem, hodil by se k ní popcorn. ;) Zatímco dojem z bojového vyžití byl opravdu dobrý, z atmosféry, hraní, postav a jejich kostýmů byl opravdu takový "dobře špatný".
Za největší negativum hry považuji velké množství nezkušených hráčů neznalých základů "boje" a tedy nebezpečných sobě i okolí - s tím ale pořadatel sotva co udělá.
Nejsem schopen posoudit, nakolik byly armády skutečně nevyvážené a nakolik to bylo v lidech. Ale musím přiznat, že zatímco bych kamarádovi jistě doporučil, aby jel na Heroes s nějakou ověřenou skupinkou, pokud by chtěl vyrazit na vlastní pěst, byl bych trošku rezervovanější. Tento typ hry více než jiné závisí na tom, jak dobré a zábavné lidi máte kolem sebe…
Karhu
Přidávám se se svým po bitevním reportem. Na heroee jsem jel poprvé a musím říct, že me to celkem mile překvapilo. Jediný nedostatek bylo počasí, ale to se zařídit nedalo… Děkuji hlavně svým spolubojovnikum z Grimheimu, kteří byli skvělí od začátku do konce. Organizátorům za ty nervy, co měli ale největší dík dvema slecnam, co me nechali přespat ze soboty na neděli u nich ve stanu… Takže příští rok opět za trpaslíka….
Zuzana Skaličková
Ráda bych poděkovala svojí Gryfí říši za neskonalé odhodlání v každém střetu, za to, že byli úžasnými bojovníky s velkou výdrží a za to,že jich už tolik jezdí pravidelně a nedezertují. Nebýt Vás,nebyla by Gryfí říše tou nejsilnější armádou Ashanu, tolik velebenou spolubojovníky ze Stříbrných měst a Irollanu.
I těm bych ve jménu Koalice chtěla moc poděkovat za jejich pomoc při questech i v bojích. Byli jste úžasní a stejně jako moje Říše,i Vy jste důvodem,proč svou stranu nechci nikdy opustit. ^^
Taktéž bych chtěla poděkovat protistranám. Díky Vám jsem si opět rozcvičila nohy v běhu émoticône grin
Letos se do org týmu zapojilo opět více lidí a hlavně těm bych chtěla jako "spoluorg"poděkovat,protože Vaše pomoc je po nás velmi, velmi důležitá.Taky bych moc ráda poděkovala Drakeově mamince,že se mnou až do půl druhé šila lemy na prapory.Její pomoc nás zachránila od dalších hodin nespánku.
Mordraug
Díky moc za akci, ať to bya příběhová linka, technické zázemí či cokoliv, bylo vše bomba émoticône smile émoticône smile Jako velitel trpaslíků jsem si ji až na pár momentů užil (velký dík pak Valgard Vaerg, členovi Žoldáků a hrdého obránce Gryfí říše, na kterého jsem si v bitevní euforii během posledního pokusu o dobytí Gryfí báze mohl skočit émoticône grin ) nyní už z myslí vlažnější vám jen mohu slíbit že příští rok budou naše štíty ještě pevnější, střely přesnější a berserkři krvelačnější émoticône grin
LAI-ABUZBAD!! DU BEKAR KHAZAD!!!
Stanislav Hlubocký
Tak jsme opět dostali výklep. (Ač těsný!) Kdo to čekal, ruku nahoru émoticône grin.
Rád bych jako hráč, který je akci věrný již pátým rokem, pronesl v nijak předem určeném pořadí veřejně pár slov.
1)Tímto gratuluji Koalici, protože to vítězství bylo zasloužené. Někdo možná remcal ohledně schvalování kostýmů, někdo ohledně vybalancování jednotek… Ale mluvil jsem s oběma stranami barikád a můj názor je, že balanc jednotek je výborný (Combo je combo. Taky je máme, jen je neumíme používat) a při kostýmovce se až na jeden-dva ojedinělé případy velké chyby neudály. Byly to fámy a rozhodně to nezvrátilo výsledek bitvy.
2) Díky Bonhartovi za práci na příběhu a udržování konsistence světa.
3) OBROVSKÉ díky Drakeovi za tavernu, materiání zázemí, přípravu herní plochy, hradby, stavbu tábořiště a prostě za to, že celou dobu lítal jak hadr na holi.
4) Díky těm několika hráčům, kteří dorazili dřív a zůstali později, aby připravili a uklidili tábořiště a herní plochu. Bylo nás málo a i proto byla vaše pomoc nesmírně cenná a nezůstali jsme tam ještě do zítřka.
5) Někdo si jezdí zašermovat, někdo pro tu atmosféru a fajn lidi. Já jezdím převážně kvůli RP a novým zážitkům. Zrady, pletichy, události… Příběhy. Díky za všechno tohle, ať už jsem to vyprovokoval já (např když Alarik ukořistil moji hůl) nebo nikoliv (Nihlathaku… Geniální scénky).
Ty, co si pamatuji, budou v blízké době přidány do deníku postavy na oficiálních stránkách, který se tímto rokem uzavřel a který si doufám někteří z vás přečtou.
6) Někdo je zbožňoval, někdo je nenáviděl, obvykle oboje a to se střídalo tak po půl hodinách émoticône grin. Tleskám pirátům (Ehm… Svobodným) za to, že dokázali být tak dokonale ujetá, vtipná, zábavná a neskutečně šílená osina v zadku naprosto všem a přesto se s nimi dalo dohodnout, když jeden chtěl. (Vejít do labyrintu s pár zlatkami a falešně zpívanou písničkou "Jolly Roger" může být hodně dobrý nápad.)
Vám všem ostatním díky za fajn víkend, na který budu dlouho vzpomínat.
Galerie
{"module":"wiki\/image\/FlickrGalleryModule","params":{"photosetId":"72157655194192182"}}
Plné fotogalerie:
Qilip: http://www.qilip.cz/portfolio/heroes-v-trinacte-zatmeni-2015/
Michal Pospíšil: https://www.facebook.com/mouze.eu/media_set?set=a.1060063390673168.1073741917.100000085518095&type=3&pnref=story
Atomkaa: http://atomkaa.rajce.idnes.cz/Heroes_V_2015/
Zerg: http://broodlord.rajce.idnes.cz/Heroes_2015
FrantaOkurka: http://frantaokurka.rajce.idnes.cz/HEROES5_2015