Heroes V - Třinácté zatmění
heroes.png

Kdy: 20. - 23. 6. 2014
Kde: Zahájí (nedaleko Ledče nad Sázavou)
Pořádá: Bonhart, Blizzy, Arien, Ytriag a další, za podpory Thilisar, o.s.
Počet účastníků: 150
Účast: volná na registraci
Vstupné: 170 Kč předem / 220 Kč na místě / 270 Kč neregistrovaní
Odkaz: http://www.heroes5.cz/
Kontakt: zc.5seoreh|grO#zc.5seoreh|grO
Sdílet: Facebook


O hře

Čím je akce inspirována

Vycházíme z motivů pátého dílu strategické počítačové serie Heroes. Můžete se tu tak setkat s jeho národy, bájnými stvořeními i hrdiny. Na vlastní kůži prožít mnohé z legendárních příběhů, či nesmazatelně vepsat do dějin své vlastní.
Některé reálie předlohy byly však již spolu se vznikem akce změněny a především pak činy hráčů samotných v pozdějších letech svět do značné míry přetvořen. Z toho důvodu, a také proto, že pro někoho může být vůbec i samotný termín „Heroes” něčím zcela neznámým, na stránkách najdete všechny podstatné informace o reáliích v sekci „Svět”.

Herní profil

Akce je pojata jako bitva, s přidanými prvky larpu. Je přístupná hráčům bez ohledu na věk, ale pro mladší 15 let platí přísnější podmínky účasti.
Ony zmiňované přidané prvky jsou zastoupeny například ekonomickou stránkou hry (budování měst, těžba surovin,…), zvýrazněnou rolí hráče jako jednotlivce (jednotky rozdílné výzbroje, schopností i základního RP profilu) a variabilnějším dějem (hra není co do průběhu zcela pevně předurčená).
Boj je veden podle upravených pravidel ASF a využívá životový systém. Kopí, štíty ala jídelní stůl a fyzický kontakt se zde nepoužívají. Setkáte se zato však s netradičními zbraněmi, množstvím kouzel i zvláštních schopností.

Historie akce

Celý projekt Heroes má již sedmiletou historii. První tři ročníky proběhly v letech 2008 - 2010 na Moravě, zpočátku ještě jako jednodenní. V roce 2010 se akce změnila trvale v celovíkendovou a účastnilo se jí již kolem 100 hráčů. Po rozpadu původní organizace absolvovalo Třinácté Zatmění další tři ročníky už jako samostatné v letech 2011 - 2013 na Vysočině. Z důvodu narůstajícího počtu účastníků a nutnosti fyzického i tvůrčího prostoru pro další vývoj došlo pak od roku 2014 k přesunu místa konání do Luže v Pardubickém kraji a celkové rekonstrukci stránek. Akce se začala také aktivně ucházet o grantové tituly a získala oficiálně podporu francouzské společnosti Ubisoft - tvůrců právě stejnojmenné počítačové série.

Fotodokumentaci a veškeré další materiály k jednotlivým ročníkům naleznete pak k nahlédnutí na stránkách akce.


Dojmologie

Lored

Po těch pár letech ježdění začínám mít pocit, že vím, co mě baví a kam směřuji. Návštěvy daleké Luže tudíž nelituji, byť má postava byla pramálo užitečná a přeslabená, o to více jsem se snažil abych z toho vyždímal co nejvíce.
Začnu plusy:
+ ZNAČENÍ, hurá, konečně LARP, kde je cesta značená už od vesnice, aspoň deset plusů
+ dobré jídlo a pití za přijatelné ceny v taverně
+ vhodně vybraní velitelé (měl jsem možnost posoudit jen Koaliční)
+ příjemná výše reg. poplatku
+ líbil se mi systém přepočtů surovin a vesnic a směnitelnost kurzů surovin a zlata atd.
+ dorovnání počtů lidí do závěrečné bitvy s ohledem na protistranu bylo příjemné překvapení
+ voda na bojišti
+ slušní a ochotní orgové (hlavně veřejně pochválit ty jenž dleli v táborech Koalice!)
+ vhodný systém oživování pomocí kolíčků

A minusy:
- ten nejzásadnější minus popisek je definice "obranná hůl".. Hůl se kterou se mohu bránit v rámci mého obranného RP znamená, že s ní budu jakoukoliv akcí včetně úderů bránit sebe, pokud dojde k mému přímému ohrožení. Z toho co mi bylo vnuceno na akci, to není obranná hůl, nýbrž hůl který je určena pouze ke "krytí" útoků (kryty=definice ze šermu). Takže to, že jsem hůl nemusel pracně měkčit, že stačil dřevěný klacek jsem se dozvěděl až na akci.
- chyběly mi trochu popisy ohledně regenereace many, nikde jsem neměl napsáno jak je to s regenerací many pokud zrovna nejsem ve městě
- nepotkal jsem žádné mana poty, žádné prsteny na zvýšení many, žádné amulety a ani nikdo manu nedobíjel jakože schopností ( pro hrdiny snad až na závěrečku, takže dle mého vkusu dost pozdě)
- limitaci délky meče u kněží jsem nechápal. I s ohledem na RP "neútočné". Měla by se buď zrušit, anebo alespoň povolit normální jednoruční zbraně dle obecně uznávaných Larpových pravidel.
- schopnost obávázání trvající dvě minuty a ozdravující jeden život je naprosto k ničemu. Buď čtyřnásobit hodnotu healu, anebo dát obvázání tak na 30 s. Je sice možné, že organizátoři počítali s podvodníky co nerespektuji délku kouzlení, Elrathu budiž žalováno mě to ani nenapadlo.
- obecně kouzla kněží začala dávat smysl, až po navýšení many, což bylo až po čtvrté úrovni, chtělo by to zvýšit manový základ, anebo dorovnat (chápej dramatický snížit) cenu budovy kněží vůči ostatním jednotkám. Byli jsme téměř nejdražší ze všech, přitom jsme neměli útočnou hodnotu a celou hru jen dva kněží..
Za mě je to 9/10 je stále co zlepšovat, hlavně u strany kněží, ale s ohledem na moji příšerně dlouhou a drahou přípravu jsem si akci prostě užil stůj co stůj.


Galerie

{"module":"wiki\/image\/FlickrGalleryModule","params":{"photosetId":"72157645181611097"}}

Kompletní fotogalerie

Miš: http://www.heroes2014.estranky.cz/fotoalbum/komplet/
Qilip: http://www.qilip.cz/portfolio/heroes-v-trinacte-zatmeni-2014/

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License