Heroes V - Třinácté zatmění
heroes.png

Kdy: 21. - 24. 6. 2013
Kde: Zahájí (nedaleko Ledče nad Sázavou)
Pořádá: Bonhart, Blizzy, Arien, Ytriag a další, za podpory Thilisar, o.s.
Počet účastníků: 150
Účast: volná na registraci
Vstupné: 120 Kč předem / 170 Kč na místě / 220 Kč neregistrovaní
Odkaz: http://www.heroes5.cz/
Kontakt: zc.5seoreh|grO#zc.5seoreh|grO
Sdílet: Facebook


O hře

Vycházíme z pátého dílu oblíbené počítačové strategické serie Heroes. Můžete se tu tak setkat s jeho národy, hrdiny, sami skutečně prožít mnohé z legendárních příběhů a především rozhodnout o tom, jak vše skončí.
Některé reálie předlohy byly přitom již na prvopočátku organizátory změněny a především pak skutky hráčů samotných v pozdějších letech svět již do značné míry přetvořen. Z tohoto důvodu, a také protože pro někoho může být vůbec i samotný termín „Heroes” něčím zcela neznámým, na stránkách najdete všechny podstatné informace z této oblasti především v sekci „Svět”.

Herní mechanismy

Akce je pojata jako bitva, s přidanými prvky larpu. Je přístupná hráčům bez ohledu na věk, ovšem pro ty pod 15 let existují přísnější podmínky účasti.
Ony zmiňované „přidané prvky” jsou zastoupeny například ekonomickou stránkou hry (budování měst, těžba surovin,…), zvýrazněnou rolí hráče jako jednotlivce (jednotky rozdílné výzbroje, schopností i základního RP profilu) a variabilnějším dějem (hra není co do průběhu zcela pevně předurčená).
V boji se můžete setkat i s netradičními zbraněmi, či jejich kombinacemi. Nedílnou součástí této oblasti je také fungující systém magie a zvláštních schopností. Boj je veden v základu podle upravených pravidel ASF. Kopí, štíty ala „jídelní stůl” a fyzický kontakt se zde nepoužívají.

Vznik a dosavadní vývoj akce

Od svého uvedení na scénu v roce 2008 se akce pochopitelně neustále vyvíjí, ať už na základě hráčských ohlasů, nebo inovacemi a učením se samotných organizátorů. Mnohé jednotlivé drobnosti tak postupně akci přivedly až k její současné podobě.
Výraznou změnu koncepce přinesl poprvé rok 2010. Tehdy se akce z dosud jednodenního modelu změnila v celovíkendovou, především z důvodu narůstajícího počtu účastníků a faktu, že coby jednodenní by se už nemohla dále rozvíjet, ač k tomu měla značný potenciál. Rok následující, tedy 2011, pak zásadně změnil vůbec samotnou existenci akce. Právě od této chvíle totiž Třinácté Zatmění začíná existovat jako zcela samostatný projekt. Obměňuje se většina organizačního týmu a dochází k trvalému pojmenování, tedy se přestávají střídat podtituly jednotlivých let. Akce se přesouvá z okolí Brna na Vysočinu, kde nachází trvalý domov při řece Sázavě, nedaleko vesničky Zahájí. Tento krok má především akci zpřístupnit širšímu spektru hráčů z různých koutů republiky. Mimo to se akce oproti dřívějšku více otevírá i mladším účastníkům.
Pokud vás zajímají výsledky hry samotné v předchozích letech, jsou odpovídajícím způsobem zaznamenány v sekci „Svět” a stejně tak promítnuty do popisu jednotlivých stran. Fotodokumentaci a veškeré další materiály k jednotlivým ročníkům naleznete pak k nahlédnutí na stránkách akce.


Galerie

Video: http://www.youtube.com/watch?v=_7SAKvVUCkU
Jers: http://tamashi.rajce.idnes.cz/13.06.22_Heroes
Čihák: http://qilip.rajce.idnes.cz/Heroes_V_-_Trinacte_zatmeni
Regi: http://regik.rajce.idnes.cz/Bonhartovy_Heroesy
Liska: http://liskka.rajce.idnes.cz/Heroes_V%2C_trinacte_zatmeni/
Cech vlka: http://cechvlka.rajce.idnes.cz/Heroes_V_-_Trinacte_zatmeni_2013/
Qilip: http://qilip.rajce.idnes.cz/Heroes_V_-_Trinacte_Zatmeni/

{"module":"wiki\/image\/FlickrGalleryModule","params":{"photosetId":"72157635133856169"}}

Dojmologie

Žába

Díky Bonhartovi a ostatním orgům za prima akci. Moc jsem si to užila. Pár připomínek pošlu později mailem.
Děkuji také hráčům (nebo přesněji té zodpovědnější a duševně dospělejší naprosté většině), díky nimž byla tato akce výjimečně pohodová a příjemná.
Koalici zdar!

Deusn

Takže. Kde začít. Je toho tolik, co musím napsat a obsah hrnečku s čajem je tak malý.
Fajn, začněme s tím ošklivým. S tím stěžováním. Na akci bylo pár věcí, které bych určitě na příští rok… zlepšil? Né, myslím že pozměnit je lepší slovo.
1. Počet CP - Vím, za tohle nikdo z Ogrů v žádném případě nemohl, ale fakt doufám že příští rok se k CP buď přidám, nebo jich bude více, tahle bitva je přecijen více Roleplayová než jakkákoliv jiná
2. Prostor - je třeba sehnat ještě brutálnější
3. Nic víc mě nenapadá.
Teď ty poděkování, bohové dejte mi sílu, abych si na vše vzpoměl.
První, největší poděkování patří Bonhartovi, za možnost že mě společně s celým Org týmem pozval na tuhle skvělou bitvu. Nevím kolik potu a krve téhle akci obětovali, ale jsem si jist, že to jednoduché nebylo. Díky Vám moc hoši za akci.
K hráčům… no tohle bude obsáhlejší.
První kdo mi vyvstal na mysli je bezpodmínečně Eskel, který mne opravdu na této akci překvapil svou touhou po znovuzbudování Podzemí a navrácení jej k jeho předešlé slávě. Rval se jak lev a přestože to byl stále uhlazený bastard, byl to bastard s tesáky.
Celému Podzemí. Hoši, nevím co jsem od Vás očekával, ale moje očekávání jste vzali, rozbili mi jej o hlavu a pak jej se mnou znovu poskládali. Byli jste dobří a přestože byli mezi námi tací, kteří ne-vždy poslechli přímý rozkaz, dávalo mi to krom frustrace a hněvu do akce i jistou dávku toho pravého podzematismu.
Dále musím opravdu zmínit Rinnesovu a Gwenhirovu snahu o to, udělat z naší bandy monster, elfů a poslepovaných tentononců funkční armádu s řádem a disciplínou…která šla naprosto do hoven, když došlo na naši společnou zuřivost a krvežíznivost, která neměla v bitvě sobě rovného. Náš společný řev byl slyšet dozajista až za portálem, kde se již armády Gryfí říše a mágů třesou před našim příchodem.
Spec. poděkování patří těmto hráčům - Azhug, Kazma, Jezevec, Eskel, Gwenhir, (orčí válečník s drsnou amskou a obouručí sekerou jehož jméno si nepamatuji), Dusty, Nick, jediný Lich nekromantské armády, Rinnes, vždy zásadový goblin s lukem, jehož znám ale na jméno si nemohu vzpomenout. Druid a jeho bratři ve zbrani za skvělé bestie. Král Hvozdu, který vždy vyslechl mou výzvu a setkal se se mnou v poli. Goldy jako Mahir, se kterým jsem vedl pár velmi zábavných RP setkání a který si dokázal ve své armádě vytvořit pevné pouto se svými poddanými (i přes tu zradu).
Celé koalici, musím poděkovat za excelentní výkon při drcení našich řad a opakovaném plenění mé hrdé polorozpadlé pevnosti!
Speciální poděkování patří opět několika speciálním nepřátelům.
- celá skupina Hydra
- Alarik a všichni inkvizitoři a nositelé těžkých obouručích kladiv
- Někteří z rytířů, které vedl Šakal s zápalem
- Lučištníci gryfí říše, Fox a ta roztomilá slečna s šípem vybaveným granátem
- Mágové, protože jejich loajalita a chuť potom lovit vědění a mne samotného neznala hranic
Koho jsem nenapsal, věřte, že na Vás myslím ! Monokly mi to připomínají až velmi dobře ! Málem bych zapoměl! Děkuju moc Superlamě a Jutwen za úžasný plastový banket alá China-kicker a doktorskému Duu, které mi vyndalo z těla klíště.
Phuuuh… snad to je vše!
Ve zkratce! Díky za akci vy šmejdi! Ta cesta zato stála!

Kazma

Vzít to od začátku, no …. a co od konce? Ta závěrečka byla fakt suprová a to nejen proto, že jsem se po ní dozvěděla, že nejenom vyšší nemrtvá inteligence do ní šla s pocitem prohry.
Přiznávám, že z terénu jsem málem vyzvrátila plíce, rozpadly se mi na něm boty a … Smekám před Nejvyšším nekromantem za jeho neústupný názor, když jsme se jej snažili přesvědčit, ať do té rokle s tím kotníkem neleze. Lezl a nezabil se.
Děkuji jak Koalici za ta, že mě nebili, když jsem ne a ne umřít, že do mě moc nemlátili (ano, moje chyba, že nenosím zbroj). Děkuji Úmluvě za to že se tvářili jako spojenci (kterými pravděpodobně i byli), mám jenom jednu výtku k některým kostlivcům a zombiím, "Jste nižší nemrtvý, souvislé věty, ať už rozvité, nebo ne, náleží pouze vyšším nemrtvým, i kdyby si přes nalepovací zuby nakrásně šlapali na jazyk, kolikrát chtěli."
Počasí nám hezky vyšlo, i když je pravda, že nechat si balení věci na pondělí, byl opravdu špatný nápad, ale většina věcí je už skoro zase suchá a mně nezbývá, než se stejně jako předchozí ročníky těšit na ten další. Takže, Asha vás všechny provázej a já se jdu porvat s nějakou reportáží.
Jinak otázka, nebyl náhodou nějaký fotograf, co fotil Nemrtvé? Nějak se nemůžu na těch fotkách najít, ne že by mi to vadilo, ale nikdo mi nechce věřit, že jsem tam byla…

Klakson

Abych na poprvé jen dal do pořádku mojí přezdívku. Na tuto akci jsem jel pod krycím jménem "Ječmen", abych udělal překvapení pro mého bratra Štěněte a pro ostatní kluky ze skauta a to tím, že jsem tam jel pod maskou poprvačího a skrýval se před poznáním co nejdéle o to více byli kluci překvapeni
S bitvou jsem spokojen. Sice chyby v programu se našli, ale ty vem čert a jsou to zkušenosti do budoucna. Než jsem jel na bitvu, bál jsem se, že v boji se bude po sobě jen řvát nějaké schopnosti a bude v tom bordel, ale opak byl pravdou a boj (pokud to nebyly jatka o město) byl v pohodě.
Pokud jsem svým "bambusákem" uštědřil bolestivou ránu, hluboce se omlouvám.
Byl jsem na Heroes poprvé a jsem spokojen. Jen škoda, že se nenaplnili všechny stavy u armád a nebylo tam více lidí.
Žijte blaze

Stanlex

Tak jo. Jsme doma. Přečetl jsem si názory ostatních a k těm nejčastějším plusům/mínusům se budu vyjadřovat jen krátce, popřípadě vůbec. K těm, ke kterým mám co říct:
Přesílenost některých jednotek: Kompletní pravidla mají jen organizátoři a ti tak nejlépe vědí, že za některé schopnosti ty jednotky platí krutou daň (např. malým počtem životů či přímo životy během bitvy). Je mi trochu líto goblinů, ale přesto komentuju hlavně sebe. Nemyslím si, že bych byl prvoplánově nějak přesílený. Ano, byl jsem, ale suploval jsem dva kouzelníky a měl jsem tedy trochu víc many, než normálně. (A jeden šíp byl pro mě jako obvykle v druhé části hry IK) Uznávám, v závěrečce se projevila trochu díra v pravidlech, což jsem si v zápalu boje neuvědomil. Těch samooživujících zombií by dva lichové dohromady zvládli o jednu míň, než se povedlo mně. Příště ovšem bude zájemců o tuhle roli podstatně více, tak to snad nehrozí.
Tímto mimochodem skládám poklonu gryfím lučišníkům za přesnost, s jakou byli schopni střílet přes hradby přímo na mě . Schytal jsem od nich takto asi 3/4 zranění z celé bitvy.
Absenci kopí Bonhart naprosto dokonale vysvětlil u ohniště. To se do pravidel zakomponovat nedá.
Plošná kouzla - Dobrý nápad. Konečně jsem nebyl chodící nemocnice, ale strach budící nemrtvý čaroděj. Kouzla sama navíc skýtají pár zajímavých okamžiků: "strach, strach, strach!" "imunita, imunita, imunita!" "Ku*, ku*, ku***"
Artefakty. Oproti loňsku se konečně dostaly do hry a co jsem si je náhodně pročítal: Příjemný bonus, ale přesílené to není. Dokonce jsme zahlédl i dvě předávání po zabití, takže skvělé.
Druhý den se poněkud pokazily questy, ale to není vina H5 orgů, ale organizace bestiáře, co si podle mě špatně přečetla časy nebo co. Například karavanu vyslala o dvacet minut dřív. (Jinak by nebylo možné, abych ji já s tesákem náhodou objevil a odvedl po celé herní ploše sám…) Ostatně během tohohle questu jsem viděl Bonharta rudého nejen kostýmem, ale i vzteky.
Blbé místo. Ano, bylo to zajímavé, ale boje se v těch srázech (pochopitelně) neodehrávaly a jen se tam pár lidí včetně mě bolestivě natáhlo. Navíc, jak už bylo řečeno, kmeňáci ten kopec zdravotně nezvládli a musela se operativně přesunout základna, jinak by nejspíš pár z nich jelo s kotníky do nemocnice. Jako nápad a pokus dobrý. Příště prosím ne.
RP. Jako obykle jsem zažil pár nádherných scének (Igor klepe na bránu, Vodní kněžka byla zkomolena na vodní plešku, dryáda zmizí a nemrtvá armáda tak pročesává hvozd, zatímco se blíží posily…) a ze strany koalice mi jich pochopitelně většina utekla. Fajn! Já se bavil. Jak ve hře, tak mimo ni. Mimo ni například dohady rytířů, jak ze mě na příštích H5 udělají nějakou lichovinu. Třeba lichovici
Toliko ke hře jako takové, nyní táboření:
Taverna byla GENIÁLNÍ! Ti ufouni, co se prodávali před ní jsou ale návykoví!
Obsluha byla příjemná i přes nepřízeň osudu a já osobně nemám, co bych vytknul. Dokonce i zapůjčili zářivku, když jsme večer hráli DrD.
Bohužel si budu muset trochu stěžovat na některé zůčastněné. Já osobně zažil jen pořvávání (To DrD se nedalo dohrát, neb jsme se neslyšeli, spát bylo taky podstatně težsí. Prosím, už žádné UFOPORNO…) a zaslechl jsem cosi o hajlování či co… No, přítě se kroťte. Jmenovat nebudu a nemužu.
Arének jsem se neúčastnil, ale bardské klání byl skvělý nápad. Hej, sice jsme nevyhráli, ale potlesk poblika nám byl skvělou odměnou sám o sobě. Je Muppim von Taana tak nechtěj ho štvát… . Upírkám se klaním, že byly ochotny si zahrát taky.
Se vším ostatním spokojenost. Ani nic, co bych vychvaloval do nebes, ale ani nic, co bych si troufnul kritizovat.
Svůj komentář zakončuji: Třikrát sláva orgům! Odvedli kus práce a ač se projevilo pár nedostatků, vem je inferno! Dělají to pro nás! H5 jako LARP/bitva opět obstály!
Díky ostatním hráčům, co si to přišli užít a bavit se!
Díky Taverně! První podnik po dlouhé době, kde je nealko pití levnější než pivo! Kofolu jsem bral po litrech.
Díky a za rok!

Thorin

Ano, všichni tady teď budete určitě chtít probírat naši dezerci. Já to teď dělat nehodlám. V dohledné době spolu s gremliny sepíšeme náš pohled na věc, na to co se stalo, proč se to stalo atp. Poté budeme moc rádi za jakoukoli kritiku a názory, ale dejte nám šanci se obhájit. Omluvte prosím také Zazu a neberte jeho druhý komentář úplně vážně, věc zkresluje.
Rád bych přešel k hodnocení akce. Asi už nemám sílu dělit to na plusy a mínusy a budu psát body, jak mě zrovna napadnou:
- Délka akce – supr nápad natáhnout to až do pondělí, jen si myslím, že čas by se dal efektivněji zužitkovat
- Místo – z Prahy dobrá dostupnost; pěkné tábořiště s řekou; Toiek bylo dost; voda kousek, jen to dřevo v lese trochu chybělo; spousta prostoru na stanování
- Počet lidí – Z mého pohledu, dobře že se stavy nenaplnily. Akci to pak dodává komornost a takové familiérnější prostředí
- Místo boje – Bylo blbý, že to bylo všechno v kopci. Na druhou stranu, herní plocha byla vážně malá, takže to šlo přežít. Rokle uprostřed byla skvělá, i když v boji trochu nebezpečná. Díky rokli se krajina moc „neohrála“. Koalice byla dle mého názoru o něco lépe umístěná.
- Nižší jednotky – Hrozně se u nich posunula kostýmová i RP úroveň oproti předchozím dvěma ročníkům, jestli to půjde takhle dál, bude to supr.
- Vyšší jednotky, hrdinové, ZP,… - Musím říct, že se mi jako celek oproti loňsku zdáli o něco slabší kostýmem i RP, což ale v žádném případě neznamená, že by byli nějak špatní všichni. Perfektních kostýmů se několik určitě našlo (hlavně Alarik, toho jsem žral :D), jen tam byli postavy, které celkový dojem táhly dolů. U RP bude díky patřit určitě inkvizitorům. Konkrétněji zmíníme v dokumentu o povstání.
- Jednotky obecně – K larpo-bitvový kombinaci neodmyslitelně patří, podporujou rozmanitost a RP,… Nikdo mi nepřišel nějak přesílenej (ani když jsem byl jednotka na první úrovni), ani ti věčně propíraní upíři (resp. i jako prvoúrovňová jednotka jsem jich několik zabil, což podle mě nějaký extrémní přesílení popírá)
- Boj – Na bezpečnost určitě vyšší průměr. Neviděl jsem skoro žádný zásahy do hlavy, nabíhání štítem ani neovladatelný mlátiče. Většina lidí poměrně spravedlivě uznávala a skoro nikdo se nehádal. Palec nahoru.
- Zbraně – Omezení zbraní u jednotek bylo na jednu stranu dobrej nápad, na druhou stranu některý věci byli vyloženě nesmyslný – nemoct si přivézt ke štítu 60 cm. tesák, nebo dýku kratší než 40 cm. mi přišlo trošku zbytečný. Chybělo mi kopí, ale to je subjektivní názor. Schvalování bylo důkladné a férové. Po bojišti se nepohybovalo moc tvrdých, nebo škaredých zbraní.
- Schopnosti a kouzla – Byl v tom docela bordel. A stejně je mám na akcích tohohle druhu rád, když nejsou nijak domotaný. Umožňuje to víc taktizovat, něco vymýšlet a člověk se pak hlavně líp cítí 
- Questy – Zdáli se mi tenhle rok trochu monotónní. Pořád něco hledat a do toho spousta dobývání (o něm se tu již pravdivě vyjadřovali jiní).
Děkuji Bonhartovi a dalším orgům za parádní akci, stejně tak i všem hráčům. Trochu jsem se toho bál (hlavně toho zvýšení počtu lidí), ale dopadlo to vysoce nad moje očekávání. Nakonec bych chtěl říct, že celkově jsem si akci moc užil. Je to jediná dlouhodobě funkční kombinace LARPu a bitvy, na které jsem kdy byl. Tak si ji nepokazme, jiná už být nemusí. Hra je o hře, ne o výhře. Hodně štěstí do dalšího ročníku. Doufám, že hodnocení něčemu prospěje.
Thorin, alias Olaf Krvavý,vůdce milice, později jeden z velitelů povstání.

Azhug

Snad jako všichni i já sem dám svůj názor (prosím nechť mi to orgové odpustí :-) ). Bitva mi líbila o tím žádná, ale slítostí musím přiznat že od minulého ročníku mi připadala poněkud slabší.
Začnu tím záporným:
- Herní území: málem moje smrt (dám už popsali jiní)
- dobývání hezky posal Šibřík, byť bych dobívání za účelem získávání peněz nechal přerušení oživování bych zrušil nebo zredukoval na 10-15min…hezky nám ta půlhodina roze* pár questu
- schopnosti: moc a hodně nevivážené, jako příklad udávám Gobliny měly dva životy a už v půce soboty dostávaly IKčka od lučišníků…to prostě zkazí hru ikdyž jste tolerantní
- úkoly mi připadaly jako zeptej se CPčka dones CPčko zabij CPčko atd… + to že CPčka byly všechny na území koalice a to se někdy fakt nedalo.
- Intolerance některých hráčku (myslím že dotyční ví přesně které myslím) nechat a bavit se arénkami jiných na bitevním poli příklad lučišníci si dávaly souboj všichni tam stálxy a i když měly nekropoli v hrsti bavili se tam jedním statešným goblinem jak se bil/střílkel s víkvětem lučisnictva gryfí říše byl to krásný souboj a pak ho zkazila jedna osoba nebudu jmenvat….notak lidi jezdíme proto abysme si zahrály, smály se, vypadly ze všedního stereotypu a užívaly si a né jen šli slepě po vítezství a ostatním třeba těmto dvou ku* hru
-NERFky tyhlety hračky jsou moc hezké ale sem podle mě vůbec nepatří navíc nejdou cítit a pak je z toho zlá krev
- Hodně jednotek mělo hafo redukcí a imunit
- Prosím lidi já vím že si chcete večer užít a nedivím se vám, ale prosím zredukujte své vyzpěvování na tavernu nebo kolem ohňů opravdu UFOPORNOOO nepotřebuji takhle ve tři ráno slišet u svého stanu…prosím trochu slitování s námi uspinkaným, utahaným kteří chodí spát tak v jednu či dřív
a teď přejdeme k plusům a díkům
+ hodně rozdílných jednotek (RP a kostýmově) a Loktarovky které to podel mě docela oživily
+ omezení zbraní jednotek a absence kopí
+ městská ekonomika
+ plošná kouzla něco nového byť trochu chaoické
+ ochota orgů
+ schvalovačka zbraní byť jsem dostal pár zbraněmi kterými to docela dost bolelo i přes kožené části zbroje
+ moc děkuji všem hráčům kteří si přišli zahrát, bavit se zabojovat atd…
+ též děkuji Úmluvě za skvělé spojence, spolubojovníky a Koalici za důstojné a hrdé nepřátele
+ další mé velké díky patří čajovně za: krásnou obsluhu, spoustu nápojů, tousty a to že mě vlastně držela v chodu celí výkend jinak bych zhebl tak už v sobotu večer
+ arénky byť v neděly přesto jsem si je velmi užil
Tak tohle je snad odemě vše prosím nevěštemě stejně se reinkaruji

Májkl

Zdravím,
původně jsem sem chtěl napsat několik výtek, ale ostatní je už shrnuli (questy, hodně chození, poněkud málo boje, změť skillů…). Chci poděkovat všem orgům a hráčům, kteří měli chuť hrát a zabavit.
Posledními slovy bych jen chtěl říct, že během hry, jsem NEBYL opilý, že to byla součást RP, jak může snad celá gryfí říše potvrdit…
S pozdravem Májkl.

Šibřík

Prima akce, fajn lidi, pěkné kostýmy a památeční placky, super koupání. Líbilo se mi to. Přesto mám pár připomínek ohledně toho, co by šlo zlepšit:
a) dobývání - dobývání měst bych nejradši úplně zrušil, podle mě je nudné a hlavně vytváří nebezpečné situace a zbytečné hádky, viz prorážení řad a podobné zhovadilosti. Nejvíc zásahů do hlavy a jiných nepříjemných úderů jsem dostal právě při dobývání.
b) plenění měst - svádí k dobývání. Přerušení oživování po dobytí města je strašně pitomé pravidlo. Otravné, zbytečné. Narušuje questy, vede k různým pochybným nápadům ohledně opakovaného vyplenění za účelem totální izolace postižené strany. Nepřijel jsem na bitvu, abych pak neustále dřepěl v bázi a čekal na oživení. Pokud by organizátoři v budoucnu nechtěli dobývání omezit, přimlouvám se za vymezení místa na odložení věcí uvnitř pevnosti, ať se po nich nešlape. Látkové hradby jsou pěkné.
c) poloha měst - Elfí základna byla dost daleko od centra dění a přál bych vám běhat zas a zas do toho kopce! Sjednocení základen nekropole a divokých kmenů mi přišlo dost nefér.
d) náročný terén - herní území bylo zajímavě členité, ale dost náročné pro boj i běhací úkoly. Rokle vypadala epicky, ale pořád jsem trnul, že tam někdo spadne. Na začátku navíc panovalo dost zmatků, jestli je herně průchozí.
e) schopnosti - K téhle akci neodmyslitelně patří, ale trochu bych je redukoval. Celkově bych snížil počet životů a zrušil zásahy ubírající víc než za dva. Naopak bych ocenil víc schopností podporujích roleplay. Celkově mi schopnosti přišly trochu nevyrovnané, jako příklad poslouží už tři roky přehnaně silní upíři.
f) omezení zbraní - trochu bych ho uvolnil tam, kde přímo nedefinuje charakter jednotky, třeba u nižších jednotek. Fajn bylo, že org schvalující zbraně byl opravdu důkladný.
g) prospělo by zřetelné označení CP a herních předmětů - zdálo se mi, že je v tom trochu zmatek
h) termín konání - konec zkouškového, pro studenty snad nejhorší možnost, navíc se kryje se dvěma velkými a oblíbenými akcemi, spousta lidí, co by se ráda zúčastnila, proto nemůže. Sám jsem do poslední chvíle nevěděl, jestli vůbec pojedu, a musel odjet dřív.
ch) večerní program - škoda, že nebyl naplánovaný na sobotu místo na neděli. Spousta lidí o něj tak přišla.
i) velké a malé strany - víc by se mi líbilo, kdyby všechny strany byly stejně velké a měly tak rovné šance
Tak to je všechno, jen bych se ještě chtěl omluvit slečně, kterou jsem bolestivě zasáhl při sobotní závěrečce. Celkově to bylo moc fajn, doufám, že se sejdeme i příští rok. A kdo vlastně vyhrál?

Regi

Ahoj, pokusím se taky v pár bodech shrnout, co se mi na bitvě líibilo/nelíbilo. Doufám, že to orgům trochu pomůže.
+ ochota hráčů hrát si, roleplayit a vytvářet zajímavé a zábavné situace nejen v boji. Určitě lepší než na jiných bitvách. Díky Maahirovi, žroutům zombíkům, bestiáři, našim inkvizitorům, kněžím, entovi
+ vstřícnost organizátorů (např. náš věžový, který poznal, že se nudíme a snažil se s tím něco dělat)
+ suprové tábořiště! potok po bitvě naprosto parádní
+ myslel jsem, že hra v neděli je trochu přežitek a bál jsem se, jak to dopadne, ale nakonec byla lepší než sobotní. Celkem obdivuju hráče, kteří se v neděli ráno s vervou znovu namalovali, navlíkli do těžkých kostýmů a se zapálením se znovu hnali do kopce!
+ ať žijí hráči, kteří na bitvu nejeli vyhrát, ale zahrát si a zabojovat, díky!
- území, podle mě největší chyba akce. Kopce, údolí a rozlehlost, daleké přesuny… možná to někdo vnímá jinak, ale já se zbrojí jsme byl v sobotu poslední tři hodiny nepoužitelný a v neděli jsem musel zbroj zahodit, jinak bych to nedal (možná jsem máčka :-)). Navíc ty boje v údolích byly někdy nebezpečné. Posunul bych to na větší rovinu a trochu zmenšil.
- questy. Přišly mi většinou na jedno brdo - najdi bestiář a promluv si s ním/dovleč ho do města. Kdyby byly víc zaměřené národ proti národu, víc bychom si zabojovali, zahráli, a příběh by do toho šel vnést taky. Takto mi skoro všechno unikalo a většinou jsme ani nevěděl, co vlastně máme dělat
- prostoje. V sobotu jsme více chodili a čekali na kdovíco, než bojovali. Případně jsme došli na druhou stranu území, abychom se dozvěděli, že máme jít zase zpátky…
- zrada našich milicionářů. Myslím, že na bitvu se to fakt nehodilo
- překombinované skilly (nikoho nepotěší, když dostane na začátku bitvy za 3 a může se jít zahrabat. Já jsem to na vlastní kůži nezačil, ale často jsem viděl, jak naši lučištníci někoho sešili na jednu ránu, a ten člověk nadšený nebyl)
- někteří do toho pěkně mlátili a nabíhání do řad… no
- zázemí - vody ve věžích by se užilo určitě víc, a nějaké odpaďáky atd by se taky hodily - ale to je jen detail
I přes zápory to byl ale zábavný víkend, takže děkuju protivníkům a spojencům, také naší gryfí říši (hrálo se s vámi suprově, rytířská řada, šílení inkvizitoři vyvolávající herní hádky, smírčí a občas perverzní kněží, naši dva uběhaní milicionáři, akční lučišníci a velení)….
A organizátoři, velké díky za tu spoustu práce, co jste pro nás udělali a ochotu řešit problémy!
Jo málem bych zapomněl! Taverna byla boží . Člověk se najedl/napil za rozumnou cenu, obsluha byla příjemná a ochotná a obdivuju, že jste se do toho pustili s takovouto polní výbavou (viz solární panel a autobarerka )¨

Lotya

Zúčastnila jsem se letošník Heroes a taktéž se k tomu vyjádřím,jako ke každé akci. Předem upozorňuji, že je to můj názor a i když s ním nebudete souhlasit, tak ho prosím akceptujte.
Jaká byla cesta a podobné útrapy k larpu nepatří, ale už tak nahlodali můj optimismus, takže je možné že se právě i to podepsalo na celkovém dojmu a chápu, že za to organizátoři nemohli.
Začnu asi plusy –
+ Lokace tábora – Sázava super osvěžení
+ Schvalování zbraní – Bylo přísnější a důkladné
+ Super lidi a kolektiv
+ Hezké kostýmy
+ Velké plus Bonhymu za OCHOTU pomoct .!!
+ Pitná voda a nářadí+páska na pučení
+ Čajovna s jídlem
A teď mínusy-
- Nacističtí řvouni a další otrapové co se jezdí na bitvy vylejt jak sklenička a pak o sobě neví a ráno se válej na mechu. viz slamáček.
- A tedy co mě velmi odradilo od dalšího ročníku této akce je příšerný terén na bitvu. Přijela jsme si zabojovat a né oddělat kyčle, kotníky, kolena tím abych lezla do odporného kopce při každém „prdu“
Pokud se to místo na to nehodí, tak to posunout jinam, nebo dát to vejš a blíž k sobě. Ne aby se lezlo do Krčálu a ještě přes ty roklinky k temné straně . Opravdu ohromné mínus a dost zásadní.
- Nesmyslné vrážení štítem a vbíhání do řad. Kde to sme? Jednotlivci co to dělali zřejmě ví, ale uvědomte si, že když vás při tomhle někdo zrube, tak není dement on, ale dement si právě TY, který to děláš .
Jinak děkuji vše super lidem, protože byli ochotní tlumit rány, popovídat si a prostě přivedli na larp atmosféru, kvůli které tenhle druh zábavy dělám. I Bonhymu, protože si s tím dal bezpochyby hodně práce, ale..


Diskuze

Add a New Comment
or Sign in as Wikidot user
(will not be published)
- +
Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License