Game Over II
game.png
logo%20kopie.png

Kdy: 22. 9. od 17:00
Kde: Pardubice, budova autobusového nádraží
Pořádá: Irena "Iris" Vovsová a Veronika "Golfi" Bartošová
Počet účastníků: 8
Vstupné: 50 Kč
Účast: Na ohlášení (neotálejte a rezervujte si na e-mailu místo!)
Kontakt: zc.drapral|namwen#zc.drapral|namwen
Sdílet: Facebook


O hře

Game over je vážná hra klasického formátu, kde ke konci 21. století uprostřed globalizovaného, plně technizovaného světa budete moci svou závislost na počítačích vložit do rukou terapeuta. Ten vám pomůže opustit virtuální svět, kam jste se pravděpodobně uchýlili, aby za vaším životem stála alespoň nějaká hodnota. Je jen na vás, zda se každý z osmi účastníků terapie vymaní ze své závislosti, nebo jí definitivně propadne. Přijďte si zahrát hru plnou napětí a nečekaných zvratů.

Larpová prvotina inspirovaná bídným životem začínajících autorek.


Dojmologie

Roslav

Zúčastnil jsem se tohoto komorního larpu již podruhé: Myslím si o něm, že má obrovský potenciál emočního prožitku. Poprvé jsem si v něm zahrál na letošním Gameconu, moc jsem se na něj těšil - a bylo to pro mě zklamání.
Zklamání způsobené některými spoluhráči (starými larpovými harcovníky, kteří z nějakého důvodu hra nebavila již před začátkem a tím méně v průběhu - proč jí tedy šli hrát, a trochu i některými málo aktivními začátečníky).

Je složité napsat recenzi na komorní larp, aniž bych spoiloval (komerční larpy se často hrají opakovaně a není fér případné budoucí hráče připravit o zážitek), ale zkusím to.

Game Over je pro hráče poměrně náročná hra, téměř všechny postavy jsou hlavní a jejich aktivní až agresivní přístup je pro zdárný rozvoj příběhu i konfliktů nezbytný. Tím náročná nemyslím, že by hráč musel "umět hrát", ale musí hrát aktivně, vnášet do hry svá tajemství a otevírat nevyřešené konflikty z "minulosti". Od autorek jsou podmínky pro to dobře nastaveny. Většina postav jsou silně či méně narušené osobnosti s některými zřejmými, ale i netušenými, především negativními vazbami z minulosti. Takže prostor pro konflikty a zároveň pro odhalování toho, co se vlastně v minulosti opravdu stalo, je velký. Ale jak jsem již uvedl, předností i slabinou tohoto komorního larpu je to, že nemá vedlejší postavy. A klíčová postava (terapeut) musí být opravdu silná.

A mám jednu technickou poznámku k autorkám. To, že v průběhu děje přijde pošťák a přinese dopisy pro dvě postavy, není šťastné řešení. Možná by bylo vhodnější, kdyby tyto dokumenty byly někým (terapeut či jeho sourozenec) nalezeny, že byly někde zašantročené. Zároveň to dává i smysluplnou možnost, aby si je nálezce před předáním těm, kterým jsou určené, mohl přečíst.

K vlastnímu provedení hry v Pardubicích 22.9.2011.
Začátku hry předcházely organizační zmatky (nepřístupnost a pak nepřipravenost herní lokality - sklepních prostor autobusového nádraží), což způsobilo opožděný začátek a oprávěné výtky autorky. Ale nakonec ke hře došlo.
Hry se zúčastnilo mimo jiné několik úplných larpových začátečníků, ale ti se ukázali být dobrými nadšenci. V minulé adaptaci jsem si zahrál zkušeného IT managera, tak nyní jsem si vybral roli IT začátečníka. Pro posunutí hry vpřed jsem nakonec musel použít i něco málo ze znalostí toho zkušeného IT managera, což bylo asi nefér, ale zdálo se mi to nutné (hru to asi nijak nenarušilo, ostatní hráči nevěděli, kdo má co vědět a já cítil, že pro vývoj potřebné informace by se jinak navenek nedostaly).
Apeluji proto na všechny budoucí hráče všech larpů. Máte-li nějaké informace, které ostatní nemají, vneste je do hry. Ne pouze tím, že vy se podle nich řídíte, ale také je ve vhodný okamžik někoumu (nebo veřejně všem) sdělte! Autor dává postavám informace proto, aby se ve hře objevily! Hra dospěla postupně do jednoho ze standardních konců (na možný nestandartní si budeme muset ještě počkat :-) ).
Po hře proběl velmi dobrý feedback, ve kterém si jednak hráči navzájem objasnili motivy a cíle svých postav, druhak se vyjádřily k tomu, jak se jim hra líbila (silné a slabé stránky, herní zážitky). Myslím, že panovala všeobecná spokojenost - hlavně začátečníci byli larpem (jako druhem zábavy) nadšeni.
Za zážitek díky autorkám i hráčům. :-)

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License