Dojmologie

Outro:

Policejní tým, který měl za úkol vyšetřovat případ Kira, byl zlikvidován. Watari, pobočník L, zemřel několik málo minut poté v železničním neštěstí. L sám se ukázal být na Watarim závislý více, než by se zdálo, speciální policejní tým sestavený ze stoupenců Kiry ho zajal o dva dny později na Ruzyňském letišti, když se pokoušel opustit zemi. Na základě informací, které byly nalezeny v bytě Yoshidy Miazakiho, známého pod pseudonymem Watari, byla vysledována L-ova totožnost a L byl ještě týž den předveden před televizní kamery, kde bylo v přímém přenosu zveřejněno jeho jméno. Během minuty zemřel na srdeční zástavu, za obrovského aplausu přihlížejících novinářů. Policejní složky celého světa se pod pohrůžkou smrti zavázaly ke spolupráci s Kirou. Nastává nový věk, věk bez kriminality, ve kterém mají právo žít jen ti, kteří si to skutečně zasluhují. Nastává equilibrium, rovnováha, která už nikdy v historii světa nemá být porušena. Ne, dokud bude Kira na světě, ne, dokud bude stále schopný vykonávat své soudy. Kira je bůh.

Jen den po smrti vyšetřovacího týmu podal oficiální demisi generálmajor Daniel Blackrook, který se současně hluboce omluvil za své činy a s několika svými spolupracovníky opustil řady policie. Týden nato otevřela neznámá skupina mužů jistou bankovní schránku…


Reportér TV Nova svědkem útoku Kiry
Článek na portálu www.larpy.cz


Khelben

tak já teda taky neco napíšu:
napřed pozitiva: byl to zajímavý odpolední larp. zajímavá zápletka, docela pekné ztvárnění a aspon podle mě to vesmes dobře odsýpalo. Ptal jsem se sám sebe jak se vám povede převést anime detektivku na larp a povedlo se vám to, takže gratuluju orgům, pokračujte dál.

a ted trochu kritiky:
1) trochu se mi zdá, že Kira by v drsné výhodě, protože nešel usvědčit skutečnými důkazy, to že nejdrsnější důkaz je jedna výpověď a náznaky je podle mě málo.
2) trochu skřípala technika, tam by to šlo jistě delat lépe.
3) informace na lokacích byli vesmes na nic. větišna infa tam byla takové že je všichni nejspíš znali dřív než se k lokaci dostali.
4) trochu zbytečné nasazení šifer.(ne že by nebyla zajímavá)
5) naposled trochu rýpnu do policie, mohli jste se pojistit a zajistit identitu Kiry mimo policajty pro případ že se vám to nepovede otevřeně vypustit.

Cíňa

Chvála: Akce měla atmosféru, jakou jsem už dlouho nezažil. Dokonce i Raven atmosféře přispěl hned ze začátku, tomu říkám skvělá práce se zdroji. Ani organizátor Newmanova kalibru na takový fígl napřišel.
Peníze musí proudit: A to se dařilo nejlépe snad ze všech larpů co jsem zažil. Peníze měli opravdu honotu, a informace za ně pořízené hýbaly hrou.
Vyvážení: Geniální, nejspíš šťastná náhoda. Ke konci jsem nehrál, tím pádem mám unikátní pohled, zdálo se, že jde o minuty a hra se bude odvíjet jinak, jinam.
Zajištění salónku: Je vidět, že jste věděli co chcete, salónek fungoval výborně, rozhodně vám to přidalo body v porovnání se sérií akcí na Paletě, nebo i Matrixem.
Kritika: Hráči jsou lemry. No co naplat. Na druhou stranu tam nebyla jen typická Pardubická galérka, a to je velké, velké plus.
Chození venku: Pokud něco takového po hráčích chcete, musejí tam létat pečení holoby přímo do huby. A připravit události, na které nalákáte celý team, ne jen jednoho plížiče. Možná bych doporučil systém předem domluvených schůzek s extrémní důležitostí. Tak jednou za hodinu pro každý team by to stačilo.

Suma sumarum: Před larpem jsem psal pár lidičkám, přesvědčen, že akce dopadne přinejmenším mírně nadprůměrně. Dopadla mnohem lépe, kdo nepřijel, jeho chyba. Pokud bude Eridor něco v budoucnosti pořádat, je to jméno, na které stojí za to dávat pozor.

Keret

Co se mi líbilo, že už jsem dlouho nezažil takový rozpor. Jako hráč v těle mé postavy jsem skákal dva metry do vzduchu, protože jsem po několika informacích a chování Vendi měl jednu z největších podezřelých (krom Cíňi). Ale jakožto postava do Vendulky Rýznerové bláznivě zamilovaná, vůbec mi takový krajní nesmysl nestál za úvahu. Naopak, pomalu jsem začínal věřit ve vinu Erika (Vendulka ho neustále podezřívala, až jsem se naladil na stejnou vlnu - odporujte také někomu tak půvabnému). V průběhu hry jsem chvíli podezíral i kolegu Tobiáše, ale to se záhy ukázalo velmi nepravděpodobné. Z pohledu postavy byl ještě dalším pochybným individuem Maoren jakožto pomocník ze zámoří a hacker.

Ujunka

Tak se taky přidám.
Ze začátku se mi to zdálo celkem rozpačité - taková běhačka po stěžejních místech, shánění neurčitých informací a chaos. Když se pak začly objevovat indicie, hra dostala spád. Vygradovalo to úplně skvěle (odhalili jsme kdo je Kira, ale -víceméně i vinou Erika- jsme se neodhodlali to sesumírovat a zveřejnit).
Systém a organizace byli vymyšlené fakt dobře. Herní území bylo dost rozsáhlé a já osobně jsem v terénu neměla snad ani jednu konfrontaci.
A na závěr: Poznala jsem nový super lidi. Což úroveň ještě o kousek zvedá
Takže 98% spokojenost a poklona orgům

Sotkis

Píšu tohle v práci, bude to zbírka postřehů, věčně budu přerušovaný zákazníky, takže to asi nebude nijak jednotný text.
Nikdy jsem nebyl na takto krátkém LARPu a DeathNote mě utvrdil, že na tak malém časovém prostoru se nic tvořit nedá… ne bez hromady přípravy dlouho před hrou.
1) Podle mě byla hlavní chyba v laxnosti (a nezkušenosti organizátorů) orgů i hráčů před hrou. Organizátoři měli trvat na maximálně propracovaných postavách a ne mávnout rukou, že jestli chceme osobní zápletku, máme si "něco vymyslet". To ve mě nevzbudilo pocit, že by "vymyšelní si něčeho" mohlo stát za to.
A stejně tak jsme měli být dopředu nuceni opravdu si připravit veškerou techniku v rámci tv štábů před akcí. V infu muselo být jak pro blbečky do písmene napsané: "Výstupem pro štáby bude přehrání reportáží na notebooku se systémem Ubuntu XX, na kterém je naistalované TO, TO a TO. Do tohoto počítače se to přetáhne přes čtečku paměť. karet nebo přes flashdisk. Cokoliv na zpracování videa musí mít štáby vlastní." To by donutilo lidi v rámci štábu být domluvení dopředu. (Mou první velkou chybou bylo špatné pochopení komunikace mezi mnou a orgy o tom, že i když mě přesunují na pozici stoupence Kiry zůstávám členem Primy. Já předpokládal, že budu civilista s pozitivním názorem na Kiru…Proto jsem ani nevěděl, že z Brna do Pardubic jedu s půlkou svého štábu Ale tuhle chybu beru na sebe)
2) Druhá chyba byla ve špatném využití týmů. Myšlenkou "novinářských týmů jsem nadšený ale je blbost svět složený z 3/4 novinářů 1/5 policistů a 3 místních obyvatel (a to ještě pro události důležitých). Téměř všechny LARPy trpý nepřítomností "bezvýznamné většiny" ale tato na tom jednoznačně pohořela… K čemu byly reportáže, když na ně svět nereagoval? Tím, že jsme neměli pro koho točit reportáž (nemohli jsme odvysílat nic, co by nevěděli naprosto všichni v tenisovém klubu ). Všichni ve štábu Primy (a myslím, že všichni novináři) narazili na rozpor hraní role vs. soutěž o luštění indicií. Třeba u mě většina lidí řekla, že jsem využil smrti kolegy k tomu aby v podstatě zastavil naše pátrání kvůli ochraně Kiry ale já v tom momentu hrál roly producenta zpráv, který se snaží vytvořit kauzu a reportáž a na hodinu mi Kira o které vysílají všichni nepřipadal jako solokapr… Nehledě na to, že štáby točící do večerních zpráv nejedou na kvalitu ale kvantitu reportáží. Tzn. vyšetřování vrahů má dělat policie ne novináři Proto bych raděj stejným způsobem hrál novináře na velkém LARPu se spoustou postav, které by na mou práci mohli reagovat…
3) poslední, co mi vadilo byl špatný popis světa pro neznalé předlohy (nabylo přikázáno to anime vidět) a ukotvení hry. Vím, že koprimace času (postavení hradu trvá 2 hodiny) se používá na všech hrách ale tady mi prostě neseděl děj, kdy byl vrah odhalen 6,5 hodiny po té tiskové konferenci… Smrt Paroubka, Ratha a Kočky byl vrchol, protože bych fakt potřeboval jásající dav v ulicích nejpozděj 10 minut po oznámení… Nehledě na prohlášení policisty, že Paroubek JE náš premiér. Ta hra se odehrávala ve městě Pardubice? 29. 11. 2009? Několikrát jsem ve hře narazil na silné rozpory v deilech (byla mi oznámena nedávná událost, navíc když mi tu informaci prodala místní obchodnice dalo se očekávat, že je to událost z Pardubic (zatímco odhaduji, že policista tento čin řešil dost možná podle svého názoru jinde) která byla pro přímého účastníka něčím z dávné minulosti).

N adruhou stranu jsem jel bez velkých očekávání ze zvědavosti jestli vůbec něco tak komorního může fungovat. A v tom tvůrci má očekávání překonali. Opravdu to byl LARP. Herní území bylo velké "tak akorát". Organizátoři, CP i hráči Se snažili a někteří byli skvělí. Kira nemusela být tak profláknutá (a skvělá ) hráčka, celou dobu jsem se v duchu modlil ať to není ona, ať je to nekdo nevýrazný a nenápadný, do koho by se to neřeklo…
A hlavně myslím, že 50% toho špatného pocitu ze hry jsou chyby na mé straně, v mém RP (na 50 hry jsem zapoměl, že jsem stoupenec Kiry, hrát na 3 strany je na mě asi moc…) a v mé nepřipravenosti.
Proto všem velký díky a pokud se orgové pustili do podobné akce znovu a využili letošní zkušenosti rád bych přijel znovu.
Já si pro sebe určil, že hned v prvních minutách vše risknu na jediný zfalšovaný průkaz BIS a pověření ke spolupráci s policií. Inu, policisté nebyli debilové - má to věčná škoda) A ikdyž mi bylo jasné, že policie se mnou vůbec nespolupracuje, už jsem veškeré naděje vzdával, protože jsem celou dobu nechápal, proč nejsem zatčený za velice vážný trestný čin a tak jsem jen doufal, že si vteřiny svobody vykupuji předáváním některých informací.


Organizátor Eridor

Co se mě týče, za většinu věcí jsem mohl já, takže kritiku valte taky na mě…tak jako tak, byl to první larp, který jsem měl na svědomí a výsledek ve finále předčil má očekávání. Jako každý správný larp samozřejmě proběhl úplně jinak, než bylo v plánu, alespoň co se týká sledu událostí. Po půl hodině larpu jsem si definitivně uvědomil, že plánovaný systém dostávání informací do hry nefunguje až tak, jak jsem doufal - mám tím na mysli především informační lokace, které byly sice vymyšlené fajn, ale oběhnout je pak trvalo půl hodiny, takže jsem je odsunul na vedlejší kolej a o to víc informací dostávala CP a hráči osobně. Co nebylo přímo na akci tolik vidět bylo, že od jisté doby spolu Kira s ostatními trochu soupeřili o čas, v jednu chvíli jsem si myslel, že budu mít do půl hodiny na stole Kirovu hlavu, nakonec se to celé nějak zamotalo v dezinformacích, jmenovitě na to, jestli ten který člověk hodně cestuje se mě ptalo asi pět lidí

Když už tady mám první kritiku, zkusím na ni hned reagovat (reakce na Khelbena):
1) Na Kiru se dalo velice dobře dostat přes detektiva, původně jsem čekal, že se toho nějaká televize chytne a odvysílá o tom reportáž, na kterou by policie musela samozřejmě reagovat a podezřelou osobu(čili Vendettu) vyslechnout. Policie na to měla dovednost Výslech, kterou bohužel nevyužila, na druhou stranu, Kira nevyužil dovednost, která ho chránila před psychologickým výcvikem policistů, takže by ve finále prostá otázka "Jsi Kira?" mohla rozseknout celý larp. Celkově bylo ve hře dost náznaků směřujících k identitě Kiry, většinou jste si je vykládali dobře, ale Newman jako správný sourozenec Kiry to místy pěkně zamotal Na konci chyběla asi minuta a Kira by byl zatčen.
2) Naprostá pravda, tohle mě bohužel zklamalo a omlouvám se za to…na druhou stranu, horizontální reportáž ČT1 byla geniální
3) viz.výše
4) Ani ne, ty šifry tam byly schválně, těmi jsem částečně simuloval luštění stop
5) To policie udělala. V bankovní schránce pod heslem byly ukryté informace o dosavadním pátrání včetně toho, že je Vendetta podezřelá. Co byla podle mě větší chyba policie bylo, že začali luštit info ve složce, kterou měli od začátku dost pozdě. Bylo to hodně zašifrované, ale dala se tím výrazně posunout rovnováha ve hře.

(Reakce na Sotkise)
tady byl problém v tom, že ten larp byl prostě komorní akce na jedno odpoledne. Se Světem zlodějů se to prostě nemůže rovnat, ani jsme se o to nesnažili. Důvod, proč byly tak málo zapojené osobní věci do hry byl jednoduše ten, že pro hru nebyly až tak potřeba. Snad s výjimkou Kiry si hráči vystačili s tím, kdo jsou, co dělají a jaký je jejich cíl(ano, velký rozdíl oproti SZ ). Jásající davy bych taky klidně bral, ale tady bylo včetně orgů a CP 27 lidí, na SZ jich bylo přes sto, tohle je prostě jiná kategorie. Za techniku se omlouvám, nějak jsem marně doufal, že to bude fungovat, jak má. Bohužel. Bezvýznamná většina tady opět vyhořela na tom, že tu většinu tvořili tři lidi, to prostě nejde udělat, i když bych rád. S reakcemi na reportáže je to podobně, veřejnosti je prostě málo, museli jsme se spokojit s tím, jak si vystačí hráči, hlavní motivací pro točení reportáží tady byly hlavně peníze, tzn. prostředek k získání informací. Novináři pravda nejsou policie, ale po Kirovi měli pátrat taky, byť z jiných důvodů, ty informace ve hře byly, že jste Vendettu odhalili(ačkoli trochu pozdě), je toho důkazem. Taky mi to trochu vadilo, ale nečekal jsem, že mi na prvotinu přijedou davy lidí (taky že ne) a z toho jsem musel vycházet. Jinak díky za kritiku, hodně mi to pomáhá.


Galerie

{"module":"wiki\/image\/FlickrGalleryModule","params":{"photosetId":"72157628317870937"}}

Kompletní fotogalerie

Eridor: http://eridor.rajce.idnes.cz/LARP_Death_note_Pce_2009/
Darien: http://darien.rajce.idnes.cz/Death_Note/
Sewerance: http://sew.rajce.idnes.cz/CT_-_materialy/#album
Mrakoplaš: http://martinvecera.rajce.idnes.cz/death_note/#album
Keret: http://keret.rajce.idnes.cz/Death_Note/#album

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License