Chvalkovický puťák
drd.png

Kdy: 2. - 8. 8. 2010
Kde: Okolí Jaroměře
Pořádá: DrD Jaroměř
Počet hráčů: 12
Účast: na pozvánku
Vlastní stránky: http://www.drd-jaromer.estranky.cz/stranka/letni-tabor
Kontakt: zc.manzes|lohkaj#zc.manzes|lohkaj


Galerie

{"module":"wiki\/image\/FlickrGalleryModule","params":{"photosetId":"72157628109913771"}}

Kompletní fotogalerie

http://www.drd-jaromer.estranky.cz/fotoalbum/akce-drd---fantasy/tabor-2010/


Dojmologie

Kniha Adamova

Rok 437
Šéf Syndik
12 let v Berylu

Nepokoje se stupňují. Vesničanům už pomáhají i vojáci a jsou stále drzejší. A nám síly ubývají. Už mají Syndikovy vlády dost. Dnešek začínal jako obvykle. Ranní služba, obhlídky, a další povinnosti. Nakonec bylo ale vše jinak. Z ničeho nic se objevil Jilmáč a dostali jsme úkol potlačit útok vesničanů. Sebrali jsme se a vyrazili. Bohužel, někteří vojáci si ani neumí udržet své zbraně, jako třeba Ateras, který neustále ztrácel šípy, občas někomu upadla dýka, nebo pro změnu i šipky do kuše.

Postřehy z osobního deníčku od Spizeho:

Někdy v půlce puťáku jsem si zapsal do herního "Deníčku" názory na některé členy družiny. Posílám je a připojuji k nim i aktuální názor:


Postřehy z osobního deníku od Adama

Hodnocení puťáku + zápisky mé postavy (Adam)

Tak ohledně hry jako takové:


Dojmologie hráčů

Larki

Tak tábor samozřejmě zase super. Jakub s Danem odvedli opět skvělou práci a to samé hráči. Změnil se styl na trochu víc HC což není špatně. Je to prostě trochu jiný. Méně brutálních bojů a epiky ale více plánování, přemýšlení a RP. Pocit po dlouho plánovaném a podle plánů vybojovaném boji je super. Díky Dane. Díky Kubo.

Víťa

Týden se opravdu vyvedl suprově. Když jsem poprvé přijížděl do Chvalek, věděl jsem že to bude super. Ale puťák se vyvinul snad o 100x líp nad moje očekávání. Krásný příběh s dobrými zápletkami. Všem dík a konkrétně Kubovi a Danovi, protože bez nich bychom se možná váleli ještě u televize:-).

Bludička

No Lidi bylo to super…. je super, že jedem jako parta a že si i zdělujem svoje tajemství a nebojíme se si informace předávat a pomáhat si, ikdyž v určitých situacích nejsme za jedno =o(. Hlavní příběhovou linii asi nikdy nezměníme, pokud nebudem jako celek za jedno, ale to se ukáže eště časem, co bude =o). Děkuju vám všem za hru i za skvělé večery, kdy jsme se neskutečně nasmáli, těším se na pokračování a samozřejmě i na jiné akce s dračákem.
Vám kluci organizátorský děkuji též, příběh i druh hry je velmi zajímavý a těším se na další vývoj hry.
No když bych měla něco vytknout, tak bohužel uvedení do děje. Měli jsme informační schůzku, která nám toho ale zase moc neupřesnila. Mohla nás víc hodit do děje, to jaká žoldnéřská skupina jsme. Vím, že se řekne žoldnéř dělá prostě za žold, kdo mu dá víc, ten ho má, ale to by jsme potom hráli jen tupá zvířata, která se vůbec nemusí starat o děj příběhu. Podle mě nám mělo být upřesněno, co přesně za žoldnerskou skupinu jsme a mohlo být aspoň nějak nastíněno, za jakým účelem vůbec Černá legie vznikla. Postavám, které tam jsou už spousty let, měla být dána šance zisku informací, hned do začátku, o tom jak to bylo, než se Černá legie dostala sem k Syndikoj. Upřesnit poměry v Černé legii, např: jako že když máme problém s vykonáním rozkazu, že to můžem říct Kapitánovi (osobně jsem si myslela, že si prostě stěžovat někde ví(ý)š nemůžu, protože by mi něco udělali, považovali za zrádce, atd.)
Podle mě jsme byli hozeni do děje, o kterém nemáme páru a v momentu vhození se eště vše zkomplikovalo výraznou změnou děje. Jak se říká, člověk se nestihl rozkoukat.
Co se týče Bludičky, tak vím, že jsem udělala spousty chyb v Růžích, tím, že jsem používala svoje pravé jméno a tím jsem to zavařila i celé družině, za to se celé družině omlouvám. Mohla jsem si své informace zjišťovat tak trochu tajněji.
Danoj s Jakubem děkuji za to, že jsem neskončila jako mrtvola při mučení, načež jsem s tím už počítala a v duchu si říkala za co pojedu od začátku….
Pro Spizeho:
Obdivuji tě, za to, že se nebojíš napsat o ostatních, jak je vidíš a jak to cítíš.
Sdílím s tebou názor na našeho nového velitele Adama, jen jsem asi nechtěla zasahovat a říkat mu to nebo nevím proč, ale Adame kronikář a první důstojník ti seděl lépe, zbytečně si vynucuješ autoritu velkou přísností (takovej zelenej mozek). Promiň, ale Pechy byl mnohem lepší velitel, měl takovou přirozenou autoritu.
Rozhodně to Adame nemyslím zle, třeba to tak má být, máš být takový ten opradový naprsto věrný a oddaný voják, ale to sebou bohužel nese i jisté následky.

Co se týče tvého názoru na Blůďu, tak té se taky moc nelíbí, to co dělá, co se děje, ale pořád věří, že se to někde zlomí a půjde něco podniknout, že zemřít může i později, třeba při snaze to něco změnit. Když by se nechala popravit, byť za lepší myšlenku, tak mi to příjde jako zbytečnost, protože živá toho změní víc, ale asi ne hned.

Jiří

Tak jsem si řekl, že bych mohl taky něco napsat. Příběh byl špičkovej o tom nemá cenu debatovat. Vtáhnul mě užasně do dění a byl řekl bych o dost zajímavější než minule ne už tak černobílej. Souboje byly o dost zajímavější než dřív, když se házel jeden za druhým útokem za 2 a kouzla svištěla proudem. Takže většinou přicházela na řaadu taktika a sehranost což bylo rozhodně zajímavý. Navíc díky neustálému toku zajímavých věci nezbyl ani čas na chvilku poezie pro intelektuály:).V partě se mě líbili i naše spory akorát mě celkem mrzelo, že jsme se rozdělili. Jinak si myslím, že tam byla spousta srandy. Jako jediný mínus vidím počasí, který nám tenhle rok moc nevyšlo vstříc, ale na druhou stranu bysme si nezahráli výpravu na ledového obra. Zakončil bych to solovy: "Vy jedni kornouti z Jordánu", která byla nezřídka využívána.

Pechy

Výborná hra. Propracovaný příběh se spoustou možností-už nejedem jenom za blaho lidstva:o-)Výborně zorganizovaný. Novým pravidlům jsem přišel více na chuť-) Jak už bylo řečeno, klade se daleko větší důraz na spolupráci a taktiku při boji. Už se těším na vánoční pokračování. Děkuju všem za hru-přišlo mi, že jsme se herně docela posunuli zase o kousek výše. A ještě děkuji Fritoloj za ty večerní hry na kytaru:)

Vandrik

Tak hned na začátku, všem moc děkuju. Kubo - bezva pravidla, jsou propracovaný a celkem domyšlený, od předchozích velká změna k lepšímu. Dane, moc pěknej příběh, ale mám podezření, že se snažíš striktně držet děje z knížky podle které to děláš (neboj nečetla sem to!!!). Tím bych vám oběma i ráda vytkla jednu chybu, kterou pozoruju už několik puťáků a to jest fakt, že nás občas natlačíte do rozhodnutí, který ani nechceme, nebo si chceme víc zjistit, abychom se vám vešli do vymyšleného děje a ne, že si děj vytváříme sami. Do určité míry to chápu, ale někdy je to přehnaný - viz noční hra… Co se informací před puťákem týče, musim říct, že mě celkem štvalo, že jich bylo tak málo, na druhou stranu, na informační schůzce jsme byli všichni a mohli jsme se ptát… a věk jsme taky řešili až tam, takže zas chápu, že se toho prostě nestihlo říct tolik, kolik by bylo záhodno - tady teda přiznávám i svou chybu, protože jsem si včas nestihla přečíst některý texty.
Všem vám patří dík, letos mě to hrozně bavilo, naše hraní je mnohem lepší, vám se kluci podařilo vytvořit ideální atmosféru pro to, abychom museli přemýšlet a spolupracovat a taky velmi pozitivně vidím situaci s rozdělením družiny, bylo to herně hodně nepříjemný, na druhou stranu to dodalo ději šťávu a je dobrý vědět, že jsme všichni trochu znejistěli…přišlo mi to takový opravdovější, než kdybychom za každou cenu zůstali pohromadě a půlka nadávala…
Grombo…ty drzej spratku! Budu tě chodit strašit!!! Jinak Spize ti velmi děkuji za příjemné hraní :) fakt mě to bavilo….takové malé zpestření. Nebuď zarmoucen mou smrtí - neboť já vím, že navzdory tomu co říkáš mého odchodu lituješ - budu tě nepochybně prudit dál :-D
Pro všechny drobné vysvětlení mého (zlo)činu - vzhledem k charakteru, který jsem své postavě určila a způsobu, jakým jsem rozehrála hru, jsem se rozhodla, dotáhnout to až do konce a dodržet, co jsem řekla…navíc si myslím, že to aspoň herně, zdůraznilo charakter úžasné Černé legie, o jejíž pravé tváři a smyslu jsme se dozvídali až v průběhu hry.
Co říci závěrem… Zatrolený počasí!!! na druhou stranu, je skvělí, že sme si to dokázali užívat i přes nepřízeň bohů a kluci, vy jste si s "programem" poradili vážně skvěle:) je vidět, že už jste zkušení organizátoři. Všem vám moc děkuju a těším se na další…pro mě vlastně nové…shledání s Černou legií:)

Pár slov závěrem pro Fritola: díky díky za tvou mateřskou péči o naše žaludky i zdraví,neboť nebýt tebe, nejspíš bychom po několika "mokrých" akcích ukončili puťák v polovině:) A taky moc dík za "večery s kytarou" bylo to moc hezký…

Dojmologie organizátorů

Díky za chválu i hanu, oboje je potřeba! Něco tu ovšem uvedu na pravou míru. Reakce na tvůj příspěvek je spíš takovým zamyšlením pro všechny hráče.

Zde pár slov, na kterých je postavená má reakce:
„Dane, moc pěknej příběh, ale mám podezření, že se snažíš striktně držet děje z knížky podle které to děláš. Tím bych vám oběma i ráda vytkla jednu chybu, kterou pozoruju už několik puťáků a to jest fakt, že nás občas natlačíte do rozhodnutí, který ani nechceme, nebo si chceme víc zjistit, abychom se vám vešli do vymyšleného děje a ne, že si děj vytváříme sami. Do určité míry to chápu, ale někdy je to přehnaný - viz noční hra…“

Herní nastavení minulého tažení bych nazval něco mezi tažením a světem. Obrovská volnost v rozhodování, zjišťování a přemýšlení. Větší volnost jsem poznal snad jen na CARPE. Tam jsme se vás snažili do něčeho natlačit, akorát když už jste celé dopoledne řešili tu každodenní otázku „Co že budeme vlastně dělat?“. Bohužel tam téměř vždy chybělo: „Jak to uděláme?“, to se řešilo pravidelně na poslední chvíli. Pravda, byli jste hrdinové v epickém příběhu, miláčci mnoha CPček…

Tažení II. Herní nastavení „Dark fantasy“. Jste vojenská jednotka, která někomu slouží za peníze, vojáků jsou stovky. Dovednosti, které vaše postavy ovládají umí tisíce dalších postav v tomto světě. …otázka? Jste nenahraditelní? Má váš život nějakou cenu?… Asi takovou, jako mají životy stovky těch, které jste za svůj život již pomordovali. Chcete jinou možnost…tou je smrt, nebo vyhnanství. Chcete být drzí, tak přijdete při prvním varování o jazyk, nohu, ruku… Je tedy jasné, že se jedná úplně o něco jiného. Tady nebude existovat otázka: „Co budeme dělat?“, ale: „Jak to uděláme?“ Kdo vás platí, má pro vás rozkazy, nenechá vás jen tak válet. Občas si na vás také dohlédne jestli nehází zlaťáky do propasti! Nového nastavení jste se zhostili opravdu dobře, plány celkem vymýšlet šli, v boji jste konečně družinou, ale bez takového nastavení by to šlo ztuha…
A že tu není prostor pro vlastní rozhodnutí? Je ho tu dost a dost. Ale nejste už malé děti a nehrajeme počítačovou tahovku jako Heroes. Není tu ani minuta navíc, promarnit jednu šanci na získání informace, znamená informaci nemít(ne si pro ni zajít druhý den). Nemáte o všem přehled? Tak to má být, ve spleti intrik a válek si nejde být nikdy ničím 100% jist. Chcete se zachovat jinak, než velí rozkazy? Proč ne, ale ponesete následky. Ve městě plném pánových vojáků máte asi tak minutu života. Mimo něj dny…možná týdny. Veškerá rozhodnutí musí být provedena ve správnou dobu, na správném místě a jednohlasně!
Uvedu pár příkladů ze hry:
1, Rozdělení družiny… Stačilo se jednohlasně shodnout, a neskočit Kulhavcovi na jeho past. :o) Když už jste se nedohodli, proč jste nechali jedna strana tu druhou žít?.. kdyby se tak nestalo, určitě by se ve Forsbergu nevědělo nic o zradě vůči černé legii. Proč jste vy zrádci vůbec do Forsbegu chodili?… Upřímně to byl hodně hloupej nápad!!!
2, Noční hra: Do poslední chvíle to vypadalo, že už večer nic nevymyslíte… upřímně sem s noční hrou už nepočítal…proto se taky připravovala až tak potmě. Kdyby jste se dál jen handrkovali, noční hra by nebyla, Vidlák by žil… Když se otevřel portál do světa démonů, tak vám Legát nenakázal tam jít, pouze řekl: „Pokud vás půjde víc, máte větší šanci Vidlákovo jméno zjistit“ A nastavení hry tomu taky odpovídalo… Takže tady Gábi promiň, ale nátlak 00-nic.
3, Pokud se někomu nelíbí pro koho dělá, fajn. Ale každej kdo má krapet rozumu, tak si domyslí, že když bude dělat jako, že v pohodě, má 100x víc šancí řídit automobil pedály a volantem zevnitř. Ne se nechat přejet, když bude pochodovat proti němu ,o). Natož si říct, že to nemá cenu a hodit si mašli.
Závěrem:
Ano nové nastavení hry působí jako svazující, ale ve skutečnosti je více o přemýšlení a rychlém dobře načasovaném rozhodování. Není tu místo pro tolik hrdinství, lítosti a slávy jako dřív. Tady už nejste „společenstvo prstenu“, které zachrání svět. Takže v zimě nástup v plné polní, jasné!!!
Děj hry je samozřejmě postaven na knize, jak Gábi píše, ale Dan sám, když přišel s příběhem, tak nebyl přesně podle knihy. Moje následné připomínky to taky ještě pěkně rozházeli, takže si troufám říci, že ani Dan nemá šanci se striktně držet knížky.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License