Bezkrálí XI: Vstříc chladným zítřkům
bezk.png

Kdy: 4. - 7. 3. 2010
Kde: Penzion Lucký vrch, poblíž Borové u Poličky
Pořádá: Darion a spol.
Počet hráčů: 50 - 60
Vlastní stránky: http://darion.biz/bezkrali.htm
Wiki: http://www.bezkrali.cz/wiki/index.php/Hlavn%C3%AD_strana
Účast: po domluvě
Cena: 330 Kč za hru a 60 Kč až 160 za noc (podle typu noclehu)
Kontakt: zc.manzes|ilarkzeb#zc.manzes|ilarkzeb


Legenda

Prozatím jen stručně: Vězeňská loď do Čukičatky veze prominentní i prosté zločince na jejich doživotní působiště. Jestlipak bude mít klidnou cestu…? Hm. Samozřejmě - šlo o řečnickou otázku.


Nástřel postav:

Můžete být posádka lodi, svobodní cestující (kteří z nějakého důvodu jedou nebo se vrací na Čukičatku), šlechtičtí vězni, prostí vězni, všichni ostatní možní vězni, agenti takřka kohokoli sledující takřka jakékoli zájmy (logicky pasující na lod plující na Čukičatku)… atd.
Zdůrazňuji toto: I když budete hrát postavu, která by za "normálních" okolností strávila celou plavbu v železech a nikoho nezajímala, nebudete mimo hru. Naopak. "Normální" okolnosti samozřejmě nehrozí… :)

Jinak řečeno, je to vězeňská loď a pro správné vyznění příběhu by to chtělo jisté množství vězňů. Řekněme tak polovinu osazenstva. Třetina může být posádka plus svobodní cestující. Zbytek (jedna šestina) si nechám na speciální věci, které budu nabízet tajně.

Vězni mohou být jednotlivci i několikačlenné skupinky:
- odsouzení za nejrůznější věci, od loupeží a vražd přes nepovolené praktikování magie až po prostou nepohodlnost (smilstvo s mužem nějaké důležité šlechtičny apod.)
- justiční omyly (na to asi otevřeme druhou přepážku, aby nebyl nával)
- 2 až 3 šlechticové s několikačlennou družinou směřující do vyhnanství.

Svobodní cestující:
- příslušníci čukičatských kmenů vracející se domů (měli na pevnině nějaký úkol, například, nebo z jiného důvodu)
- trpasličí prospektoři
- turisté (au!)
- členové čukičatských šlechtických rodů (rozuměj gangů), kteří inkognito proklouzli na pevninu za nějakým posláním a teď se vracejí
- budoucí členové čukičatských šlechtických rodů (ČŠR), kterým už asi v životě nezbylo nic jiného (protože jet tam žít dobrovolně… hm).
- kartografové, antropogologové a další vážení vědečtí pracovníci z císařské univerzity
- šlechtic, kterému tam bylo skutečně uděleno léno (asi pomsta), popřípadě dědic rodu, který tam už působí, který se jede ujmout svého "majetku" (asi je už hodně zoufalý…).
- obyčejní, ničím nápadní cestující (hehe, dobrý vtip, kdo obyčejný by tam jel dobrovolně, že?)
- a další.
Výběr kapitána už je uzavřený. Bocmana máme též. Na posádku se nám už několik hráčů přihlásilo, ale místa určitě ještě jsou.
Pokud člen posádky nebude chtít zcela jednoduchou a příběhuprostou roli, bude k němu z organizátorské strany přistupováno stejně jako k ostatním - i v posádce může být spousta podivných a zvláštních existencí, které mají pro výskyt na palubě své důvody…

Blíže neurčené postavy mimo rámec, zatím:
- potřebujeme jednu velmi schopnou skupinku se silným vůdcem. Nezačnou na lodi. Toto je vyhlášení výběrového řízení s nejasně stanovenými podmínkami podléhající naprosté libovůli organizátora (takže standardní, chápete).
- Je možné hrát i něco, co se po celou hru nebude vyskytovat na lodi, ale kolem, popřípadě to nějakým způsobem bude odcházet a přicházet (chce někdo delfína?), ale nesmí toho být moc. Projdou jen nejlepší návrhy.


Aktualizovaná Čukičatka:

Je to severní, krajně nehostinná, přímořská země. Je tvořena poloostrovem a ostrovem na severo-severovýchodě Císařství. Na jihu ostrova není tolik ledu a sněhu, co všude jinde, a prosadila se tam rozlehlá tajga. Země je většinu roku zamrzlá, z hor na severu ostrova teče mnoho řek, které jsou každé jaro (i když spíš léto) příčinou záplav. Ostrov Čukičatky je sopečného původu, ale že by zdejší sopky chrlily lávu? To nikdo nepamatuje.
Obyvatelstvo tvoří v naprosté většině původní kmeny primitivnějších lovců. Co se jich týče, až kam paměť sahá, vládne jim silný matriarchát - muži vždy zaujímali podřadné postavení a nic nenasvědčuje tomu, že by se to kdy mělo změnit. Poloostrov na západě sousedí se zemí trollů, kteří si velmi rádi obohacují jídelníček dvounohým masem a odborně drancují cokoli, co se v blízkosti jejich hor vyskytne. Na jihu ostrova je hlavní město, založené kdysi dávno císařskými kolonisty - oni a jejich železné sekery zde představují jedinou opravdovou výspu civilizace.
Země nových začátků a rychlých konců: Obrovské množství zubožených, promrzlých a vyhladovělých obyvatel Gekoportu, hlavního a jediného opravdového města Čukičatky, je nečekaně vysokého původu a vzdělání. Ti bohatší, blahobytnější a najedení naopak mluvívají jako slabikář - lámaně a s nejistými odmlkami uprostřed delších slov. U těch nejbohatších je to však opět v pořádku - ti pochází z význačných, i když zapomenutých rodů císařství… ale pouze tehdy, pokud zaměstnávají dostatek těch slabikujících…
Sněžné prokletí: Místní se bojí jakési legendy pojednávající o apokalyptickém příchodu tvorů padajících z nebe a podobajících se ze všeho nejvíc malým krokodýlkům vytvořených ze sněhu. A to bude, přátelé drazí, konec.


Galerie

{"module":"wiki\/image\/FlickrGalleryModule","params":{"photosetId":"72157628109546067"}}

Komplatní fotogalerie

Karel Křemel: http://www.karelkremel.com/cs_CZ/photography/reportage/larp/winter-bezkrali-2010/
Drak: http://drak.ucw.cz/hac/LARP/Zimní%20Bezkralí%202010/index.html


Dojmologie

Ethan

Rajče

Nathaelen

Apostri

Vánočka

Pertakoin

Sebel

2H3

Ještěrka

Kla


Dojmologie organizátora Dariona

Moc vám všem děkuji za účast a ostatním organizátorům za pomoc.
Vím, že bych si ty megapříběhy měl už odpustit, ale nějak si nemůžu pomoct. Vždycky mi tam vlezou…
Byla to jako vždy psychická horská dráha. Díky, že jste měli trpělivost s mým zmoženým blekotáním. Někdy třeba přijedu na hru odpočatý a plný elánu… nebo aspoň ne v TAK hrozném stavu.
Je mi dost líto, že se mi nepodařilo zdůraznit všechny dějové linie natolik, aby se prosadily proti Askalionovi a krakenovi. Vím, že si mnozí v těch epických příbězích tolik nerochňají. Byly tam i mnohé menší věci, ale nezbyl na ně čas…
Každopádně jsem si odnesl jeden hodně důležitý poznatek. Odteďka už nebudu chtít, aby mi hráči posílali před hrou minulost své postavy - ale BUDOUCNOST. Pokud mám někomu udělat příběh, který ho chytne a potěší, musím alespoň tušit, co by to mělo být…
(Ano, vím, že už to pár her zkoušelo.)
Každopádně je to jedenácté Bezkrálí pryč a jde se na dvanácté. Nejvyšší čas začít.

Setting hry: Pustil jsem se do lodi, aniž bych měl načtené věci, které Goran zmínil, což samozřejmě není fajn. Nicméně, mým cílem je při hrách spíš vyprávět příběhy a obsazovat lidi do jejich hlavních i vedlejších rolí, než dbát na reálie. Stejně tak mi lze vytknout i absenci obrovské masky pro sedm lidí reprezentující krakena. Taky nemám pocit, že by to Bezkrálí nějak zvlášť prospělo.
Hornblower byl styčným bodem, na němž se spousta lidí dokázala sejít. Řekli jsme si, že to není dokonalé, ale to je asi tak vše, co se s tím dalo dělat. Na Bezkrálí dlouhodobě dochází ke střetu informované menšiny s méně informovanou většinou, přičemž sami jednotliví hráči mezi těmito dvěma skupinami přecházejí podle toho, co četli, viděli či hráli. Proto ani na jedenáctém ročníku nebyl skutečně dokonalý odstup mezi šlechtou a prostým lidem, proto jsme jen těžko mohli doufat v dokonalý vztah kapitán-posádka-cestující-cestující šlechta… atd.

Podávání informací: Magie a podobné věci byly použitelné ke zjišťování informací, které neměly zásadní dopad na vztahy mezi postavami. Například šlo zjistit, kdo je králem tam a tam, nebo co se stalo s tím a tím náramkem (který byl v Pontii) - ale rozhodně nešlo zjistit, která z postav zabila jinou postavu. Nešlo ani poznat, jestli někdo mluví pravdu. Ano, umět magii je fajn - dává vám to možnost zkoumat svět dalšími způsoby. Takhle je hra postavená a je to záměr. Pokud chcete hrát čistého bojovníka, který si tohle všechno nechá uzavřené, je to vaše věc. Na druhou stranu, toho se zase většina těch magických problémů netýká…

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License