Osm věcí
theory.png

Následující text je překladem článku Nathana Hooka ze sborníku Playing Reality, který vyšel pro konferenci Knutpunkt 2010.

Sdílet: Facebook


Toto je 8 věcí, které bych chtěl znát při rozhodování, zda jet na Tvůj larp.

Takže, Ty tady připravuješ svůj vzrušující nový larp a hledáš pro něj hráče. Jet na takový larp ale něco stojí (ve smyslu času a peněz), takže bych o něm rád věděl něco víc, abych měl dost informací na to rozhodnout se, jestli mi nabízí to, co hledám.
Tohle jsou věci, na které při takovém rozhodování beru ohled. Video nebo barevný animovaný text jsou super věc, ale uvítám i jasný a stručný popis Tvé akce.

I. LOGISTIKA

Kolik se očekává hráčů, jak je akce dlouhá, co zajišťuje organizátor a co si hráči musí přivézt sami. Jaká je cena a zahrnuje i jídlo? Místo konání (a informace o dopravě) se docela hodí. Když se tam nedostanu, nejedu.

II. SETTING & ŽÁNR

Do jakého bodu v historii nebo fikci je larp zasazen? Pokud se jedná o vlastní fiktivní svět, k jakému známému světu by se dal přirovnat? To, že jde o Ctulhu larp mi ještě neříká, jestli to bude akční souboj hrdinů s bohy, klasický kosmický horor nebo temná tajuplná akce prosycená strachem. I když Tvůj larp není založený na konkrétním světě, přirovnání toho Tvého k jednomu nebo více známým světům se hodí pro vytvoření mé představy o něm.

III. TÉMA/MOTIV

Jaké tematické prvky se v larpu projeví? Toto je obzvlášť důležité, pokud si mám napsat svou postavu sám; aby se na ní motiv hry nějak odrážel.

IV. POSTAVY

Kdo je píše? Pokud jsou to hráči, jaké koncepty jsou (ne)vhodné a jaké je pro ně dobré pozadí? A související otázka, je larp součástí série, ve které se přenášejí postavy?

V. POZICE V SYSTÉMU GNS

Ano, je to primitivní, ale to jsou i Newtonovy pohybové zákony a taky je považujeme za užitečné. Je Tvůj larp zaměřený spíše na soutěživé hráče (gamists), vypravěče (narrativists) nebo simulace vztahu příčina-následek (simulations)? A když jsme u toho, je pro hru důležité, aby se do ní hráči ponořili? Pokud ano, jak? I když nemáš rád(a) GNS, pořád se hodí vysvětlit, jaký způsob hry larp podporuje.

VI. ZAMĚŘENÍ NA CÍL NEBO PROŽITEK

Jedná se v larpu o snahu postav dosáhnout nějakého cíle nebo spíš o přijetí situace tak, jak je, a její prožívání? Například, pokud je larp zasazen do feudálního systému, mají s ním hráči bojovat nebo si vyzkoušet v něm žít?

VII. KONFLITKY

Jaký druh konfliktů se v larpu vyskytne? Budou se problémy řešit pomocí meče, řešení morálních dilemat, intrik nebo formou vnitřního boje? Jaké systémy nebo pravidla hodláš použít pro řešení těchto konfliktů?

VIII. HARDCORE

Je cílem larpu na hráče nějak nepříjemně fyzicky, psychicky nebo jinak působit? Existuje zvýšená šance, že se hráči dostanou do traumatických situací? A je larp záměrně náročný?

A je to, prostě a jasně. Zbývá jen umístit to všechno na stránky Tvého larpu.


Publikováno 20. 2. 2011

Diskuze

Add a New Comment
Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License